مانتو بهاره

اکثر خانم‌ها در فصول گرم از مانتو برای پوشش استفاده می‌کنند. فصل بهار و تابستان به عنوان فصول گرم می‌توانند نقش مهم‌تری در طراحی استایل بانوان داشته باشند. انواع مانتو بهاره در این فصل جایگزین پالتو و لباس‌های ضخیم می‌شوند.

انواع مانتو بهاره و ست کردن آنها

فصل بهار و تابستان به مانتو‌های مخصوص خود نیاز دارند. با توجه به اینکه در این دو فصل نیاز به استایل‌های خاصی است، باید در انتخاب مانتو به نکاتی توجه کرد. با توجه به گرمای هوا در بهار و تابستان نوع مانتو، نوع پارچه، قد مانتو و... می‌تواند بسیار مهم باشد. در زیر به برخی مانتو‌های پرکاربرد در این فصل می‌پردازیم.

 

مانتوهای بهاره اسپورت

پرکاربردترین مانتو در فصل بهار و همچنین تابستان مانتو‌های اسپورت است. این مانتو‌ها مناسب تمام سلیقه‌ها هستند. طراحی آن‌ها طوری است که برای روز‌های بلند بهار و تابستان باعث خستگی نمی‌شوند. همچنین به دلیل داشتن طراحی ساده می‌توانند به راحتی با دیگر لباس‌ها ست شوند. در این نوع مانتو‌ها معمولاً از پارچه‌های نخی، تریکو، جین سبک و ویسکوز استفاده می‌شود.

مانتوهای بهاره مجلسی

از دیگر مانتو‌های مورد استفاده در فصل بهار مانتو‌های مجلسی هستند. این نوع مانتو‌ها همانطور که از نام آن‌ها پیداست بیشتر برای مجالس و مهمانی‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند. مانتو‌های مجلسی رسمی‌تر از مانتو‌های اسپورت هستند. به همین دلیل ممکن است ضخیم‌تر و‌ایستادگی‌های بیشتری نسبت به مانتو‌های نخی و خنک بهاری داشته باشند. این مانتو‌ها نیز طرفداران خود را دارند. البته انواع مانتو بهاره مجلسی همچنان خنک و سبک نیز هستند و برای فصول بهار و تابستان پیشنهاد می‌شوند.

مانتوهای بهاره مجلسی

مانتوهای رنگی فصل بهار

رنگ مانتو در فصل بهار بسیار حائز اهمیت است. در این فصل با توجه به گرم شدن هوا و بلند شدن طول روز از رنگ‌های روشن برای دوخت مانتو استفاده می‌شود. معمولاً افراد با پوست روشن به دنبال مانتو‌های با رنگ تیره هستند. از طرف دیگر افراد دارای پوست تیره بهتر است از رنگ‌های روشن مانند سفید، صورتی، کرم و آبی استفاده کنند. بهار فصل گل‌های رنگارنگ است و انتخاب رنگ مناسب برای مانتو با توجه به نوروز و ایام دید و بازدید می‌تواند کمی مشکل باشد. البته هر فرد در انتخاب رنگ مانتوی خود آزاد است و می‌تواند هر رنگی را انتخاب کند، اما با رعایت اصول انتخاب رنگ مناسب می‌توان ظاهر بهتری را فراهم کرد.

مانتوهای رنگی فصل بهار

مانتو‌های بهاره چه ویژگی‌هایی دارند

با آغاز فصل بهار دغدغه بانوان برای خرید انواع مانتو بهاره بیشتر می‌شود. با توجه به اینکه هر مانتویی برای فصل مناسب خود طراحی و دوخته می‌شود، مانتو‌های بهاره نیز برای فصل بهار و تابستان مناسب هستند. مهم‌ترین  ویژگی مانتو‌های فصل بهار خنک بودن آن‌ها است. بنابراین در دوخت این مانتو‌ها باید از پارچه‌های خنک استفاده شود. علاوه بر جنس پارچه، رنگ آن نیز می‌تواند در خنک ماندن در فصول گرم مؤثر باشد. رنگ‌های روشن با جذب کمتر نور خورشید گرمای کمتری نیز ایجاد می‌کنند. در نهایت انتخاب مانتوی بهاره با طرح و مدل مناسب نیز از نکاتی محسوب می‌شود که باید به آن توجه کرد.

