معرفی پارچه میکرو و خصوصیات آن

اگر به دنیای رنگارنگ و جذاب پارچه‌ها علاقه‌مند باشید،  احتمالاً حداقل یک بار نامِ پارچه میکرو به گوشتان خورده است. این پارچه برای اولین بار در دهه 90 میلادی و در کشور سوئد تولید شد و مورد استفاده قرار گرفت. پس از آن به اروپا هم راه پیدا کرد و به‌تدریج در سراسر دنیا انواع این پارچه‌ها در دسترس قرار گرفتند. اما جنس این پارچه از چیست و چه کاربردی دارد؟ اغلب این پارچه‌ها از پلی‌استر تولید شده‌اند و درصد کمی از الیاف دیگر نیز در آن به کار رفته است. اما ویژگی مثبت پارچه میکرو، الیاف بسیار ظریف و نازکی است که در هم تنیده شده و بافت پارچ میکرو را ایجاد کرده است. در ادامه همراه ما باشید تا اطلاعات جامعی را درباره این پارچه به دست آورید.

پارچه میکرو چیست؟

می‌خواهیم شما را با پارچه‌ای آشنا کنیم که بسیار کاربردی است و شباهت‌هایی هم به پارچه جیر دارد. میکرو نوعی پارچه از جنس پلی‌استر است و حالتی مات دارد. البته دو طرف این پارچه شبیه به هم نیست و یک طرف پارچه کمی حالت براق دارد. تاروپود میکرو بسیار ظریف بافته شده، اما تراکم آن زیاد است که همین باعث مقاومت و ماندگاری بالای آن می‌شود.

مهم‌ترین و قابل‌توجه‌ترین ویژگی‌ این پارچه، سبک‌بودن، ظاهر بسیار زیبا و ایستایی خوب آن است. این پارچه چند سال است که طرفداران زیادی پیدا کرده و در دوخت انواع لباس زنانه و مردانه مانند پیراهن، کت و شلوار و حتی لبا‌س‌های ورزشی به کار می‌رود. میکرو برای فصولی که هوا نه سرد است نه گرم، مناسب‌تر است و در نتیجه با این جنس فوق‌العاده می‌توانید یک لباس پاییزه یا بهاره زیبا برای خود تهیه کنید.

چرا پارچه میکرو به‌سرعت به محبوبیت رسید؟

عوامل بسیاری در محبوب‌شدن این پارچه دخیل بوده‌اند. هر پارچه‌ای دارای ویژگی‌های منحصربه‌فردی است و آن را تبدیل به یک پارچه پرکاربرد در دست طراحان لباس می‌کند و یا ممکن است به‌عنوان پارچه‌ای با کاربرد بسیار کم شناخته شود. میکرو هم شامل این قاعده است و با گذشت زمان، وقتی بیشتر شناخته شد و طراحان و خیاطان به ویژگی‌های آن پی بردند، تبدیل به پارچه‌ای بسیار محبوب و پرطرفدار شد. از جمله ویژگی‌های پارچه میکرو عبارت‌اند از:

  • بافت بسیار ظریف و پر تراکم آن
  • تنخور بسیار عالی با ظاهری زیبا و همهپسند
  • داشتن جنسی لطیف و نرم
  • دارای مقاومت بالا و ماندگاری خوب
  • عدم چروکپذیری میکرو
  • بدون آبرفت و جذب رطوبت

دلیل محبوبیت پارچه میکرو

 

تغییر چهره مد با پارچه میکرو

با روی‌کارآمدن پارچه میکرو، تحولات بسیار زیادی در دنیای مد به وجود آمد. پس از مدتی توجه بسیاری از طراحان مد و مزون‌ها به سمت این پارچه‌ها رفت و به‌تدریج استفاده از آن در سراسر دنیا گسترش یافت. انواع این پارچه‌ها شامل میکرو ساده، کج‌راه و میله‌ای است که کاربردهای مختلفی دارند.

