تعریف پارچه‌ بارانی ضد آب TC و کاربرد آن

دنیای شگرف تکنولوژی با پیشرفت روزبه‌روز خود، حتی تاثیرش را در صنعت نساجی هم گذاشته است؛ جوری که این روزها، نام پارچه‌های مختلف و جدیدی به گوشتان می‎خورد و قطعاً پس‌از آشنایی با ویژگی‌هایی که دارند، شگفت‌زده خواهید شد. نام یکی از این پارچه‌ها که تحول عظیمی در دنیای مد ایجاد کرده است، پارچه‌ بارانی ضد آب یا همان پارچه TC است. برای آشنایی با این پارچه خاص و بسیار کاربردی و شناخت ویژگی‌ها و کاربرد آن، در ادامه همراه ما باشید. و با بارونی TC ضدآب آشنا شوید.

معرفی پارچه تی سی (TC)

طراحان زیادی هستند که پس‌از طراحی انواع کاپشن و لباس‌های گرم و بارانی‌ها، پارچه‌های تی سی را برای دوخت انتخاب می‌کنند. تی‌سی نوعی پارچه از الیاف مصنوعی مانند پلی‌استر و یکی از مناسب‌ترین گزینه‌ها برای دوخت لباس‌های زمستانی است؛ زیرا این جنس پارچه، با ویژگی منحصربه‌فرد خود، از نفوذ سرما و باد جلوگیری می‌کند. پارچه‌های کاملاً ضدآب تی سی (TC)، مقاومت 100درصدی در برابر رطوبت و آب دارند.

پس اگر در منطقه‌ای پربارش و سرد زندگی می‌کنید، داشتن یک کاپشن با پارچه‌ بارانی ضد آب، بسیار ضروری است. اگر حتی یک بار تجربه لباس نامناسب زیر باران را داشته باشید، خواهید فهمید که پوشیدن بارانی و انواع لباس‌های مقاوم در برابر آب تا چه اندازه حائز اهمیت است و می‌توانید مدت‌ها بدون ذره‌ای خیس‌شدن زیر باران باشید. چه بهتر که به‌سراغ بارانی‌های بروید که حتماً کلاه داشته باشند.

 

پارچه تی سی

 

تعریف و مفهوم کتان تی سی

کتان تی سی هم نوعی پارچه با الیاف مصنوعی است که شاید به‌ندرت اسم آن را شنیده باشید، درحالی‌که به احتمال زیاد یکی از آن‌ها را در کمد لباس خود دارید. در صنعت نساجی، پلی‌استر یکی از الیافی است که در تهیه بسیاری از پارچه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. بارونی TC ضدآب هم این ویژگی را دارد و پلی‌استر، اصلی‌ترین الیاف پارچه تی سی است که با الیاف دیگر ترکیب و این پارچه بی‌نظیر تولید شده است.

مهم‌ترین ویژگی کتان تی‌سی، ضدآب‌بودن آن است و به‌سبب همین ویژگی و نکته مثبت خود، بسیار مناسب برای پاییز و زمستان است. این پارچه علاوه‌بر کاپشن، برای تهیه هودی، سویشرت، پافر، انواع شلوار و بارانی‌، مورد استفاده قرار می‌گیرد و این روزها یکی از لباس‌های بسیار پرکاربرد است که طرفداران بسیاری، به‌ویژه در بین جوانان دارد.

