خرید مانتو پائیزه | نکات و راهنمای خرید کامل این نوع مانتوها

خرید مانتو پائیزه | نکات و راهنمای خرید کامل این نوع مانتوها


 

 پاییز؛ فصل دل‌انگیز پوشیدن مانتوهای رنگارنگ 

برای بسیاری از افراد انتخاب مدل مانتو متناسب با فصل پاییز کار دشواری است. چرا که در این فصل باید به نکات تناسب رنگ‌های مانتو با تنوع بالای رنگ‌های محیط دقت کرد. از سوی دیگر، فصل پاییز، دارای آب‌وهوایی متغیر است و در انتخاب جنس پارچه مانتو نیز باید دقت زیادی به خرج داد. این موارد، خرید مانتو پائیزه را به کاری دشوار بدل می‌کنند. با این حال شما با داشتن اطلاعات کافی از انواع مانتو مناسب این فصل و در نظر گرفتن برخی نکات مانند جنس مانتو و مدت استفاده از آن می‌توانید بهترین مانتو ممکن را برای فصل پاییز خریداری کنید.

 عوامل تاثیرگذار در انتخاب و خرید یک مانتو پائیزه مناسب 

با توجه به اینکه مانتو یک لباس بسیار کاربردی برای خانم‌های ایرانی به شمار می‌رود، هنگام خرید مانتو پائیزه باید عوامل مختلفی در نظر گرفته شوند. چرا که خانم‌های ایرانی هر روز به مدت طولانی از مانتو استفاده می‌کنند؛ بنابراین در خرید آن باید دقت کافی داشته باشند. به این ترتیب خانم‌ها می‌توانند در هنگام استفاده از مانتو پائیزه، احساس راحتی و آرامش خاطر داشته باشند.

از جمله عوامل تاثیرگذار در هنگام خرید مانتوهای متناسب با فصل پاییز می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • مدل مانتو متناسب با نوع آب‌وهوای پاییزی و موقعیت استفاده
  • مدت استفاده از مانتو
  • جنس مانتو
  • فرم اندام
  • رنگ مانتو
  • چندلایه بودن مانتو و اکسسوری‌های مناسب با آن
  • مدل مانتو

 انتخاب مدل مانتو متناسب با نوع آب‌وهوای پاییزی و موقعیت‌های استفاده از آن 

در هنگام خرید مانتو پائیزه اولین قدم این است که مشخص کنید برای چه موقعیتی می‌خواهید مانتو بپوشید. به عبارتی دیگر باید در نظر بگیرید که قصد شما از خرید مانتو پائیزه برای مهمانی، دانشگاه، محل کار و یا هر مکان دیگری است. برای هر یک از موقعیت‌ها باید نکاتی را رعایت کنید تا استایل مناسبی داشته باشید. به عنوان مثال نمی‌توانید برای محل کار خود مانتو مجلسی بپوشید؛ چرا که دست‌وپاگیر بوده و بازده کار شما را پایین می‌آورد.

 مدت استفاده از مانتو پائیزه 

یک عامل مهم دیگر که در خرید مانتو پائیزه اهمیت دارد مشخص کردن مدت استفاده از مانتو است. به عنوان مثال خانم‌هایی که دانشجو هستند و یا سر کار می‌روند، به صورت مداوم مانتو می‌پوشند. بنابراین ممکن است که عمر مفید مانتو پائیزه آن‌ها به دلیل استفاده مداوم به پایان برسد. اما خانم‌هایی که خانه‌دار هستند و بیشتر زمان خود را در خانه سپری می‌کنند، فقط گاهی اوقات از خانه خارج می‌شوند. بنابراین می‌توانند از مانتو پائیزه خود به مدت طولانی‌تر استفاده کرده و تا چند سال آن را بپوشند.

به طور کلی شما باید در نظر بگیرید که قصد دارید به طور مداوم از مانتو استفاده کنید و یا گاهی اوقات آن را بپوشید. چرا که در صورت استفاده مداوم شما هر سال به یک مانتو پائیزه نو نیاز خواهید داشت. اما در صورتی که فقط گاهی اوقات از مانتو استفاده کنید، نیازی نیست که هر سال یک مانتوی نو خریداری کنید.

