ترفند برای ست کردن رنگ مانتو و شال

یکی از مشکلاتی که برای خانم‌ها ممکن است ایجاد شود، نحوه ست کردن شال و مانتو است. توجه به ست شال و مانتو به ‌طور صحیح، یکی از اصلی‌ترین نکاتی است که باید در هنگام پوشیدن مانتو به آن توجه کنید. اینکه از ترفند ست کردن شال و مانتو آگاه باشید، می‌تواند تفاوت چشمگیری در استایل شما ایجاد کند. توجه به یک سری نکات به ظاهر ساده، استایل شما را بسیار جذاب‌تر نشان خواهد داد.

متأسفانه برخی از خانم‌ها مانتوها و شال‌هایی زیبا خریداری می‌کنند، اما نمی‌دانند چگونه به درستی آن‌ها را با هم ست کنند. همین موضوع می‌تواند باعث ایجاد یک استایل به هم ریخته و نامرتب شود که جذابیت آنچنانی نخواهد داشت. به همین دلیل بسیار مهم است که نکات ست کردن شال و مانتو را بدانید تا بتوانید با آگاهی کامل، استایلی جذاب و چشم‌نواز داشته باشید. برای اطلاع از ترفندهای کاربردی ست کردن شال و مانتو این مقاله را تا انتها مطالعه نمایید.

نکات مهم در ست کردن شال و مانتو باهم

در هنگام ست کردن شال و روسری باید یک سری نکات را در نظر گرفت. به‌عنوان مثال توجه به تیره و روشن بودن یا رنگ‌های سرد و گرم با توجه به رنگ پوست و فصل‌های مختلف، موجب می‌شود بتوانید انتخاب درستی داشته باشید. به عنوان مثال در فصل‌های سرد استفاده از رنگ‌های گرم مثل قرمز، نارنجی و... انتخاب مناسب‌تری محسوب می‌شود. همچنین در فصل‌های گرم سال می‌توان از رنگ های سرد مانند آبی و سبز و… استفاده کرد و حس خنکی را القا نمود.

نکته مهم دیگری که زمان خرید ست شال و مانتو باید در نظر گرفت، این است که علاوه بر هماهنگ بودن رنگ شال با مانتو، باید با رنگ پوست شما هم هماهنگ باشد و به رنگ صورت شما بیاید. زیرا شال و روسری بیشتر از هر لباس دیگری به پوست و صورت شما نزدیک است و می‌توان با یک انتخاب درست، رنگ پوست خود را زیباتر جلوه داد.

از دیگر نکات ست کردن شال و مانتو، هماهنگ بودن جنس شال با مانتوی شماست. برای فصل‌های گرم به سراغ جنس‌‌های خنک مانند لینن، ابریشم و... برای خرید شال بروید و به زیبایی با مانتوی خود هماهنگ کنید. برای فصل‌های سرد جنس شال را از جنس‌های پشمی، موهر و... انتخاب کنید تا علاوه بر زیبایی، گرم بمانید.

 

نکات مهم در ست کردن شال و مانتو باهم

 

ست کردن شال با مانتو

در میان همه اصولی که برای نحوه ست کردن شال و مانتو باید در نظر داشته باشید، یکی از مهمترین آن‌ها، توجه به هماهنگی اندازه شال با مانتو است. همچنین توجه به هماهنگی رنگ و طرح شال و مانتو بسیار پراهمیت خواهد بود. دقت داشته باشید که بدون آشنایی با مفاهیم و معانی رنگ‌ها و توجه به چرخه رنگ، نمی‌توان به چنین هدفی دست سافت. بنابراین پیش از اینکه با ترفند ست کردن شال و مانتو آشنا شوید، لازم است تا اندازه‌ای مفاهیم و اصول موجود در رنگ‌ شناسی را درک کنید و به لطف به دست آوردن اطلاعات مفید و جامع، به زیبایی لباس‌های خود را باهم هماهنگ کنید. در ادامه به شرح هر یک از ترفندهای ست کردن شال و مانتو و نکاتی باید به آن‌ها دقت کنید، می‌پردازیم:

اندازه شال

متاسفانه بسیاری از خانم‌ها در هنگام انتخاب شال، اندازه آن را نادیده می‌گیرند، در حالی که این عامل می‌تواند بر روی جذابیت و دیده شدن سایر لباس‌های شما تاثیر بگذارد. به‌عنوان مثال تصور کنید در یک میهمانی قرار دارید و لباسی با یقه بزرگ و طرح‌های پیچیده پوشیده‌اید. در این شرایط دیده شدن یقه لباس شما، برای جلب توجه به طرح و زیبایی یقه مهم است. بنابراین باید از یک شال کوچک برای ست شال و مانتو استفاده کنید. این شال به دلیل اندازه متناسب با لباس، یقه و طرح‌های زیبای آن را بیش از هر زمان دیگری نشان خواهد داد.

همچنین اگر یک مانتوی گشاد و اورسایز به تن دارید، می‌توانید از یک شال با ابعاد بزرگ استفاده کنید. برای چنین استایلی استفاده از یک شال کوچک مناسب نخواهد بود و استایل شما را بدفرم نشان خواهد داد. این امر اهمیت توجه و انتخاب شال با اندازه مناسب را نشان می‌دهد.

 

اندازه شال

 

شال های طرح دار

در هنگام ست کردن شال‌های طرح دار با مانتو، به دلیل اینکه شال طرح‌دار و شلوغ است، باید آن را با یک مانتوی ساده بپوشید. برعکس اگر یک مانتوی طرح‌دار مانند مانتوهای ژاکارد گل‌دار را برای پوشیدن انتخاب کرده‌اید بهتر است به سراغ شال‌های ساده بروید. همچنین با توجه به رنگ مانتوی خود، شال طرح‌داری را انتخاب کنید که رنگ طرح آن با مانتوی شما هماهنگ باشد تا استایلی زیباتر برای خود بسازید.

 

شال های طرح دار

 

بافت و جنس شال

خوشبختانه این روزها در بازار انواع شال‌ها با جنس‌های مختلف وجود دارند و می‌توان با توجه به سلیقه و نیاز خود، شال با جنس مورد نظر را انتخاب کرد. هریک از شال‌های تولید شده با جنس مختلف، خصوصیات و مزیت‌های خاص خود را دارند. جنس و بافت شال می‌تواند در خنکی و گرمی شال هم تاثیر گذار باشد. بافت نازک و قابل تنفس برای فصل‌های بهار و تابستان مناسب‌تر است و شال‌هایی با بافت ضخیم برای زمستان گزینه مناسبی هستند. همچنین بافت و جنس شال می‌تواند در طول عمر و ماندگاری آن تاثیرگذار باشد. برخی از شال‌ها که بسیار ظریف هستند، مقاومت پایینی دارند و باید در هنگام شستشوی آن‌ها دقت کرد. به طور کلی برای ست شال و مانتو، باید جنس و بافت آن‌ها با هم هماهنگی داشته باشد. به‌عنوان مثال با لباس‌های نخی و خنک تابستانه، پوشیدن شال‌های نخی مناسب‌تر است. همچنین برای لباس‌هایی با بافت ضخیم، یک شال ضخیم انتخاب مناسب‌تری محسوب می شود. برای مهمانی‌ها و مجالس نیز می‌توانید به سراغ شال‌هایی با بافت لمه‌دار و شاینی بروید تا استایلی درخشان و مناسب مهمانی داشته باشید.

 

بافت و جنس شال

 

