تفاوت پافر و بارانی زنانه

با آغاز پاییز و زمستان و سرد شدن هوا، ممکن است شما هم برای خرید یک لباس گرم زنانه به بازار رفته و در بین تنوع بالای لباس­های گرم موجود در فروشگاه، به این فکر کنید که چه لباسی برای شما مناسب است و تنوع بالا شما را کمی مردد کند. در این میان، دو نوع از لباس­های گرم محبوب و پرطرفدار برای فصل­های سرد، بارانی و پافر هستند. آگاهی از تفاوت پافر و بارانی موجب می شود که شما با توجه به ویژگی­های هر کدام بتوانید به­درستی در مورد انتخاب از بین آن ها تصمیم بگیرید. در این مقاله به تفاوت این دو نوع لباس محبوب و شرح ویژگی­های هر یک می­پردازیم؛ با ما تا انتهای مقاله همراه باشید.

بارانی

 

 

بارانی چیست

داشتن یک بارانی بارانی شیک و کلاسیک در کمد لباس هر خانمی یکی از ضروریات محسوب می­شود. در فصل­های خنک می­توان بارانی را به­همراه لباس­های مختلف پوشید و استایلی کلاسیک و زیبا داشت. بارانی یا ترنچ کت به نوعی کت ضدآب گفته می­شود که از شما در برابر باران محافظت کرده و اجازه نمی­دهد در باران­های پاییزی یا بهاری خیس شوید. داشتن یک بارانی زنانه یقه انگلیسی با رنگ‌های خنثی مانند کرم یا بژ همواره به­روز است و هرگز از مد نمی­افتد. پیشنهاد ما به شما این است که علاوه بر پافر و کاپشن، از خرید یک بارانی پرکاربرد غافل نشوید.

پافر چیست

پافر زنانه نوعی لباس بادگیر است که با الیاف نایلون یا پلی‌استر تولید می­شود. درون پافر از هوا و عایقی مانند پشم شیشه پر شده است. پافرها بسیار سبک هستند، اما وزن سبک آن­ها مانع از خاصیت گرمابخشی آن­ها نشده و جزو لباس­های بسیار گرم برای پاییز و زمستان به­شمار می­آیند. پافرها هم مانند بارانی­ها از خاصیت مقاومت در برابر نفوذ آب برخوردارند.

اکثر پافرها، بدون آستین دوخته می­شوند. این ویژگی، موجب می‌شود تا بتوانید آن­ها را بر روی هر لباسی بپوشید و گزینه‌ی خوبی برای زمان­هایی محسوب می­شود که می­خواهید در یک روز سرد به محلی مانند سرکار یا دانشگاه بروید. در چنین مواقعی با پوشیدن یک پافر بر روی مانتوی خود، به­راحتی می­توانید استایلی گرم و در عین حال راحت و کاربردی داشته باشید.

 

پافر

 

 

تفاوت بین پافر و بارانی

همان‌طور که پیش­تر ذکر شد، پافر و بارانی هردو از لباس­های گرم و ضدآب زنانه محسوب می­شوند. اما این دو لباس در برخی ویژگی­ها باهم تفاوت­هایی دارند. در ادامه تفاوت پافر و بارانی را از نظر ویژگی­های زیر بررسی می­کنیم.

تفاوت دوخت پافر و بارانی

در دوخت پافر معمولا زیپ به کار می رود. وجود زیپ موجب کیپ نگه داشتن لباس شده و به سرما اجازه نفوذ داده نمی­شود. همچنین دوخت­های موازی بر روی پافر وجود دارد که نشان­دهنده دوخته شدن لایه­های پافر مانند لایه رویی، لایه­های پشم شیشه و آستر به یکدیگر است. بارانی­ها معمولا فاقد زیپ هستند و یک کمربند برای بستن بارانی بر روی لباس قرار دارد. همچنین وجود دکمه بر روی سرآستین از دیگر ویژگی­های دوخت بارانی به شمار می­آید.

 

تفاوت دوخت پافر و بارانی

 

 

تفاوت جنس

جنس رویه پافر از نایلون و الیاف پلی استر بوده و در زیر آن، یک یا چندین لایه پشم شیشه و سپس آستر قرار می­گیرد. این ویژگی به پافر خاصیت گرمابخشی بسیار خوبی می­دهد. بارانی­ها از جنس کتان، سوئیت، چرم یا پوپلین تولید می­شوند و ممکن است آستردار باشند یا بدون آستر دوخته شوند.

