کاپشن چیست؟ معرفی انواع مدل‌های کاپشن زنانه

با شروع فصل پاییز و زمستان و سردتر شدن هوا، یکی از لباس­های گرم که از شما در برابر سرما محافظت کرده و در روزها و شب­های سرد پاییز و زمستان به شما استایلی شیک و درعین حال گرم می­بخشد، کاپشن زنانه است. کاپشن­ های زنانه از لباس­های ضروری محسوب می­شوند که در کمد لباس هر خانم شیک­پوشی می­توان آن­ها را یافت. در گذشته کاپشن ­ها در مدل­های محدودی تولید و به بازار عرضه می­شدند. همچنین رنگ­بندی آن­ها محدود به رنگ­های سیاه، سفید، قهوه­ای و مشکی می­شد و با پارچه­هایی نظیر چرم، نایلون و پشم دوخته می­شد. امروزه پیشرفت­های زیادی در عرصه مد صورت گرفته است و در طرح و سبک کاپشن­ ها نیز شاهد تنوع بالایی هستیم. اگر شما نیز می­خواهید کاپشنی جدید خریداری کنید یا به دنبال نحوه‌ی یادگیری استایل با انواع کاپشن هستید؛ این مطلب برای شماست. در این مقاله به شرح انواع کاپشن و ویژگی­های هر کدام می­پردازیم، با ما تا انتهای مقاله همراه باشید.

 

کاپشن­ زنانه

 

 

کاپشن چیست؟

برای اینکه انواع کاپشن زنانه را بشناسیم، نخست باید بدانیم که کاپشن زنانه چیست. لغت کاپشن از زبان روسی گرفته شده است و این لباس گرم، در زبان انگلیسی تحت عنوان ژاکت یا کت زمستانی نامیده می­شود. به طور کلی می­توان گفت، کاپشن یکی از انواع لباس زمستانی است که معمولاً دارای یک کلاه است و در تولید آن از عایقی نظیر پشم شیشه استفاده شده است. این لباس گرم باعث گرم نگه داشتن بدن به­ویژه بالاتنه و سر می­شود. در گذشته جنس کاپشن­ ها از چرم بود؛ اما امروزه علاوه بر چرم، اغلب با بهره­گیری از پارچه­هایی مانند پلی ‌استر و نایلون یا کتان، جین و... تولید می­شوند.

انواع مدل‌های کاپشن زنانه

با توجه به تنوع بالای کاپشن زنانه، امروزه می­توان گزینه­های زیادی برای انتخاب و خرید کاپشن زنانه در هوای سرد داشت. از جمله کاپشن­ های رایج و مرسوم می­توان به کاپشن بامبر، کاپشن خزدار، کاپشن جین و... اشاره کرد. با این تنوع بالا، هر فردی می‌تواند با توجه ‌به نیازها و ترجیحات یا با توجه به سبک و استایل خود، کاپشن مناسب را انتخاب کرده و خریداری کند. در ادامه انواع مدل‌های کاپشن زنانه را معرفی می­کنیم.

 

انواع مدل‌های کاپشن زنانه

 

 

کاپشن بامبر (Bomber Jacket)

یکی از انواع کاپشن کوتاه زنانه، بامبر نام دارد. قد این کاپشن تا کمر دوخته می‌شود و به­طور معمول از کمربند و سرآستین برخوردار است. یک زیپ در قسمت جلو و چهار جیب کاربردی در قسمت بالا و دو طرف کاپشن بامبر قرار دارد. در تهیه انواع کاپشن بامبر از جنس چرم، کتان، پلی ‌استر، نایلون و پنبه استفاده می­شود.

کاپشن خزدار

کاپشن­ های خزدار اغلب از ترکیب چرم و خز یا نایلون و خز تولید می­شوند. این نوع کاپشن ­ها دارای ظرافت بیشتری هستند و خز موجود در آن­ها، ظرافت و زیبایی را به استایل شما می­بخشد. معمولا خز دور کلاه یا سر آستین کاپشن خزدار دوخته می­شود. این نوع کاپشن به دلیل ظاهر لوکس خود برای مهمانی­ها و مراسم­ها نیز مناسب است و با خرید کاپشن خزدار می­توان یک استایل چشم­نواز ایجاد کرد.

کاپشن جین (Denim Jacket)

جین نوعی پارچه جناغی پنبه‌ای محکم است و در دوخت کاپشن جین، از این نوع پارچه استفاده می­شود. کاپشن جین به مد امریکایی در دهه های گذشته برمی­گردد و به­عنوان نوعی لباس پرطرفدار همواره توسط زنان و مردان زیادی مورد استفاده قرار گرفته است. از آنجایی که جین نوعی پارچه راحت و انعطاف­پذیر محسوب می­شود، برای استایل­های خیابانی و روزمره گزینه­ای عالی به شمار می­آید. امروزه از جین در ترکیب با سایر پارچه­ها نیز برای دوخت کاپشن استفاده می­شود.

 

کاپشن جین

 

 

کاپشن چرم   (Leather Jacket)

کاپشن‌های چرم یکی از انواع کاپشن زنانه به شمار می­آیند که در انواع کاپشن چرم کوتاه تولید می­شوند. جنس چرم مقاومت خوبی نسبت به باد و شرایط جوی زمستان دارد. همچنین به دلیل کلاسیک بودن، می­توان از آن برای داشتن استایلی شیک و در عین حال کلاسیک استفاده کرد. بادوام بودن چرم و ماندگاری بالای آن، کاپشن چرم را از سایر انواع کاپشن متمایز می­کند.

