ست کردن شال با پالتو

ست کردن شال با پالتو | نکاتی که شما را شیک ‌پوش‌تر از همیشه می‌کند


 بهترین روش‌های ست کردن شال با پالتو 

شال و پالتو دو مورد از آیتم‌های اصلی در استایل‌های زمستانی‌ زنان هستند. جلوه‌ی آنها نسبت به آیتم‌های دیگر بیشتر است و در نتیجه با انتخاب اشتباه می‌توانید زیبایی کل استایلتان را زیر سوال ببرید. اما جای نگرانی نیست. ست کردن شال با پالتو کار دشواری نیست و تنها کافی است چند ترفند ساده را رعایت کنید. در ادامه این ترفندها را به شما یاد می‌دهیم تا بتوانید یک استایل زیبای زمستانی داشته باشید.

 انتخاب شالِ مناسب، اولین قدم است 

در ست کردن شال با پالتو اولین کاری که باید بکنید، انتخاب شال مناسب است. برای آنکه بین پالتو و شال یک تناسب ایجاد شود، باید از انواع شال‌های ضخیم و زمستانی استفاده کنید. شما نمی‌توانید شال‌های نازک حریر یا نخی را با پالتو استفاده کنید زیرا یک عدم هماهنگی بین آنها ایجاد می‌شود. جدا از تناسب ظاهری، شال‌های ضخیم زمستانی می‌توانند گرمای کافی برای گرم نگه داشتن سرتان را نیز فراهم کنند.

 تناسب رنگی را رعایت کنید 

مهمترین نکته در ست کردن شال با پالتو رعایت تناسب رنگی بین آنها است. شما باید رنگ‌هایی را انتخاب کنید که با هم هماهنگی داشته باشند، در غیر این صورت ظاهر بهم ریخته‌ای پیدا می‌کنید. در زمان انتخاب رنگ‌های مناسب باید این آیتم‌ها را از دو جنبه بررسی کنید:

  •  انتخاب رنگ‌های مناسب فصل سرد 

    رنگ‌هایی را استفاده کنید باید متناسب با فصل سرد باشند. مثلاً اگر در پاییز هستید، باید از رنگ‌های پاییزی استفاده کنید. این رنگ‌ها عبارتند از رنگ زرشکی، نارنجی، شتری، خاکستری و ... و یا اگر در زمستان هستید باید از رنگ‌های این فصل استفاده کنید یعنی رنگ‌های سفید، سیاه، خاکستری، آبی کمرنگ، قهوه‌ای و .. وقتی فصل مورد نظر را در استایل خود رعایت می‌کنید، ظاهری بسیار خاص و منحصر بفرد پیدا می‌کنید زیرا کمتر کسی است که به این جزئیات دقت داشته باشد. اما رعایت آنها می‌تواند تغییرات زیادی در ظاهرتان ایجاد کند.

  •  تناسب و همخوانی رنگ‌ها با هم

    دومین نکته‌ای که باید در انتخاب رنگ‌ها رعایت کنید، همخوانی آنها با هم است. اولین سوالی که پیش می‌آید این است: آیا در ست کردن شال با پالتو، این دو آیتم باید هم رنگ باشند؟ اگر این سوال را چند سال قبل می‌پرسیدید، پاسخمان این بود: خیر آنها نباید هم رنگ باشند. اما امروز دیگر نمی‌توانیم با این قاطعیت به آن پاسخ دهیم. در انتخاب شال مناسب برای پالتو می‌توانید هم از دو آیتم هم رنگ و هم از دو آیتمی که رنگ‌های متفاوت اما مکمل دارند استفاده کنید. این انتخاب به رنگ سایر آیتم‌های شما بستگی دارد. اگر می‌خواهید آنها همرنگ باشند، باید در سایر آیتم‌ها مانند کیف و کفش یا شلوار، از رنگ‌های دیگری استفاده کنید. به جز این نباید تنوع رنگی زیاد باشد. اجازه دهید با مثال توضیح دهیم: فرض کنید قصد دارید در ست کردن شال با پالتو از دو آیتم هم رنگ و نارنجی استفاده کنید، در این حالت شلوار شما حتماً باید یک رنگ خنثی مانند سورمه‌ای یا سیاه باشد. اگر شلوار هم بخواهد یک رنگ تند باشد کل استایل بهم می‌ریزد. بنابراین اگر شال و پالتو هم رنگ‌ هستند باقی آیتم‌ها باید رنگ مخالف داشته باشند اما تنوع رنگی زیادی نشود.همچنین می‌توانید از سایه‌ی یک رنگ بخصوص در انتخاب ست کردن شال یا پالتو استفاده کنید. مثلاً اگر شالتان خاکستری تیره است، پالتوی شما می‌تواند خاکستری روشن باشد یا برعکس. اگر می‌خواهید از آیتم‌های با رنگ مکمل استفاده کنید باید به چرخه‌ی رنگ‌ها تسلط داشته باشید. که در ادامه بیشتر در مورد آن توضیح می‌دهیم.

