انواع فرم بدن را بشناسید

تاریخ : 1401/09/03

انواع فرم بدن را بشناسید

انواع فرم بدن را بشناسید

انواع فرم بدن را بشناسید | راهنمای انتخاب لباس مناسب برای اندام‌‌های مختلف


 گروه‌بندی انواع اندام‌ها 

بدن هر شخص، شکل و فرم خاص خود را دارد و این بخشی از چیزی است که ما را منحصر به فرد می‌کند. بعضی چاقند، بعضی لاغرند، بعضی شانه‌های پهنی دارند، بعضی دیگر شکم بزرگی دارند، بعضی قد بلندند، بعضی قد کوتاهی دارند و ... همه با هم فرق داریم. با این حال اگر فرم اندام خود را بهتر بشناسیم، می‌توانیم انتخاب‌های بهتری در زمینه‌ی انتخاب لباس داشته باشیم و بتوانیم نقاط ضعف آن را بهتر بپوشانیم. از این رو شناخت انواع فرم بدن، اهمیت زیادی دارد. در ادامه در مورد انواع فرم‌های بدن و نکاتی که باید در انتخاب استایل‌های مختلف رعایت کنند بیشتر توضیح خواهیم داد.

 اندام مستطیلی یا موزی شکل 

در اولین فرم از انواع فرم بدن یعنی اندام مستطیلی، اندازه‌ی شانه، سینه، کمر و باسن تقریباً یکسان است.  انحنای دور کمر یا گودی آن به ندرت در بدن دیده می‌شود و همین موضوع می‌تواند دردسرهایی برای افراد به وجود آورد. با کوچکترین اشتباه در انتخاب لباس‌، ممکن است اندامتان شبیه به پسر بچه‌ها شود. با این حال مانند هر فرمی، شما نیز نقاط قوت خود را دارید. نقاط قوت بدن شما، پاهای شماست و باید استایل خود را روی آنها متمرکز کنید.

  • بهترین لباس‌ها برای این فرم بدن: شلوار جین چسبان، شلوار راسته و لباس‌های تنگ، کمربند‌های باریک، جوراب شلواری
  • بدترین لباس‌ها برای این فرم بدن: لباس‌هایی با پایین تنه‌ی گشاد، کلوش و خمره‌ای، شلوارهای دمپا گشاد و لباس‌هایی که برش‌های عرضی دارند.

 اندام مثلثی یا گلابی شکل 

در این فرم از انواع فرم بدن، شانه‌ها و سینه‌های لاغرتر و باسن و ران‌ها بزرگتراند. بیشتر این افراد بازوهای ظریفی نیز دارند. اما در مورد کمر چنین نیست. کمر این افراد بیشتر پهن است. نقطه ضعف این شکل اندامی پایین تنه است یعنی شکم، باسن و ران‌ها. بنابراین باید تمرکز را از این قسمت‌ها بردارید و روی کمر، سینه و شانه‌ها تمرکز کنید. یکی از بخش‌هایی که بیشتر افرادِ دارای این فرم از آن ناراضی ‌هستند، پهلوها به ویژه در بخش پشتی است که باید با انتخاب درست پوشانده شوند.  

  • بهترین لباس‌ها برای این فرم بدن: لباس‌هایی که تمرکز روی شانه، بازوها و سینه‌ است مانند لباس‌های یقه قایقی، لباس‌هایی که آستین‌های پفی دارند، شلوارهای با رنگ تیره، لباس‌ زیرهای اسفنجی که تعادل را به بدن برگرداند.
  • بدترین لباس‌ها برای این فرم بدن: کمربند، شلوارهای رنگی و شاد، لباس‌هایی که روی قسمت باسن چین‌دار می‌شوند، دامن‌های چین‌دار، دامن بسیار تنگ، شلوار راسته، لباس‌های آستین کوتاه، دامن‌ها یا شلوارک‌هایی که درست زیر باسن تمام می‌شوند.

 اندام بیضی شکل 

اگر بدن شما بیضی شکل است، یعنی سینه‌‌هایتان برجسته‌تر از بخش‌های دیگر اندامتان است. باسن باریک است و قسمت میانی پر به نظر می‌رسد. در این انواع فرم بدن قبل از هر جای دیگری در شکم خود وزن اضافه احساس می‌کنید. گودی کمر چندان مشخص نیست و این بخش در کنار سینه‌ها، پهن‌ترین بخش بدن است.