ویژگی‌های برجسته پارچه تی سی ضدآب

هر نوع پارچه‌ای که بخرید، ویژگی‌های مثبت و منفی دارد و اصلاً همین باعث شده است که کاربرد آن‌ها نیز با یکدیگر متفاوت باشد. برای مثال برخی از پارچه‌ها تنها مناسب فصل تابستان و برخی دیگر یک گزینه کاربردی برای فصل سرما هستند. ویژگی‌های این پارچه که آن را برای فصول سرد مناسب می‌کند، عبارت‌اند از:

  • این پارچه، ضدآب است و امکان نفوذ آب به آن وجود ندارد.
  • چروکپذیری ندارد و یا ممکن است چروک‌پذیری بسیار کمی داشته باشد.
  • ویژگی مثبت دیگر پارچه‌ بارانی ضد آب این است که هیچ آبرفتی نخواهد داشت.
  • این پارچه ضدآب، بدننما نیست و کاملاً محفوظ است. البته گاهی برای دوخت پارچه از آستر نیز استفاده می‌کنند.
  • تنوع رنگی در این پارچه بسیار بالا است و هیچ محدودیتی ندارد.
  • بیشتر پارچه‌های تی سی حالت کشسانی ندارند.
  • مناسب برای فصول سرد و مناطق پر باران است.
  • در برابر فشارهای خارجی مقاوم است.
  • تی سی بافت سبکی دارد.
  • از ورود باد به داخل لباس نیز تا حد زیادی جلوگیری می‌کند.
  • در برابر نور آفتاب مقاومت خوبی دارد.

 

ویژگی پارچه تی سی

 

نکات مراقبتی و نگهداری پارچه TC

پس‌از خرید هر لباس یا پارچه‌ای، لازم است درباره جنس و ویژگی‌های آن پارچه به‌خوبی مطالعه کنید تا بتوانید به‌درستی از پارچه استفاده کنید و ماندگاری و عمر مفید آن، با استفاده صحیح، افزایش پیدا کند. البته معمولاً روی بسیاری از انواع لباس و پارچه‌، لیبلی وجود دارد که اطلاعاتی درباره نحوه شستشو و نگهداری لباس نوشته شده است. درغیراین‌صورت برای نگهداری از این پارچه‌ بارانی ضد آب، نکات زیر را درنظر بگیرید:

  • این پارچه را با دمای حداکثر 30 درجه بشویید و از شستن آن‌ها با داغ خودداری کنید.
  • پارچه‌های تیسی نیاز به اتوکشی ندارند و در صورت لزوم، بهتر است آن را به اتوشویی‌ها بدهید.
  • در صورت اتوکشی در خانه، یک پارچه سفید روی آن بیندازید.
  • اگر این پارچه‌ها دچار لک شدند، ابتدا به پاکشدن لکه اقدام کنید و سپس آن را به‌طور کامل بشویید.
  • اگر روی این پارچه‌ها، لکه‌های نسبتاً سخت مانند جوهر یا روغن ایجاد شد، تمیزکردن آن را برعهده اتوشویی بگذارید؛ زیرا اگر خودتون دست‌به‌کار شوید، ممکن است لکه آن بیشتر از قبل و حتی پخش شود.
  • پس‌از شستن لباس و پیشاز پهنکردن، آن را بتکانید تا چروک نشود.
  • پس‌از خشکشدن لباس TC، آن را داخل کمد لباس و روی چوب رختی بیاویزید و هرگز آن را تا نکنید.

 

نگهداری پارچه TC

 

کاربردها و استفاده‌های پارچه تی سی

تا اینجا به‌خوبی با ویژگی‌های پارچه‌ بارانی ضد آب تی سی آشنا شدید. کاربرد عمده این پارچه متناسب با ویژگی‌هایی که دارد، مناسب برای تولید کاپشن، بارانی و هودی است؛ بنابراین می‌توان گفت لباس‌هایی از جنس TC در پاییز و زمستان بسیار پر کاربرد هستند؛ زیرا گرمای خوب و متعادلی را ایجاد می‌کنند و کاملاً ضدآب هستند. یک بارانی زنانه از این جنس، زیبایی و لذت بارانی را دوچندان می‌کند.

علاوه‌بر موارد گفته‌شده، پافر، مانتو و شلوارهای تی سی را نیز در بازار خواهید دید. چروک‌نشدن این پارچه آن را از دیگر جنس‌های پارچه، بسیار متمایز می‌کند و گزینه خوبی برای افرادی است که حوصله اتوکشیدن را ندارند.