جنس پارچه مانتوهای بهاره

پارچه‌هایی که برای دوخت مانتو‌های بهاره مورد استفاده قرار می‌گیرند دارای ویژگی‌هایی هستند. مهم‌ترین  ویژگی این پارچه‌ها خنک بودن آن‌ها است. پارچه‌های ظریف و نازک که از الیاف طبیعی مانند نخ و پنبه تولید می‌شوند می‌توانند گزینه مناسبی برای دوخت مانتو‌های بهاره به شمار ‌بروند. از دیگر ویژگی پارچه‌های بکار رفته در مانتو‌های بهاره می‌توان به عدم استفاده از پلی استر در پارچه‌ها اشاره کرد. وجود این ماده در پارچه‌ها باعث گرم شدن و جذب گرما خواهد شد. همچنین ضخامت پارچه به دلیل وجود پلی استر بیشتر می‌شود. پارچه‌های تولید شده با پلی استر حتی به مقدار کم باعث جذب بوی عرق می‌شوند. با توجه به نکات گفته شده در مورد پارچه‌های مناسب برای انواع مانتو بهاره این پارچه‌ها شامل حریر، ابریشم، شانتون، ترگال، کتان و... هستند.

جنس پارچه مانتوهای بهاره

نکات مهم در انتخاب مانتو بهاره مناسب

برای انتخاب مدل مانتو بهاره نیاز است تا نکات ویژه‌ای در نظر گرفته شود. مدل‌های متنوعی برای مانتو‌های بهاره در بازار موجود است. هر کدام از این مدل‌ها دارای ویژگی‌های هستند و می‌توانند باب سلیقه افراد مختلف باشند. استفاده از نکات زیر می‌تواند به انتخاب مانتوی مناسب کمک کند.

هدف از خرید مانتو بهاره

در وهله اول برای انتخاب مانتو بهاره مناسب باید محل استفاده از آن مشخص شده باشد. به عنوان مثال قرار است از این مانتو در کجا استفاده شود. مانتو‌های مورد استفاده در مجالس با محل کار متفاوت است. به همین دلیل پیش از خرید مانتو باید هدف از خرید آن را مشخص کرد. معمولاً در مراسم‌های ویژه از مانتو‌های ساده‌تر استفاده می‌شود. از طرفی برای محیط کار می‌توان از مدل‌های ترکیبی و اسپورت استفاده کرد.

خرید مانتو بهاره با قیمت مناسب

از مهم‌ترین  عامل در خرید یک مانتو بهاره مناسب می‌توان به قیمت آن اشاره کرد. این عامل می‌تواند بسیار تعیین‌کننده باشد. در شرایط کنونی مانتو‌های اقتصادی و با قیمت مناسب طرفداران بیشتری دارد. اکثر بانوان به دنبال خرید مانتو با کیفیت و در عین حال ارزان قیمت هستند. علاوه بر طرح و رنگ مناسب، قیمت مقرون به صرفه نیز در انتخاب مانتو مؤثر است. تولید‌کنندگان مانتو باید به تمام این ویژگی‌ها دقت کنند تا بتوانند مشتریان بیشتری جذب کنند. دوخت با کیفیت، استفاده از پارچه‌های دارای عمر طولانی، ضمانت کالا، تنوع در رنگ و مدل و... می‌تواند بسیاری از خریداران را به مشتریان دائمی تبدیل کند.

ست کردن مانتو بهاره با شال و روسری

یکی از مهم‌ترین  نکات در خرید انواع مانتو بهاره و ست کردن آن، هماهنگی آن با شال یا روسری است. برای هماهنگی بیشتر این دو بخش نیز باید به ترکیب رنگ آن‌ها دقت کرد. در واقع بخش مهم ست کردن مانتو و شال همان انتخاب رنگ‌های مکمل برای آن‌ها است. منظور از رنگ‌های مکمل آن‌هایی است که در یک چرخه در مقابل هم قرار دارند. به عنوان مثال هنگام استفاده از مانتوی بنفش می‌توان آن را با شال یا روسری نزدیک به طیف رنگ بنفش ست کرد. برخی افراد که در انتخاب رنگ جسورتر هستند از رنگ‌های متضادی استفاده می‌کنند.