میزان گرمای هر کدام

از آنجایی که درون پافرها لایه­ عایق نظیر هوا و پشم شیشه وجود دارد، جزو لباس­های بسیار گرم برای فصل­های سرد به شمار می­آیند و می­توانند ضمن محافظت از بدن در برابر نفوذ رطوبت باران یا برف، آن را بسیار گرم نگه دارند. بنابراین پافر گزینه خوبی برای روزهای سردتر سال محسوب می شود. اما بارانی در صورتی که به تنهایی پوشیده شود، گرمای متوسطی خواهد داشت و هدف اصلی از دوخت آن، محافظت از شما در برابر رطوبت باران است. بنابراین می­توانید برای روزهای سرد زیر بارانی یک پلیور بپوشید یا بر روی آن پالتو یا کت پشمی به تن کنید.

میزان گرمای پافر و بارانی

 

فصل مناسب پوشیدن پافر و بارانی

دیگر تفاوت پافر و بارانی به فصل پوشیدن این لباس­ها برمی­گردد. هنگامی که پاییز آغاز می­شود و روزها رو به سردی می­روند و یا در اوایل بهار که هنوز هوا خنک است و چندان سرد نشده، همچنین در روزهای خنک و بارانی می­توانید با پوشیدن یک بارانی استایلی شیک و چشم­نواز داشته باشید که از خیس شدن شما در زمان بارندگی جلوگیری کرده و تا حدی شما را گرم نگه می­دارد. اما در روز و شب­های سرد زمستان، پافر گزینه مناسبی برای پوشیدن محسوب می­شود. این لباس بسیار گرم، ضمن عایق بودن در برابر رطوبت، از بدن شما در مقابل سرما نیز محافظت می­کند. وجود پشم شیشه و آستر موجب گرمابخشی بالای این لباس شده و برای روزهای سرد زمستان یک گزینه ایده­آل محسوب می­شود.

 

فصل مناسب پوشیدن پافر و بارانی

 

 

نکات مهم هنگام خرید و استفاده از پافر و بارانی

در هنگام خرید پافر و بارانی و زمان استفاده از هر کدام نکات زیر را به­خاطر بسپارید:

پافرها و بارانی­ها در انواع گوناگون و رنگ­های متفاوت تولید و به بازار عرضه می­شوند. در زمان خرید این لباس­ها به استایل کلی خود و سایر لباس­های کمدتان توجه کنید تا با آن­ها هماهنگ باشند.

اگر قد شما متوسط یا بلند است، می­توانید انواع پافر و بارانی را در قدهای کوتاه یا بلند خریداری کنید، اما چنان­چه قد کوتاهی دارید پافر یا بارانی کاملا بلند نپوشید.

توجه داشته باشید که پافر نسبت به بارانی اسپرت­تر است و برای هماهنگ کردن آن با سایر لباس­ها می­توانید آن را با لباس­های اسپرت مانند جین و کتانی بپوشید. بارانی جنبه کلاسیک­تری دارد و پوشیدن آن با شلوارهای پارچه­ای مانند کتان یا پشمی و نیم­بوت­های کلاسیک استایل شما را زیبا نشان خواهد داد.

خرید و استفاده از پافر و بارانی

 

پافرهای آستین­دار از انواع بدون آستین آن رسمی­تر دیده می شوند. همچنین مدل­های بلندتر نسبت به مدل­های کوتاه رسمی­تر هستند. بنابراین با توجه به موقعیت می­توانید پافر مناسب را انتخاب نمایید. در مورد بارانی نیز بارانی­های بلند همواره انتخابی شیک و کلاسیک محسوب می­شوند.

هنگام خرید پافر یا بارانی دقت داشته باشید که اندازه آن به­گونه­ای باشد که بتوان در زیر پافر یا بارانی لباسی گرم مانند بافتنی یا بلوز زمستانی پوشید، اما به­قدری بزرگ نباشد که درون لباس گم شوید. به ویژه در هنگام خرید بارانی زنانه باید به سرشانه­های لباس دقت کنید که دقیقا بر روی شانه شما قرار بگیرند.

 

دیدگاه کاربران
شما هم می توانید درمورد این مطلب نظر بدهید