ست کردن با رنگ‌ های متضاد و مکمل

یکی از انواع ترفند ست کردن شال و مانتو، توجه به چرخه رنگ و ست کردن رنگ‌های متضاد یا مکمل با یکدیگر است. بنابراین باید رنگ‌های اصلی، مکمل و متضاد را بشناسید و با کنار هم قرار دادن رنگ‌ها استایلی زیبا ایجاد کنید. رنگ‌های اصلی شامل رنگ زرد، قرمز و آبی هستند که توصیه ما به شما این است رنگ‌های اصلی را باهم نپوشید، مگر اینکه از یک رنگ دیگر هم در بین آن‌ها استفاده کنید یا فقط دو رنگ از رنگ‌های اصلی را باهم ست کنید. برخی رنگ‌های مکمل شامل رنگ بنفش مکمل رنگ زرد، رنگ نارنجی مکمل رنگ آبی و رنگ سبز مکمل رنگ قرمز هستند. اگر رنگ‌های مکمل را در کنار یکدیگر در استایل خود مورد استفاده قرار دهید، ترکیب رنگی زیبایی ایجاد خواهد شد. به عنوان مثال اگر مانتوی شما آبی است، استفاده از شالی با سایه‌های رنگ نارنجی می‌تواند استایل شما را زیباتر نشان دهد.

همچنین استفاده از رنگ‌های متضاد در چرخه رنگ، استایل شما را از حالت یکنواختی بیرون خواهد آورد. معروف ترین ست رنگ متضاد، رنگ سفید در کنار مشکی است. بنابراین اگر مانتوی شما مشکی است می‌توانید از یک شال سفید یا یک شال سفید و مشکی استفاده کنید و ظاهری زیبا داشته باشید. استفاده از رنگ‌های روشن و تیره در کنار هم تضاد رنگی زیبایی ایجاد خواهد کرد.

 

ست کردن با رنگ‌ های متضاد و مکمل

 

نحوه ست کردن با توجه به مدل مانتو

توجه به مدل مانتو در نحوه ست کردن شال و مانتو بسیار مهم است. اگر مانتویی خریده‌اید که طراحی شلوغی دارد و رنگ‌های بسیاری در آن به کار رفته است، بهتر است از شال‌های ساده استفاده کنید. این کار باعث می‌شود تا استایل شلوغی نداشته باشید. از طرفی دیگر، اگر مانتویی ساده و تک رنگ دارید، با انتخاب شال‌های طرح‌دار استایل خود را از حالت بی روح و یکنواخت در می آورید. همچنین اگر مانتو شما ساده و تک رنگ و رسمی است، استفاده از شال‌های ابریشم و حریر انتخاب مناسبی خواهد بود.

ست کردن مانتو و شال با توجه به جنس

یکی از مواردی که باید در ست شال و مانتو به آن توجه کنید، جنس این دو آیتم است. به عنوان مثال اگر مانتوی شما روی یقه یا آستین گلدوزی دارد، می‌توانید از شال‌های کار شده استفاده کنید. همچنین برای لباس‌های سنگ دوزی یا مروارید دوزی شده هم می‌توان شال مناسب آن را انتخاب کرد. برای لباس‌های نخی ساده، شال‌های نخی طرح دار انتخاب مناسبی هستند. همچنین استفاده از یک شال پشمی یا کشمیر برای لباس‌های زمستانی ضخیم و پشمی انتخاب مناسبی است.

به طور کلی قاعده خاصی در این زمینه وجود ندارد. فقط باید به جنس شال و مانتوی خود دقت کنید، تا شبیه به هم باشند. به عنوان مثال پوشیدن یک شال حریر و ظریف با یک لباس ضخیم، ایده جالبی نخواهد بود. همچنین اگر لباس شما جنسی براق یا رسمی دارد، شال های شاینی و لمه‌دار انتخاب خوبی هستند.

 

ست کردن مانتو و شال با توجه به جنس

 

ست کردن مانتو و شال با توجه به طبع رنگ

رنگ‌ها دارای طبع گرم و سرد هستند، که می‌توانید با توجه به رنگ پوست خود، انواع مانتو و شال با رنگ‌های گرم، سرد و یا خنثی را انتخاب نمایید. رنگ‌های گرم هیجان و انرژی بیشتری را القا می‌کنند و رنگ‌های سرد احساس آرامش و سردی را منتقل خواهند کرد. اگر هرکدام از این رنگ‌ها را به صورت تکی در استایل خود استفاده کنید، جذابیت خاصی نخواهد داشت، بنابراین سعی کنید در هنگام ست کردن شال و مانتو، گرم یا سرد بودن رنگ‌ها را باهم هماهنگ کنید. به این ترتیب می‌توانید با اضافه کردن یک رنگ سرد در کنار رنگ‌ها گرم، استایل خود را متعادل کنید. به‌عنوان مثال می‌توانید از شالی با رنگ آبی برای مانتوهای کرم و نود خود استفاده کرده و تناسب ظاهر خود را دوچندان کنید.

