شلوارهای مناسب مانتو عید شما

با نزدیک شدن به عید نوروز، تب و تاب خریدن لباس جدید برای آغاز سال نو و شرکت در مراسم و مهمانی‌های عید بالا می‌گیرد. در این میان یکی از آیتم‌های اصلی که خانم‌های شیک پوش برای عید انتخاب می‌کنند، مانتو یا انواع کت است. اما انتخاب یک استایل شیک برای عید نوروز تنها به مانتو ختم نمی‌شود و باید یک یا چند شلوار مناسب نیز برای ست شدن با مانتو، کت یا شومیز خود خریداری کنید. بنابراین اگر به دنبال داشتن یک ظاهر بی‌نقص و زیبا برای عید نوروز هستید، باید به همان میزان که برای انتخاب یک مانتو دقت و ظرافت به خرج می‌دهید، در انتخاب شلواری که با مانتوی شما هماهنگ باشد، دقت و ظرافت به خرج دهید.

این روزها که یکی از قسمت‌های اصلی استایل خانم‌های ایرانی را شلوار تشکیل می‌دهد، بهتر است در مورد اینکه با انواع مانتو باید چه شلوارهایی بپوشید یا برای فرم اندام شما کدام شلوار بهتر است، اطلاعات لازم را کسب کنید تا با آگاهی بیشتر بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید. ما در این مقاله به معرفی شلوارهای مناسب مانتو عید شما می پردازیم؛ تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

شلوار های ترند سال ۱۴۰۳

همان‌طور که می‌دانید هر ساله مد تغییر می‌کند و مدل های خاصی از لباس ترند می‌شوند. با نگاهی به کلکسیون برندهای مطرح لباس برای بهار سال ۱۴۰۳، متوجه خواهید شد که برخی شلوارها مانند شلوارهای جین به ویژه جین‌های بگ و راسته با فاق بلند، از شلوارهای ترند امسال محسوب می‌شوند. همچنین شلوارهای کتان و پارچه‌ای فاق بلند، به ویژه شلوارهای پیلی دار نیز از دیگر شلوارهایی هستند که در فشن شوها به چشم می‌خورند. این شلوارها در قسمت بالا دارای پیلی هستند و از بالا تا پایین به صورت آزاد یا راسته طراحی شده‌اند. در ادامه به معرفی انواع شلوارهایی که می‌توانید برای بهار ۱۴۰۳ با مانتوهای خود به زیبایی هماهنگ کنید و استایلی شیک و به‌روز داشته باشید، می‌پردازیم.

 انواع شلوار های جین

شلوارهای جین از جمله شلوارهای چهارفصلی محسوب می‌شوند که همیشه مد هستند. همچنین این نوع شلوارها بسیار کاربردی بوده و با استایل‌های متعددی هماهنگ می‌شوند. در گذشته شاید تنوع شلوارهای جین مانند امروز نبود، اما با پیشرفت مد، انواع شلوارهای جین به ویژه شلوارهای جین زنانه از تنوع بیشتری برخوردار شدند. شما می‌توانید با انتخاب هر کدام از شلوارهای جینی که در ادامه مطلب معرفی می‌کنیم، استایلی زیبا و متفاوت برای خود بسازید.

شلوار جین راسته

در این مدل شلوارهای جین که امسال نیز بسیار ترند هستند، از قسمت بالا تا پایین شلوار، به صورت یک اندازه و صاف است. به این معنی که عرض شلوار از بالا تا پایین و قسمت دمپای شلوار به یک اندازه است. این مدل شلوارها بدون زمان هستند و می‌توان همیشه از آن‌ها به خصوص در استایل‌های کلاسیک، استفاده کرد. همچنین با انواع فرم بدن هماهنگ بوده و در تن همه افراد برازنده هستند. شلوار جین راسته معمولا قد بلندی تا مچ پا و یا بلندتر دارد و مناسب استایل‌های رسمی، اداری و کلاسیک است. به ویژه در افرادی که قد متوسط یا کوتاهی دارند، پوشیدن این نوع شلوار موجب می‌شود تا پاهای آن‌ها بلند و کشیده به نظر برسد.