انقلاب در طراحی مانتو

مانتوها و لباس‌های میکرو ترکیبی از زیبایی و عملکرد را در انواع لباس ایجاد کرده‌اند. به همین خاطر امروزه برای طراحی و دوخت مانتوها، این پارچه را انتخاب می‌کنند. البته باید گفت این پارچه به‌تازگی وارد ایران شده است ولی در بسیاری از کشورها از سال‌ها قبل‌تر از آن استفاده می‌کردند.

مانتوهای میکرو؛ ترکیبی از زیبایی، ظرافت و عملکرد

یکی از اصلی‌ترین دلایلی که از میکرو برای دوخت مانتو استفاده می‌شود، سبکی و راحتی بسیار زیاد آن است. زیرا مانتو یکی از لباس‌هایی است که باید در محیط بیرون و حتی ساعاتی طولانی به تن داشته باشید، پس چه بهتر در عین داشتن تن‌خوری زیبا، سبک و راحت نیز باشد.

خوب است بدانید که بسیاری از تولیدکنندگان داخلی و خارجی با استفاده از همین پارچه‌ها، صاحب سبک مخصوص به خود در دنیای مد شده‌اند.

تولیدکنندگان با استفاده از این در ابتدا تنها به دوخت مانتو و لباس‌های تابستانی می‌پرداختند، اما با گذشت زمان و پیشرفتی که در این پارچه‌ها پدید آمد، پاییزه و پالتوهای میکرو نیز جای خود را در میان افراد باز کرد.

پالتوهایی با کیفیت بی‌نظیر

چگونه میکرو، پالتوها را متمایز و خاص می‌کند؟ شاید برایتان جالب باشد بدانید که آیا با پارچه‌های ظریف و سبک میکرو، می‌توان به تولید لباس‌های گرمی مانند پالتو یا سویشرت پرداخت؟

در پاسخ باید بگوییم، بله. اما چگونه میکرو پالتوها را متمایز می‌کند؟ با اینکه این نوع از پارچه عایق مناسبی در برابر سرما شناخته نمی‌شود، اما با استفاده از میکرو به‌عنوان لایه بیرونی پالتو و دوخت کرک، پشم یا دیگر پارچه‌های گرم در لایه زیرین، می‌توان یک پالتو زیبا شیک و درعین‌حال سبک داشت و این‌گونه و با استفاده از پارچه مناسب تابستان و پاییز، می‌توان زیباترین پالتوها و لباس‌های گرم را در کمدتان داشته باشید.

باید گفت تولیدکنندگان خارجی توانسته‌اند با تهیه پالتو از این پارچه لطیف، به درآمد بسیار بالایی برسند. اما در کشور ما به‌تازگی تولیدکنندگان اقدام به تولید پالتو میکرو کرده‌اند و هنوز به‌طور جدی وارد رقابت در عرصه تولیدات جهانی نشده‌اند. برای خرید بهترین پالتوها و مانتوها میکرو به سایت ایواز سر بزنید تا بتوانید یکی از بهترین و زیباترین لباس‌هایتان که در برابر آب کاملا نفوذناپذیر هستند، را بخرید.

پالتو با کیفیت با پارچه میکرو

ارتقاء سبک لباس‌های رسمی با میکرو

کت و شلوارها و کت و دامن‌هایی که هرگز فراموش نمی‌شوند و تبدیل به یکی از لباس‌های محبوب کمد لباس شما خواهند شد، فقط با میکرو تولید می‌شوند. شاید فکرش را هم نکنید که با استفاده از پارچه‌هایی که الیاف اصلی آن پلی‌استر است، می‌توانید بهترین کت و شلوار، کت و دامن و انواع لباس‌های رسمی و مجلسی را داشته باشید.

سال‌هاست که از این پارچه‌ها به‌دلیل ایستایی و جذابیتی که ایجاد می‌کنند، در دوخت لباس‌های مجلسی استفاده می‌شود. تعداد زیادی از مزون‌ها و فروشگا‌های متخصص لباس و برندها، این پارچه را برای حوزه کاری خود استفاده می‌کنند و اقدام به دوخت بهترین لباس‌های مجلسی کرده‌اند.