جالب است بدانید از تی سی برای دوخت برخی از لباس‌های کار نیز استفاده می‌شود. کارکردن در محیط‌های صنعتی با شرایط گوناگون، نیازمند لباس‌های مقاوم و ضدآب است تا افراد را از خطرات گوناگون حفظ کند؛ بنابراین لباس‌های تهیه‌شده از این پارچه را در صنعت نیز می‌بینید. همچنین برای تهیه انواع وسایلی مانند چتر که لازم است ضدآب باشد، این پارچه مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 

خرید و انتخاب لباس با پارچه مناسب

نام این که لباس را برای چه کاربردی می‌خرید؛ بنابراین برای خرید هر لباسی از جمله کاپشن و بارانی زنانه باید این موارد را درنظر بگیرید:

  • پیشاز خرید لباس، بهتر است تمام ویژگی‌های آن را به‌خوبی در نظر بگیرید و جنس پارچه‌ها را بشناسید.
  • گام دوم در انتخاب لباس، اطمینان از ثبات رنگ پارچه آن است. رنگدادن پارچه یک ویژگی منفی محسوب می‌شود.
  • پیشاز خرید لباس، مطمئن شوید که برای محیط موردنظر شما مناسب و کاربردی خواهد بود تا پس‌از خرید، پشیمان نشوید.
  • پارچه خوب پارچه‌ای است که آبرفت صفر یا آبرفت بسیار کمی داشته باشد. درغیراینصورت در انتخاب لباس، تجدیدنظر کنید.
  • باز هم متناسب با محیطی که می‌خواهید لباس را بپوشید و همچنین مطابق با سلیقه خود، رنگ لباس را انتخاب کنید.
  • لباس یا پارچه موردنظر را حتماً متناسب با فصلی که در آن هستید، خریداری کنید.
  • هنگام خرید لباس، بهسراغ لباسی بروید که بتوانید آن را با سایر لباس‌های خود ست و هماهنگ کنید.
  • انتخاب لباس‌های تک‌رنگ گزینه بهتر و مناسب‌تری است چون استایلکردن آن نیز آسان است.

 

خرید بارانی Tc

 

راهنمای خرید کاپشن با پارچه‌ بارانی ضد آب

تنوع بی‌نظیری را در انواع لباس‌های ضدآب می‌بینید که می‌توانید متناسب با سلیقه خود یکی از این لباس‌ها کاربردی را پیش‌از شروع فصل سرما و بارندگی، انتخاب کنید. پیش از خرید لباس از جنس تی سی، از ضدآب‌بودن آن مطمئن شوید و هر کاپشنی را به نام تی سی خریداری نکنید. همچنین در صورت خرید لباس‌های تی سی به‌صورت آنلاین، می‎توانید از از راهنمایی‌های مشاورین فروش بهره بگیرید.

برای خرید انواع کاپشن زنانه و هودی، ابتدا رنگ کاپشن را در نظر بگیرید و بدانید که چگونه این لباس را با سایر لباس‌های کمدتان استایل کنید تا زیباتر به نظر برسید.

 

پارچه ضد آب

 

سخن پایانی

امروزه استفاده از پارچه‌های ضدآب یکی از بهترین و مناسب‌ترین لباس‌ها برای روزهای بارانی و یا آب‌وهوای سرد است. علاوه‌براین، پارچه‌ بارانی ضد آب در برابر نور خورشید، یخ‌زدگی و باد نیز مقاومت خوبی را از خود نشان می‌دهد. برخی از این پارچه‌ها، مصارف صنعتی و ساختمانی نیز دارند که تا حدی با آن‌ها آشنا شدید. سری به ایوازپلاس بزنید و با خرید بهترین لباس‌های ضدآب، گرمای مطبوعی به روزهای سرد و بارانی زمستان ببخشید.

 

دیدگاه کاربران
شما هم می توانید درمورد این مطلب نظر بدهید