 شلوار جین مام استایل

شلوارهای جین مام استایل در ابتدا با این هدف تولید شدند که نوعی شلوار راحت برای مادران باشند. اما به تدریج به شلوارهای محبوبی تبدیل شدند و به استایل جوانان و نوجوانان راه پیدا کردند. شلوارهای مام استایل از شلوارهایی هستند که در سال‌های اخیر بسیار ترند شده‌اند. این مدل شلوارها به دلیل برخورداری از فاق بلند و پاچه‌های گشادی که در قسمت مچ پا تنگ‌تر میشده است، موجب زیباتر به نظر رسیدن کمر و باسن در خانم‌ها می‌شوند. می‌توانید این مدل شلوارها را به همراه مانتوی کوتاه یا کت دخترانه بپوشید و استایلی زیبا داشته باشید. دقت داشته باشید که این مدل شلوارها برای افراد قد کوتاه انتخاب مناسبی نیستند.

شلوار جین جذب

شلوارهای جین جذب، از قسمت بالا تا مچ پا کاملا به بدن می‌چسبند و جذب هستند. این مدل شلوارها اغلب از جنس جین کشی دوخته می‌شوند و قد آن‌ها کمی بالاتر از مچ پا قرار می‌گیرد. شلوارهای جذب برای هماهنگ کردن با مانتوهای بلند و آزاد انتخاب خوبی محسوب می‌شوند.

 

شلوار جین جذب

 

 شلوار جین بگ

شلوارهای جین بگ، از دیگر شلوارهای مناسب مانتو عید شما محسوب می‌شوند. فرم این شلوارها از بالا تا پایین گشاد است. همچنین این شلوارها قد بلندی دارند. در انگلیسی به این شلوارها baggy pants گفته می‌شود و در ایران نیز با نام شلوار جین بگ یا بگی می‌شناسند. شلوارهای جین بگ زنانه معمولا شلوارهایی هستند که درون پا آزاد و گشاد قرار می‌گیرند و در قسمت کمر به وسیله زیپ یا دکمه بسته می‌شوند. در سال‌های اخیر شاهد ترند شدن شلوارهای جین بگ و نیم بگ هستیم. شما هم می‌توانید همراه با مانتوهای کوتاه و رنگی یا انواع کت، شلوارهای بگ بپوشید و استایلی زیبا داشته باشید.

 

شلوار بگ

 

شلوار جین نیم بگ

شلوارهای جین نیم بگ کمی از شلوارهای جین بگ تنگ‌تر هستند و به همین دلیل در تن ایستایی بهتری دارند. در واقع شلوارهای بگ استایلی لش‌تر دارند، اما شلوارهای نیم بگ در پا شکیل‌تر قرار می‌گیرند. این نوع شلوارهای جین هم با انواع شومیز و مانتوهای کوتاه به خوبی هماهنگ می‌شوند.

 

شلوار نیم بگ

 

 شلوار جین اسکینی

شلوارهای اسکینی جزو شلوارهای جین جذب هستند و به پا می‌چسبند. این مدل شلوارها از قسمت بالا تا پایین ایستایی جذبی دارند و پاها را به هر حالتی که باشند، نشان می‌دهند. از این شلوارها می‌توان در انواع  استایل خیابانی، کژوال و یا در مراسم‌های خانوادگی با مانتو یا کت بلند، استفاده کرد. بهتر است این شلوارها را با چکمه و یا بوت‌های بلند ست کنید و استایلی شیک داشته باشید.

 

شلوار جین اسکینی

 

انواع شلوار های کتان

یکی دیگر از شلوارهایی که می‌توانید همراه با مانتوهای عید خود بپوشید و جزو شلوارهای مناسب مانتو عید شما محسوب می‌شود، شلوار کتان است. این نوع شلوارها از پارچه ی کتان دوخته می‌شوند و تن‌خور زیبا و راحتی دارند. در اصل شلوارهای کتان در دسته شلوارهای پارچه‌ای قرار می‌گیرند، با این تفاوت که ظاهری اسپرت دارند. البته می‌توان از این شلوارها در مجالس و مهانی‌ها نیز استفاده کرد. در ادامه مطلب به معرفی انواع شلوارهای کتان می‌پردازیم.

 شلوار کتان جذب

این نوع شلوارها از بالا تا مچ پا کاملا جذب هستند و بلندی قد آن ها اغلب ۹۰ یا ۸۵ سانتی‌متر است. شلوارهای کتان جذب نسبت به اسکینی‌ها قدیمی‌تر محسوب می‌شوند.