ست کردن مانتو بهاره با شال و روسری

رنگ سفید به عنوان رنگ خنثی می‌تواند در انتخاب انواع مانتو بهاره و شال مناسب مورد استفاده قرار بگیرد. بنابراین شال سفید می‌تواند علاوه بر مانتو‌های رنگی با مانتو‌های رنگ تیره نیز استفاده شود. شال مشکی نیز از جمله رنگ‌هایی است که می‌تواند با تمامی رنگ‌های دیگر ست شود. رنگ طوسی و خاکستری نیز می‌تواند با مانتو‌های رنگ روشن مورد استفاده قرار بگیرد. انتخاب رنگ آبی برای شال کمی با رنگ‌های دیگر متفاوت است. آبی به عنوان یکی از سه رنگ اصلی دارای درجه‌های متفاوتی است. ست مانتو با شال آبی می‌تواند استایل آرامی را بوجود بیاورد. برای ساخت ست‌های جذاب‌تر می‌توان رنگ‌های دیگر مانند قرمز و نارنجی را انتخاب کرد.

اغلب خانم‌ها در ست کردن مانتو با دیگر لباس‌ها دچار مشکل هستند. اگر اصول ست کردن مانتو با دیگر لباس‌ها را ندانید حتی اگر زیباترین و گران‌ترین مانتو هم به تن داشته باشید ممکن است چندان به چشم نیاید. از این رو باید با استفاده از اصول حرفه‌ای ست‌های زیبا بوجود‌آوریم. در ابتدا باید اصول رنگ‌ها و قاعده کنار هم قرار گرفتن آن‌ها را بدانیم. بدین ترتیب می‌توان خرید بهتری انجام داد.

ست کردن مانتو بهاره با اکسسوری ها

هماهنگی مانتو با اکسسوری‌های مورد استفاده همراه با آن می‌تواند زیبایی فرد را دو برابر کند. اکثر خانم‌ها همراه با مانتو از زیورالات، کیف، کفش، عینک، ساعت و اکسسوری‌های دیگر استفاده می‌کنند. البته ممکن است همه آن‌ها با یکدیگر هماهنگی نداشته باشند. اما استفاده از مانتو بدون اکسسوری مناسب می‌تواند بسیار خسته‌کننده باشد. از این رو می‌توان از اکسسوری‌های مناسب همراه با انواع مانتو بهاره استفاده کرد. استفاده از کیف و کفش یک رنگ که با رنگ مانتو هماهنگ باشند می‌تواند زیبایی بیشتری به استایل فرد بدهد.

خرید اینترنتی مانتو بهاره

یکی از راه‌های انتخاب و خرید مانتو بهاره استفاده از فروشگاه‌های آنلاین است. استفاده گسترده از اینترنت باعث شده است تا بسیاری از خریداران به سراغ خرید مانتو از فروشگاه‌های آنلاین باشند. در این فروشگاه‌ها انواع مانتو تابستانه و روش ست کردن آن‌ها قرار گرفته است. تصاویر مانتو‌های مختلف با رنگ‌های متنوع می‌تواند انتخاب را آسان‌تر کند. خرید از فروشگاه‌های آنلاین علاوه بر صرفه‌جویی در وقت می‌توان مانتوی مناسب با بودجه خود را خریداری کرد.

سخن پایانی

در این مطلب تلاش شد تا نکات مربوط به خرید انواع مانتو بهاره به همراه روش‌های ست کردن آن مورد بررسی قرار بگیرد. توجه به استایل و ظاهر فرد در فصل بهار از اهمیت بیشتری برخوردار است. بنابراین ارائه اطلاعات مفید در رابطه با انواع مانتو بهاره و ست کردن آن می‌تواند لذت خرید آن را برای شما دو چندان کند. همچنین پیشنهاد می‌شود برای خرید مانتو بهاره به فروشگاه‌های معتبر و به روز مراجعه شود. در این فروشگاه‌ها اطلاعات مربوط به مدل‌های جدید مانتو و همچنین رنگ‌های پرطرفدار همیشه به روز بوده و دیگر نیازی به جستجو در این باره نخواهد بود.

 

 

 

دیدگاه کاربران
شما هم می توانید درمورد این مطلب نظر بدهید