 جنس مانتوهای مدل پائیزه 

با توجه به اینکه در فصل پاییز آب‌وهوا وضعیت پایدار و قابل پیش‌بینی ندارد، باید در انتخاب جنس مانتو پائیزه دقت زیادی داشته باشید. بنابراین مانتوی پائیزه‌ای که انتخاب می‌کنید نه باید مانند لباس‌های تابستانی نازک باشد و نه ضخیم بوده که باعث اذیت شدن شما در اثر گرمای پاییزی شود. باید بدانید که مانتوهای پائیزه در بازار با جنس‌های مختلفی موجود هستند که انتخاب هر یک از آن‌ها به سلیقه شما بستگی دارد. مانتوها از نظر جنس انواع مختلفی مانند مخمل، بارانی، چرمی، میکرو و موارد دیگر دارند.

باید بدانید که مانتوها از نظر جنس می‌توانند به دو دسته کشی و غیر کشی هم تقسیم شوند. طبیعتا مانتوهای کشی احساس راحتی بیشتری دارند، اما ممکن است به مرور زمان حالت و خاصیت کشی خود را از دست بدهد. از همین رو در دوخت مانتوهای مجلسی، پارچه کشی به کار برده نمی‌شود.

 در نظر گرفتن فرم اندام برای خرید مانتو پائیزه 

باید بدانید در صورتی که مانتو پائیزه متناسب با اندام شما نباشد، قطعا جلوه خوبی نخواهد داشت. از همین رو انتخاب مانتوی متناسب با اندام شما اهمیت بسیار زیادی دارد. به طور کلی بهتر است که خانم‌های قدکوتاه مانتوی کوتاه نپوشند. این نوع مانتوها بیشتر متناسب خانم‌های قدبلند هستند. خانم‌های قدکوتاه بهتر است که از مانتوهای چین‌دار و پیلی دار استفاده کنند. همچنین بهترین گزینه برای خانم‌هایی که اضافه‌وزن دارند، مانتوهای راسته با قدبلند خواهد بود. بنابراین در هنگام خرید مانتو پائیزه حتما سایز و اندام خود را در نظر بگیرید.

 رنگ مانتوهای مناسب برای فصل پاییز 

برای انتخاب رنگ در خرید مانتو پائیزه دو راه وجود دارد. اولین راه این است که طبق سلیقه خود رنگ مانتو را انتخاب کنید و راه دوم انتخاب رنگ بر اساس محدودیت‌های عرف جامعه است. به عنوان مثال، برای خانم‌های چاق رنگ‌های تیره بهتر هستند و خانم‌هایی که لاغراندام هستند، بهتر است که مانتوهای رنگی روشن بپوشند. یا یک محدودیت در عرف جامعه این است که برای محیط‌های کاری نباید از رنگ‌های تند استفاده شود.

یک نکته بسیار مهم در انتخاب رنگ مانتو، توجه به رنگ پوست است. به طور کلی رنگ لباس باید متضاد با رنگ پوست باشد تا بهتر جلوه کند. با توجه به این موضوع بهتر است که خانم‌هایی که رنگ پوست آن‌ها تیره است، از مانتوهای دارای رنگ روشن استفاده کنند. همچنین خانم‌هایی که رنگ پوست آن‌ها روشن است باید مانتوهای داری رنگ تیره و پررنگ بپوشند.

 چندلایه بودن مانتو و استفاده از اکسسوری‌های مناسب 

همان‌طور که می‌دانید در فصل پاییز، هر ساعت وضعیت آب‌وهوا در حال تغییر است. فرض کنید یک مانتو پائیزه ضخیم خریده و در صبح که هوا سرد است به محل کار خود می‌روید. پس از چند ساعت هوا کاملا عوض شده و گرم می‌شود. در نتیجه شما باید مانتوی ضخیم را در هوای گرم تحمل کنید. از همین رو بهتر است که برای خرید مانتو پاییز دقت داشته باشید که مانتوی چندلایه بخرید.

مانتوهای چندلایه در واقع به این صورت هستند که در زمان گرم شدن هوا می‌توانید یک یا دولایه از آن را کم کنید تا گرما شما را اذیت نکند. همچنین زمانی که هوا سرد می‌شود می‌توانید همه لایه‌ها را بپوشید تا بدن شما گرم بماند. لازم به ذکر است که می‌توانید در خرید مانتو پائیزه، انواع کت و ژاکت‌های مخصوص فصل پاییز را نیز در نظر بگیرید. همچنین این امکان را دارید که از اکسسوری‌های مناصب فصل پاییز نیز استفاده کنید. از جمله این اکسسوری‌های می‌توان به شال و کلاه اشاره کرد. باید بدانید که استفاده از شال و کلاه ست شده با مانتو، جذابیت استایل شما را افزایش می‌دهد.