تناسب در ست کردن شال با مانتو رنگی

در هنگام ست کردن مانتوهای رنگی، باید به رنگ مانتو توجه کنید و برای شال به سراغ رنگ‌های مکمل یا برخی از رنگ‌های متضاد بروید. همچنین می‌توانید از رنگ‌های خنثی شال برای ست کردن با مانتوی رنگی استفاده کنید و ظاهر خود را متعادل نمایید. به عنوان مثال استفاده از شال سفید به همراه مانتو صورتی یا سرخابی از شدت رنگ در استایل شما کاسته و آن را زیباتر جلوه می‌دهد. به علاوه می‌توانید رنگ مانتوی خود را با رنگ طرح موجود در شال ست کنید که ایده جذابی خواهد بود. در هنگام انتخاب رنگ‌های مناسب برای ست شال و مانتو، علاوه بر دقت به چرخه رنگ‌ها و استفاده از رنگ‌های گرم و سرد، به سلیقه خود نیز توجه کنید.

 

تناسب در ست کردن شال با مانتو رنگی

 

شال طرح دار و ساده

انتخاب از میان شال‌های طرح‌دار و ساده ممکن است کمی دشوار به نظر برسد. برخی افراد فقط شال‌های طرح‌دار خریداری می‌کنند و برخی نیز شال‌های ساده را دوست دارند. اما وجود هر دو این شال‌ها در کمد لباس شما ضروری خواهد بود. برای انتخاب شال‌های طرح‌دار یا ساده باید به مانتوی خود توجه کنید. اگر قصد پوشیدن مانتویی ساده و یکرنگ دارید، بهترین انتخاب، استفاده از شال طرح دار یا ساده است. با توجه به نوع محیطی که می‌خواهید به آن‌جا بروید، می‌توانید انتخاب مناسبی برای این استایل داشته باشید، به‌ عنوان‌ مثال اگر به یک جلسه رسمی و کاری می‌روید، شالی ساده انتخاب کنید.اما برای سایر فضاها می‌توانید با انتخاب شال طرح‌دار استایل چشم‌نوازی ایجاد کنید. همچنین اگر یک مانتوی طرح‌دار به تن کرده‌اید، بهتر است با انتخاب شال ساده استایل خود را از حالت شلوغی درآورید.

جمع بندی

ست شال و مانتو اگر به صورت صحیح انجام شود، می‌تواند به جذابیت ظاهری شما افزوده و در موقعیت‌های اجتماعی و حتی کاری شما تاثیرگذار باشد. در این مقاله به نکات ست کردن شال و مانتو پرداختیم تا هریک از بانوان شیک‌پوش ایرانی بتوانند با دانستن نکات مهم در رابطه با انتخاب رنگ، طرح و جنس مناسب برای ست کردن شال و مانتو، بهترین انتخاب را داشته باشند. همچنین باید به سلیقه خود نیز توجه کرده و متناسب با سبک و سلیقه خود خرید نهایی را انجام دهید تا بعداها دچار پشیمانی نشده و لباس‌های شما بلااستفاده نمانند. در نهایت باید گفت نکات اصولی بیان شده در این مقاله به شما کمک خواهند کرد تا با توجه به اصول و قواعد استایل، انتخاب مناسبی داشته باشید، اما باید به سلیقه و حس درونی خود هم توجه کنید تا از استایل نهایی خود راضی باشید. برخی از فروشگاه‌ها مانند ایواز پلاس با گردآوری محصولات متنوع در کنار هم، امکان انتخاب راحت‌تر برای ست کردن را ایجاد می‌کنند و می‌توانید تمام محصولات را به صورت هماهنگ باهم خریداری نمایید.

 

دیدگاه کاربران
شما هم می توانید درمورد این مطلب نظر بدهید