 

 استفاده از چرخه‌ی رنگ برای ست کردن شال با پالتو 

به شکل زیر نگاه کنید. به طور کلی رنگ‌ها را می‌توان به طرق مختلف با هم ست کرد:

  • رنگ‌های متضاد هم :  این رنگ‌ها در چرخه‌ی رنگ رو به روی هم هستند. به عنوان مثال مانند شکل بالا، آبی و نارنجی رنگ متضاد هستند و می‌توانید از آنها در ست کردن شال با پالتو استفاده کنید.
  • رنگ‌های متوالی :  در این روش ست کردن، رنگ‌هایی که در چرخه کنار هم قرار دارند را با هم استفاده کنید. همانطور که می‌بینید، رنگ‌های کنار هم بسیار نزدیک‌ هستند و تقریباً می‌شود اینطور گفت که کمی تیره‌تر از رنگ قبلی هستند. این شیوه‌ی ست کردن بسیار جدید بوده و محبوبیت زیادی پیدا کرده است. 
  • رنگ‌های سه‌گانه :  همانطور که در چرخه می‌بینید، بعضی رنگ‌ها فاصله‌ی یکسانی با هم دارند. مثلاً سه رنگ نارنجی، سبز و آبی مایل به بنفش. اصول رنگ‌شناسی می‌گوید که استفاده از این سه رنگ در کنار هم می‌تواند جلوه‌ی هماهنگ و زیبایی به استایل شما ببخشد و بنابراین می‌توانید از این روش در ست کردن شال با پالتو نیز استفاده کنید.

 تناسب موقعیتی را رعایت کنید 

نکته‌ی دیگری که باید در ست کردن شال با پالتو رعایت کنید، تناسب مکانی آنهاست. همانطور که می‌دانید انواع استایل را در دو گروه رسمی و غیررسمی تقسیم می‌کنند. بنابراین از این نظر نیز باید بین پالتو و شال شما تناسب وجود داشته باشد. آنها نمی‌توانند به دو دسته‌ی مختلف تعلق داشته باشند. به عنوان مثال پالتوهای با رنگ‌های شاد و جیغ مناسب موقعیت‌های رسمی نیستند.

 

همین موضوع در مورد شال‌ نیز صدق می‌کند. شال‌های رسمی رنگ‌های خنثی یا تیره‌تری دارند و روی آنها به ندرت کار شده است. مگر به میزان کم و بسیار ظریف. از این رو وقتی دارید شال و پالتوی خود را با هم ست می‌کنید، توجه داشته باشید که موقعیت را در انتخاب هر دو رعایت کنید.

 

 استایل خود را به روز کنید 

به عنوان یک نکته‌ی پایانی از آیتم‌های به روز استفاده کنید. آیتم‌های قدیمی باعث می‌شوند استایل شما جذابیتش را از دست بدهد. اگر نمی‌خواهید برای ظاهرتان زیاد هزینه کنید و مدام لباس‌های ترند بخرید، پس در زمان خرید، آیتم‌های کلاسیک و ساده را انتخاب کنید که با گذشت زمان از مد نمی‌افتند. به طور کلی ست کردن شال با پالتو کار دشواری نیست و تنها کافی ست همین نکات را رعایت کنید تا بتوانید یک استایل جذاب و به روز برای فصل سردتان داشته باشید. جدا از زیبایی ظاهری به فکر سلامت خود نیز باشید و آیتم‌های مناسب با سردی هوا استفاده کنید و هرگز سلامتتان را فدای ظاهر نکنید.  

 

 

کلمات کلیدی ست کردن شال با پالتو
دیدگاه کاربران
شما هم می توانید درمورد این مطلب نظر بدهید