  • بهترین لباس‌ها برای این فرم بدن: یقه هفت، لباس‌های راه ‌راه، لباس‌های کمربند‌دار، دامن ماهی، شلوارهایی که نزدیک باسن جیب دارند، دامن‌های روی زانو
  • بدترین لباس‌ها برای این فرم بدن: لباس‌های گشاد یا اور سایز، تیشرت‌های بیش از حد تنگ، یقه‌های پهن مثل یقه قایقی، لباس‌هایی که روی سینه جیب دارند، اکسسوری‌های درشت، یقه اسکی

 اندام سیبی یا مثلث معکوس 

در این فرم از انواع فرم بدن، سینه و بازوها پهن و بزرگ است در حالی که باسن و کمر باریک هستند. بسیاری از زنان بازو و سینه‌های بزرگ را دوست ندارند و این قسمت‌ها، نقاط ضعف این فرم اندامی هستند. بنابراین باید از پوشیدن لباس‌هایی که تمرکز را به سمت آنها جلب می‌کند، خودداری کنید.

  • بهترین لباس‌ها برای این فرم بدن: لباس‌های چین‌دار، لباس‌های یقه هفت، لباس‌هایی از جنس پارچه‌های نرمی که کامل روی بدن قرار می‌گیرند، پیراهن‌هایی با خط‌های عمودی یا آنهایی که از وسط باز می‌شوند، شلوارهای دمپا گشاد، کفش‌های کتانی بزرگ.
  • بدترین لباس‌ها برای این فرم بدن: یقه‌های چند لایه و حجیم، آستین‌های پفی، لباس‌هایی با دور کمر تنگ، شلوارهای ساده یا تیره، اکسسوری‌های زیاد دور گردن

 اندام مثلث معکوس 

افرادی که این نوع از انواع فرم بدن را دارند، شانه‌های پهن، باسن کوچک و پاهای باریکی دارید. اگرچه انحنای کمر مشخصی ندارند، اما بالاتنه‌ی آنها حجیم است و باید برجسته شود تا توجه را از کمر دور کند.

  • بهترین لباس‌ها برای این فرم بدن: لباس‌های یقه هفت، شلوارهای فاق بلند، شلوارهای دمپا گشاد، شلواری رنگی
  • بدترین لباس‌ها برای این فرم بدن: دامن‌های راسته، لباس‌های آستین سه ربع، لباس‌های با آستین پفی، یقه‌های حجیم، لباس‌های کمر گشاد، لباس‌هایی با شانه‌های پف‌دار

 اندام ساعت شنی 

ساعت شنی، اندامی است که در آن سینه‌ها و باسن بزرگتر از دور کمر است. دقیقاً شبیه به یک ساعت شنی. این نوع از انواع فرم بدن، رسماً بهترین شکل بدنی برای زنان است و شما می‌توانید طیف زیادی از لباس‌های را بپوشید. اما تمرکز اصلی باید به انحنای کمرتان باشد که مهمترین مزیت این فرم است.

  • بهترین لباس‌ها برای این فرم بدن: یقه‌های هفت و بسیار بلند، کمربند به ویژه انواع پهن و بزرگ، شلوارهای دمپا گشاد، دامن‌های چاک‌دار، لباس‌های کمر چین.
  • بدترین لباس‌ها برای این فرم بدن: یقه‌های پهن، لباس‌هایی که دور کمرشان آزاد است، شلوارهای با دمپای تنگ، شلوارهای فاق بلند.

 اندام ورزشی یا پسرانه 

یکی دیگر از انواع فرم بدن زنانه که به تازگی دسته بندی شده است، اندام ورزشی است که عضلانی بوده و به وضوح انحنای آن قابل مشاهده است. گردن پهن، بازوهای درشت (اما نه شل)، ران پای سفت و برجسته از مشخصه‌های این اندام است.

  • بهترین لباس‌ها برای این فرم بدن: لباس‌های روی زانو، کمربند، لباس‌های بدون شانه (دکلته)، یقه قایقی، یقه اسکی، اکسسوری‌های ظریف
  • بدترین لباس‌ها برای این فرم بدن: تاپ‌های دو بندی، لباس‌ها یا ژاکت‌های گشاد، یقه هفت، یقه‌های دراپه، اکسسوری‌های درشت

 انواع فرم بدن زیبا هستند و باید لباس مناسب را با هر فرم ست کنید 

در نهایت بهتر است بدانید که هر کدام از انواع فرم بدن زیبایی‌های خود را دارد و جایی برای نگرانی یا ناراحتی در مورد شکل اندام‌ها وجود ندارد و مهم این است که که از سلامت جسمی کامل برخوردار باشید. در مورد هر فرم بدنی اگر نکات مربوط به ست کردن لباس به درستی رعایت شود، استایلی زیبا به دست می‌آید. با این حال لازم نیست همیشه خود را درگیر قوانین کنید. اگر در لباسی احساس زیبایی می‌کنید، حتماً آن را بپوشید. زیرا بهترین لباس برای شما، لباسی است که در آن احساس خوبی داشته باشید.