 خرید مانتو پائیزه بر اساس استایل 

به طور کلی مانتوهای پائیزه مدل‌های بسیار متنوعی دارند. با توجه به اینکه برای ایجاد گرما نیازی به پوشش کامل نیست، بیشتر انواع مدل مانتوهای پائیزه زینتی هستند. به عبارتی دیگر زیبایی مانتو نسبت به کارایی آن اهمیت بیشتری دارد. برای مثال، شنل یا مانتوهای بافت جلوباز گرمای زیادی ایجاد نمی‌کنند، اما بسیار زیبا و خاص هستند. به طور کلی هنگام خرید مانتو پائیزه حتما باید به مدل آن توجه داشته باشید تا بتوانید مانتوی متناسب با استایل خود را خریداری کنید. در هنگام خرید مانتو پائیزه و انتخاب مدل مد نظر خود باید چند نکته را در نظر بگیرید.

نکات مهم برای انتخاب مدل مانتو پائیزه عبارتند از:

  • انتخاب مانتو پائیزه مد روز یا کلاسیک: در صورتی که اولویت شما پیروی از مد روز است بهتر است در هنگام خرید مانتو پائیزه، جدیدترین مدل‌های مانتو را انتخاب کنید. باید بدانید که پیدا کردن جدیدترین مانتوها می‌تواند زمان‌بر باشد. اما اگر قصد خرید مانتو پائیزه کلاسیک را دارید، کار سختی نخواهید داشت
  • انتخاب قد مانتو: قد مانتو را باید طبق سلیقه خود انتخاب کنید. یعنی تعیین بلندی یا کوتاهی مانتو بر عهده خود شما است. به عنوان مثال، برخی از افراد با مانتوهای پائیزه احساس راحتی می‌کنند؛ اما برای بعضی از خانم‌ها ممکن است دست‌وپاگیر باشد. گفتنی است که مانتوهای کوتاه بیشتر برای دانشجویان و کارمندان بهتر هستند
  • مشخص کردن اولویت بین کارایی و زیبایی: شما باید مشخص کنید که هدف شما از خرید مانتو پائیزه زیبایی است یا کارایی آن. به عنوان مثال شنل‌های پائیزه بیشتر زینتی هستند و برای محیط کار مناسب نیستند. اما برای مهمانی و بیرون رفتن گزینه مناسبی به شمار می‌روند

 مدل‌های پرطرفدار مانتو پائیزه 

در میان تمام انواع مانتوهای پائیزه برخی از آن‌ها محبوبیت بیشتری در میان خانم‌ها دارند. این مانتوهای پرطرفدار هم ظاهر و جلوه زیبایی داشته و هم دارای کارایی مخصوص به خود هستند. شما می‌توانید در هنگام خرید مانتو پائیزه، مدل‌های پرطرفدار را در اولویت خود قرار دهید. برخی از این مانتوها شامل مانتوی کتان، جین، بافت، میکرو و چرم می‌شوند. در ادامه بیشتر با انواع مانتوهای پاییزی پرطرفدار آشنا می‌شویم.

 مانتوهای کتان پائیزه 

باید بدانید که الیاف گیاه کتان ماده اصلی در تولید پارچه کتان است. بنابراین با توجه به اینکه پارچه کتان ماهیت طبیعی دارد، در اولویت خانم‌ها برای خرید مانتو پائیزه قرار می‌گیرد. لازم است بدانید که پارچه کتان رنگ‌های متنوعی داشته و استحکام بالایی دارد. البته باید اشاره کرد که این پارچه‌ها دارای ضخامت‌های مختلفی هستند. لازم به ذکر است که در مانتوهای پائیزه معمولا از پارچه کتان ضخیم استفاده می‌شود. باید بدانید که پارچه کتان در برابر حلال‌های آلی مورد استفاده در خشک‌شویی‌ها مقاومت بالایی دارد، به طوری که این مواد هیچ تاثیری رو کتان نمی‌گذارند.

 مانتو جین مخصوص فصل پاییز 

مانتو پائیزه جین در میان خانم‌ها بسیار پرطرفدار است و مهم‌ترین دلیل برای محبوبیت آن، از مد نیفتادن این مدل به شمار می‌رود. مدل‌های کلاسیک مانتو جین تا سال‌ها قابل استفاده هستند. شاید جالب باشد بدانید که پارچه جین در ایران به نام اولین شرکت تولیدکننده آن که «لی» نام داشت، شهرت پیدا کرده است. پارچه‌های جین در انواع مختلفی مانند لی کشی، لی ضخیم، لی کاغذی و لی کلاسیک تولید می‌شوند. مانتوهای جین دوخته شده از پارچه لی ضخیم یا کلاسیک برای فصل پاییز بهتر هستند.