 

کاپشن چرم

 

 

کاپشن پافر  (Puffer jacket)

یکی از مدل­های پرطرفدار کاپشن زنانه که در سال­های اخیر فراگیرتر شده­اند، کاپشن پافر است. این نوع کاپشن­ ها طرحی نرم و لحافی مانند دارند. معمولا درون پافرها از عایقی مانند پشم شیشه استفاده شده است که این ویژگی گرمای بسیاری زیادی به این لباس می­بخشد. با وجود گرمای بالای کاپشن پافر، سبک وزن بودن آن باعث احساس راحتی در افراد شده و یک استایل روزمره زیبا و کاربردی برای افراد به ارمغان می­آورد.

کاپشن پشمی (Wool jacket)

از آنجایی که انتخاب یک کاپشن زنانه مناسب باعث تغییر اساسی در ظاهر می­شود، با انتخاب یک کاپشن پشمی زیبا می­توانید استایلی گرم و شیک داشته باشید. پشم گوسفند به­عنوان یک ماده طبیعی از دیرباز برای دوخت لباس­های گرم مورد استفاده قرار می­گرفته است. کاپشن­ های پشمی از بدن شما در برابر سرمای زمستان به خوبی محافظت می­کنند و به­علت طبیعی بودن موجب تنفس پوست شده و از حبس شدن عرق و رطوبت درون بدن جلوگیری می­کنند.

کاپشن کتانی (Linen Jacket)

پارچه کتان از جمله هایی است که در دوخت لباس­های پاییزی زمستانی به وفور مورد استفاده قرار می­گیرد. دلیل این امر محکم بودن و ایستایی خوب این پارچه است. کاپشن­ ها کتانی بسیار سبک هستند و درون آن­ها معمولا پشم شیشه یا پارچه­های تدی به­کار می­رود.

کاپشن کش دار (Drawstring Jacket)

کاپشن ­های کش دار، دارای گت هستند و می­توان با کشیدن آن، سایز آن­ها را تنظیم کرد. همچنین وجود گت در سر آستین­ها و کلاه این نوع کاپشن­ ها باعث می­شود که در زمان بارش باران یا برف، از شما در برابر خیس شدن محافظت می­کنند. همچنین بسیار گرم هستند و به سرما اجازه نفوذ نمی­دهند.

کاپشن کش دار

 

کاپشن مناسب چه استایل‌هایی هست؟

با وجود انواع کاپشن در سبک­های مختلف، می­توان گفت برای هر نوع استایلی نوعی کاپشن وجود دارد. به­عنوان مثال کاپشن­ های پفی با یک بافت یا بلوز دورس برای استایل­های روزمره و اسپرت بسیار مناسب هستند. این نوع کاپشن ­ها را می­توان هم با لباس­های غیر رسمی هماهنگ کرد و هم به­عنوان پوششی بر روی لباس­ها رسمی مورد استفاده قرار داد. انواع خزدار کاپشن که فیت­تر دوخته شده باشند، برای استایل­های رسمی و مهمانی­ها مناسب به نظر می­رسند.

برای داشتن استایلی کلاسیک، کاپشن­ های کوتاه پفی در رنگ های مشکی، قهوه­ای و خاکستری تیره یا سبز یشمی و سرمه­ای، انتخاب خوبی هستند و می توان آن­ها را با یک لگ مشکی و بوت بلند هماهنگ کرد.

کاپشن ­های چرمی می­توانند استایل شما را رسمی­تر جلوه دهند. هماهنگ کردن یک کاپشن چرمی با بوت و کیف چرمی استایلی مناسب مراسم­ها و مهمانی­های شبانه برای شما ایجاد خواهد کرد. بنابراین با توجه به اینکه استایل مورد نظر شما چیست، می­توانید از انواع کاپشن استفاده کنید. کاپشن­ های براق نیز برای مهمانی­های دوستانه انتخابی مناسب خواهند بود. به یاد داشته باشید لباسی که زیر کاپشن می­پوشید، در استایل شما بسیار تاثیر گذار خواهد بود.

 

کاپشن مناسب انواع استایل‌ها

 

 

جمع بندی

در گذشته کاپشن­ ها در انواع و رنگ­های محدودی تولید می­شدند. اما با پیشرفت عرصه مد، امروزه کاپشن­ های متنوعی با پارچه­های گوناگون نظیر چرم، کتان، جین، پلی استر و... دوخته می­شوند. به همین دلیل می­توان با انواع استایل­های روزمره، کژوال، اسپرت، رسمی و نیمه‌رسمی، نوع مناسب کاپشن را انتخاب کرده و خریداری نمود. دقت داشته باشید که در هنگام خرید کاپشن زنانه کاپشن را با توجه به نیاز خود و شرایط آب و هوایی که در آن زندگی می­کنید، خریداری نمایید. همچنین در هنگام انتخاب کاپشن به سایر لباس­های خود که می­خواهید کاپشن را با آن­ها هماهنگ کنید، توجه داشته باشید تا بتوانید استایلی زیبا و چشم­نواز به وجود آورید.

 

دیدگاه کاربران
شما هم می توانید درمورد این مطلب نظر بدهید