ورزش با استایل لباس‌های ورزشی میکرو و تجربه‌ ورزشی متفاوت

تجربه ورزشی متفاوتی را می‌توانید با لباس‌های میکرو داشته باشید و از سبکی، راحتی و جنس فوق‌العاده لباس‌های ورزشی خود لذت ببرید.

تا اینجا فهمیدید که پارچه میکرو به دست تولیدکنندگان انواع لباس‌های خانگی، مانتوها، لباس‌های رسمی و حتی ورزشی رسیده است. این پارچه در انواع لباس ورزشی باعث می‌شود که رطوبت و تعریق بدن به کمترین حد خود برسد و در واقع رطوبت بدن را در الیاف خود نگه می‌دارد که با این روش، باعث خنک‌ماندن بدن در طول تمرین می‌شود تا ورزشکار بتواند بدون احساس گرمای زیاد به فعالیت خود ادامه دهد.

استایل لباس‌های ورزشی میکرو

 

پشت پرده ویژگی‌های فوق‌العاده پارچه میکرو چیست؟

چرا میکرو استثنایی است؟ همانطور که می‌دانید هر مدل پارچه در بازار نساجی، کاربرد مخصوص به خود را دارد و هر کدام برای دوخت یک الی دو سبک از لباس کاربردی است. اما این موضوع درباره پارچه‌های میکرو صدق نمی‌کند و همانطور که تا اینجا خواندید، متوجه شدید که میکرو در این صنعت غوغا به پا کرده است!

با اینکه این پارچه،  بافتی نازک اما پرتراکم دارد و همچنین بسیار نازک و سبک است، اما می‌توان هر سبک لباسی را با آن تهیه کرد. اگر به‌دنبال خرید مانتو میکروی پاییزه یا دوخت یک مانتو برای کارهای روزمره خود هستید، اگر یک لباس مجلسی، رسمی و اداری می‌خواهید، حتی اگر با شروع‌شدن فصل زمستان به پالتو یا لباسی گرم نیاز دارید و یا اگر یک لباس ورزشی می‌خواهید که کمتر عرق کنید، پیشنهاد ما استفاده از پارچه میکرو است.

آنچه محبوبیت این پارچه را افزایش می‌دهد پارادوکسی است که این پارچه دارد؛ سبُکی در برابر ایستایی شیک و جذاب، نازکی و قابلیت استفاده در دوخت پالتو و لباس‌های رسمی و بسیاری از ویژگی‌های دیگر که قبلاً به آن اشاره کردیم.

رازهای نگهداری از لباس‌های میکرو

لباس‌های تولیدشده از این جنس پارچه مانند هر پارچه دیگری به اصول خاصی برای مراقبت نیاز دارد. روی برخی از پارچه‌ها نوشته شده است که آیا امکان شستشو در ماشین لباسشویی وجود دارد یا خیر. همچنین اطلاعاتی درباره نحوه شستشو و دمای آبی که می‌توان با آن پارچه را شست، ذکر شده است. درغیراین‌صورت برای شستن این مدل از پارچه‌ها نکات زیر را برای حفظ زیبایی و عمر طولانی لباس‌های میکرو رعایت کنید.

  • بههیچعنوان از آب داغ استفاده نکنید، زیرا در کوتاه‌ترین زمان باعث ازبینرفتن الیاف لباس و کهنگی آن می‌شود.
  • از شوینده مناسبی استفاده کنید که برای شستن انواع پارچه‌های لطیف مورد استفاده قرار می‌گیرد.
  • هرگز از شوینده‌های خیلی قوی استفاده نکنید، زیرا به‌شدت لباس را ضعیف می‌کنند و آسیب رسان هستند.
  • پس از شستن،  آن را بتکانید تا چروک‌های آن به‌طور طبیعی باز شوند.
  • با توجه به اینکه چروک‌پذیری این پارچه بسیار کم است، از اتو‌کردن بی‌رویه آن بپرهیزید، مگر در مواقع لزوم.
  • پس از شستن یا درآوردن لباس میکرو از تنتان، آن را با یک چوب رختی آویزان کنید تا بر اثر تا‌شدن آسیب نبیند و همیشه صاف و مرتب بماند.
  • برای اتو‌کردن لباس دمای آن را بیشازاندازه بالا نبرید.