باید اشاره کرد که مانتو جین بیشتر برای استایل اسپرت مناسب است. از همین رو دخترها و خانم‌های جوان بیشتر به خرید این مدل از مانتو پائیزه می‌پردازند. لازم است بدانید که مانتوهای پائیزه جین را به راحتی می‌توانید با شلوارهای جین یا کتان ست کنید. در هنگام خرید مانتو پائیزه جین می‌توانید به خرید اکسسوری‌هایی مانند شال و روسری نیز بپردازید.

برای ست کردن شال و روسری با مانتوی جین دو راه وجود دارد. اول اینکه از رنگ‌های خنثی مانند انواع رنگ‌های آبی و طوسی استفاده کنید. دومین راه به کار بردن رنگ‌های شاد است که به آسانی می‌توان آن‌ها را با مانتوی جین ست کرد. یکی از مزایای مهم مانتوی جین دوام بالا و مقاومت آن در برابر چروک شدن است. باید اشاره کرد که اگر از مانتو و شلوار جین استفاده می‌کنید، بهتر است که اکسسوری‌های خود را از جنس جین انتخاب نکنید تا استایل شما یک‌نواخت و بی‌روح نشود.

 مانتو میکرو پائیزه 

پارچه میکرو که در دوخت مانتو استفاده می‌شود، ظاهر جذاب و خاصی دارد و ماده اصلی آن الیاف پلی‌استر است. این نوع پارچه ضد آب بوده و بافت بسیار ظریفی دارد؛ از همین رو گزینه مناسبی برای دوخت مانتو پائیزه خواهد بود. دلیل ضد آب بودن این پارچه مسدود بودن منافذ در بافت پارچه است. باید بدانید که بیشتر در دوخت مانتوهای کلاسیک از پارچه میکرو استفاده می‌شود. اگر به خرید مانتو پائیزه کلاسیک علاقه دارید، مانتو میکرو گزینه‌ای عالی برای شما خواهد بود.

 مانتوهای چرم پائیزه 

به طور کلی پارچه‌های چرم در صنعت مد طرفداران بسیار زیادی دارد. پارچه‌های چرمی هم از چرم طبیعی و هم مصنوعی تولید می‌شوند. باید بدانید پارچه‌های چرمی بیشتر در دوخت مانتوها و لباس‌های پائیزه و زمستانه کاربرد دارند. پارچه‌های تولید شده از چرم مصنوعی به مراتب ارزان‌تر بوده و تنوع بیشتری دارند. بیشتر مانتوهای پائیزه از پارچه‌های چرمی مصنوعی تولید می‌شوند. باید بدانید که مانتوهای چرمی از جمله مانتوهای مجلسی و لوکس به شمار می‌روند. با وجود جذابیت بالا، مانتوهای چرمی راحتی کمتری نسبت به دیگر مدل‌های مانتو دارند.

با خرید بهترین مانتو پائیزه، استایلی جذاب داشته باشید

خرید مانتو پائیزه برای خانم‌ها اهمیت بسیار زیادی دارد. چرا که ست کردن مدل مانتو با اکسسوری‌ها و لباس‌های دیگر در تعیین تیپ و استایل بسیار موثر است. در خرید مانتوهای مناسب برای فصل پاییز باید به نکات مختلفی مانند جنس، مدل، مدت استفاده و فرم اندام توجه کنید. چرا که هر یک از این نکات در افزایش جذابیت استایل تاثیرگذار هستند. در میان تمام مانتوهای پائیزه برخی از مدل‌ها مانند مانتو کتان، مانتو جین و مانتو چرمی محبوبیت بیشتری نسبت به دیگر مدل‌ها دارند. با وجود تمامی این نکات، خرید مانتو برای فصل پاییز و در نظر گرفتن نکات آن به سلیقه شما بستگی دارد.

و در پایان برای داشتن یک استایل پاییزه شیک و زیبا حتما به کالکشن پاییزه ایواز سری بزنید و از لباس های پاییزه جدید این سایت غافل نشید.

کلمات کلیدی خرید مانتو پاییزه
دیدگاه کاربران
شما هم می توانید درمورد این مطلب نظر بدهید