 شلوار کتان اسکینی

به طور کلی این نوع از شلوارهای کتان، کاملا جذب هستند و به پا می‌چسبند. به ویژه در قسمت ران جذب بودن شاید به میزان بیشتری احساس شود. شلوارهای اسکینی نسبت به شلوارهای جذب در پا به شکل بهتری قرار می‌گیرند و فرم مطلوب و مناسبی دارند. همچنین قد آن‌ها نیز ممکن است ۹۰ سانتی‌متر یا بلندتر باشد. این نوع شلوارها را می‌توان به همراه مانتوهای بلند یا تونیک در مهمانی‌ها و مراسم های مختلف پوشید و استایل زیبایی داشت.

 شلوار های دورس

از دیگر شلوارهایی که به ویژه برای آب و هوای خنک و معتدل بهار کاملا مناسب به نظر می رسد، شلوارهای دورس هستند. این مدل شلوارها بسیار راحت هستند و می‌توان به همراه بلوز دورس یا هودی آن ها را پوشید و استایلی راحت داشت. دورس به نوعی پارچه نخی گفته می‌شود که در ساخت آن از الیاف پنبه استفاده شده و و ضخامت مناسبی برای فصل‌های معتدل و خنک دارد.

 شلوار های کارگو

شلوارهای کارگو از جمله شلوارهایی هستند که در سال‌های اخیر بسیار ترند شده‌اند. این نوع شلوارهای دارای طراحی خاصی بوده و جیب‌های بزرگی بر روی آن‌ها وجود دارد. شلوار کارگو در ابتدا برای محیط‌های کارگری و نظامی طراحی و تولید شد، اما امروزه می‌توانیم این نوع شلوار را به عنوان یک شلوار مدرن برای استایل روزمره بدانیم.

 

شلوار کارگو

 

 شلوار های مازراتی

شلوارهای مازراتی همان شلوارهایی هستند که از جنس پارچه کرپ مازراتی دوخته می‌شوند و از گذشته تا کنون بسیار پرطرفدار بوده‌اند. این شلوارها در انواع شلوار کلاسیک و شلوارهای جذب یا بگ دوخته می‌شوند و هماهنگی خوبی با مانتوهای عروسکی یا انواع کت ایجاد می‌کنند. همچنین برای پوشیدن با شومیزهای رسمی در مهمانی‌های عید گزینه خوبی به شمار می‌آیند.

 

شلوار مازراتی

 

جمع بندی

با نزدیک شدن به عید نوروز یکی از دغدغه‌های اصلی افراد خرید لباس‌های عید و ست کردن آن‌ها باهم است، به نحوی که در نهایت یک استایل شیک و به روز داشته باشند. شلوار یکی از اجزای اصلی در هر استایلی محسوب می‌شود. در این مقاله به انواع شلوارهای مناسب مانتو عید شما پرداخته شد. در پایان به یاد داشته باشید که باید در هنگام انتخاب شلوار، علاوه بر سلیقه به مدل مانتو و فرم بدن خود هم توجه کنید. اگر شلواری که خریداری می‌کنید، با فرم بدن شما متناسب نباشد و یا با مانتوی شما هماهنگی نداشته باشد، ممکن است نه تنها به شما ظاهر زیبایی خاصی نبخشد، بلکه یک استایل بلاتکلیف را برای شما به وجود آورد.

سوالات متداول

بهترین شلوار برای ست کردن با کت زنانه در مهمانی‌ها چه شلواری است؟

شلوارهای مازراتی بگ و کلاسیک بهترین شلوارها برای مهمانی‌های رسمی‌تر محسوب می‌شوند. برای سایر مهمانی‌ها می‌توان از شلوارهای جین یا کتان نیز استفاده کرد.

کدام شلوارها جزو ترندی ترین شلوارها محسوب می شوند؟

شلوارهای جین بگ، نیم بگ و راسته از جمله شلوارهایی هستند که در سال های اخیر ترند شده‌اند. همچنین شلوارهای کارگو و پارچه‌ای بگ یا راسته از دیگر ترندهای امسال هستند.

شلوار جین بگ با شلوار جین نیم بگ چه تفاوتی دارد؟

شلوار جین بگ نسبت به شلوار جین نیم بگ گشادتر است و فرم لش‌تری دارد، اما شلوار نیم بگ ایستایی بهتری در پا دارد.

 

 

دیدگاه کاربران
شما هم می توانید درمورد این مطلب نظر بدهید