جادوی رنگ در پارچه میکرو

چگونه رنگ‌ها، پارچه میکرو را زنده می‌کنند؟ این پارچه‌های جذاب در طیف وسیعی از رنگ‌های گوناگون تولید می‌شوند و هیچ محدودیتی در تولیدات آن وجود ندارد. بنابراین می‌توانید طبق سلیقه خود اقدام به خرید این پارچه با رنگ دلخواه خود کنید.

رنگ‎های این پارچه، شفافیت، درخشندگی و ماندگاری بالایی دارند و هیچ حالت کدری در رنگ‌های متنوع این پارچه نخواهید یافت.

راهنمای خرید بهترین پارچه میکرو

این روزها انواع پارچه میکرو را در رنگ و طرح‌های گوناگون می‌بینید، اما راه تشخیص اصل و غیراصلبودن این پارچه‌ها کار سختی نیست. تنها کافی است حداقل یک‌بار، پارچه اورجینال و اصل را ببنید، آنگاه تشخیص پارچه اصل و غیراصل برایتان راحت‌تر خواهد بود.

یکی دیگر از راه‌های خرید پارچه اصل و باکیفیت این است که آن را از یک آنلاین‌شاپ معتبر خریداری کنید.

آینده‌ای روشن با پارچه میکرو

چرا پارچه میکرو انتخاب آینده در صنعت مد است؟ است پارچه یکی از پارچه‌های بسیار مقام وارد شده در صنعت مد است. موارد با کیفیت و تکنولوژی‌های مدرنی که در تولید این پارچه مورد استفاده قرار می‌گیرد باعث شده تا هیچ اثر مخربی بر محیطزیست نگذارد.

چیزی که نشاندهنده آینده‌ مثبت این پارچه است، این است که میکرو با بافت نازک، سبک و پرتراکم خود، برای دوخت هر نوع لباسی از اسپرت یا رسمی، تابستانی یا زمستانی وغیره کاربرد دارد. 

آینده‌ای روشن صنعت مد با پارچه میکرو

 

سخن پایانی

تا اینجا همه چیز را درباره کاربرد پارچه میکرو دانستید. باید بگوییم که اگر از این پارچه ضدآب و مقاوم استفاده درستی داشته باشید و در نگهداری آن کمی حساسیت به خرج دهید، می‌توانید تا سال‌ها از آن به‌عنوان یک لباس کاربردی استفاده کنید. همچنین استفاده از این پارچه، فقط و فقط به لباس‌ها و مانتوهای تابستانی خلاصه نمی‌شود، بلکه بسیاری از پالتوها، لباس‌های ورزشی و مخصوص کوهنوردی و حتی کت و شلوارهای زنانه و مردانه که جزو لباس‌های رسمی هستند، با میکرو دوخته می‌شود. به سایت ایواز سر بزنید تا بتوانید انواع لباس‌های دوخته‌شده با این پارچه جذاب و کاربردی را ببینید و بتوانید لباس‌هایی را تهیه کنید که با استفاده از پارچه اصلی میکرو و نه پارچه تقلبی، دوخته شده‌اند. 

سوالات متداول

  • دوام پارچه‌های میکرو چقدر است؟

لباس‌های دوخته‌شده با میکرو در عین ظرافت بسیار مقاوم هستند و اگر در نگهداری و شستشوی آن‌ها دقت کنید تا سال‌ها دوام می‌آورند.

  • کاربرد پارچه میکرو چیست؟

از این پارچه در دوخت انواع لباس رسمی مانند کت و دامن، کت و شلوار، مانتو، پالتو و حتی لباس‌های ورزشی استفاده می‌شود.

 

 

دیدگاه کاربران
شما هم می توانید درمورد این مطلب نظر بدهید