راهنمای کامل انتخاب سایز شلوار جین زنانه

هنگامی که قصد خرید اینترنتی شلوار زنانه را دارید، یکی از نگرانی‌های شما این است که چگونه می‌توان سایز دقیق شلوار را انتخاب کرد و در میان سایزبندی‌های مختلف، دچار اشتباه نشد. ننکن است بارها شلوارهایی خریداری کرده باشید که سایز شما نیستند و بلا استافده در گوشه کمد شما مانده‌اند. به همین دلیل اطلاع از قواعد انتخاب بهترین سایز شلوار که با اندام شما متناسب باشد، اهمیت بسیاری دارد. شما می‌توانید با اندازه گرفتن قسمت‌های مختلف بدن مانند دور کمر، دور باسن و... و مطابقت دادن اندازه‌ها با جدول سایز بندی، سایز مناسب خود را انتخاب نمایید. در این مطلب به شرح کامل راهنمای سایز شلوار جین زنانه می‌پردازیم تا به راحتی بتوانید خرید شلوار زنانه را به صورت اینترنتی انجام دهید.

چگونه سایز شلوار خود را برای خرید اینترنتی بفهمیم ؟

برای خرید شلوار زنانه در انواع جین، پارچه‌ای یا کتان و... باید از قبل سایز درست خود را بدانید. این آگاهی به شما در خرید اینترنتی کمک می‌کند تا بدون پرو کردن شلوار بهترین انتخاب را داشته باشید و بعد پشیمان نشوید. برای اینکه بتوانید سایز خود را به درستی تشخیص دهید باید قسمت‌های مختلف از بدن خود مانند دور کمر، دور باسن و... را به طور دقیق اندازه بگیرید. برای این کار کافی است از یک متر استفاده کنید و با آن بخش‌‌های ذکر شده را اندازه بگیرید. در ادامه مطلب به شرح چگونگی اندازه‌گیری می‌پردازیم:

 

 دور کمر

برای اندازه‌گیری دور کمر، باید متر را کمی بالاتر از ناف و زیر دنده‌ها قرار دهید و دور کمر را به طور دقیق اندازه بگیرید.

دور باسن

پهن‌ترین قسمت باسن خود را در نظر گرفته و متر را در آن قسمت قرار دهید و سپس اندازه‌گیری کنید.

قد داخل شلوار

برای اندازه‌گیری قد داخلی شلوار، باید از خشتک شلوار که برابر با فاصله‌ محل اتصال دو پا تا مچ پا است، اندازه‌گیری کنید. اگر قصد دارید یک شلوار پارچه‌ای یا هر نوع شلوار دیگری مانند جین را با کفش پاشنه بلند ست کنید، این اندازه را در حدود ۱.۵ تا ۳ سانتی‌متر بیشتر محاسبه کنید.

قد بیرون شلوار

برای اندازه‌گیری قد بیرون شلوار زنانه باید فاصله کمر تا قوزک پا را اندازه بگیرید. این فاصله اندازه گیری شده برابر با قد شلوار شما می‌شود.

جدول سایز استاندارد شلوار

اگر در فروشگاه اینترنتی که می‌خواهید از آن شلوار جین یا هر نوع شلوار دیگری بخرید، جدول سایز در کنار محصول وجود دارد، از همان جدول راهنما استفاده کنید و با مطابقت دادن اندازه‌های خود با اندازه‌های درج شده درون جدول سایز، شلوار با سایز مناسب را خریداری نمایید. در غیر این صورت می‌توانید از جدول زیر به عنوان یک جدول استاندارد برای راهنمای سایز استفاده نمایید.

جدول سایز بندی

انواع فاق شلوار زنانه

انواع شلوار، چه پارچه‌ای و چه جین می‌توانند فاق‌های مختلفی داشته باشند. به طور کلی شلوارها به سه دسته‌ی کلی فاق بلند، فاق متوسط و فاق کوتاه تقسیم می‌شوند.

شلوار فاق کوتاه

در هنگام خرید شلوار زنانه باید توجه داشته باشید که در شلوارهای فاق کوتاه، خط کمر در حدود ۵ سانتی‌متر از ناف پایین‌تر قرار می‌گیرد. با پوشیدن شلوارهای فاق کوتاه معمولا ناحیه کمر و کمی از شکم مشخص می‌شود. هنگامی که با یک شلوار فاق کوتاه بنشینید، ممکن است لباس زیر شما هم دیده شود و باید به این نکته توجه کنید تا این نوع شلوارها را با لباس مناسب ست کنید.

 

شلوار فاق کوتاه

 

این نوع شلوار برای خانم‌هایی که پای کشیده دارند، مناسب است. همچنین برای افرادی که باسن بزرگی دارند باعث خواهند شد تا باسن خوش فرم‌تر نشان داده شود. همچنین شلوار فاق کوتاه یک انتخاب ایده ال برای افرادی خواهد بود که شکم تخت و کمر باریکی دارند.

 

شلوار فاق متوسط

اکثر شلوارهای جین یا پارچه‌ای فاق متوسط دارد. در این نوع شلوارها، خط کمر شلوار دقیقا در قسمت زیر ناف قرار می‌گیرد. این نوع شلوارها معمولا بدون کمربند مورد استفاده قرار می گیرند و برای همه اندام‌ها مناسب هستند. شلوارهای فاق متوسط برای افرادی که می‌خواهند قسمت بیشتری از کمر و شکم خود را بپوشانند مناسب است.

 

شلوار فاق متوسط

 

 

شلوار فاق بلند

در این نوع شلوار زنانه، خط کمر شلوار با فاصله بالای ناف قرار می‌گیرد. اندازه فاق می‌تواند در شلوارهای فاق بلند متفاوت باشد. شلوارهای فاق بلند پاها را کشیده‌تر نشان می‌دهند. این نوع شلوارها برای خانم‌های ریز نقش یک شلوار ایده‌آل محسوب می‌شوند. می‌توان برای شلوار فاق بلند از کمربند هم استفاده کرد و استایلی جذاب داشت. در سال‌های اخیر شلوارهای فاق بلند بسیار ترند شده‌اند و معمولا آن‌ها را با کراپ می‌پوشند. اگر می‌خواهید شلوار در استایل شما بیشتر به چشم بیاید و یک ایتم مهم و اساسی باشد، شلوار فاق بلند را انتخاب کنید. با پوشیدن این نوع شلوارها روی بخش پایین تنه شما تاکید بیشتری می‌شود و توجه به پاها جلب خواهد شد.

 

شلوار فاق بلند

 

 

چه شلوار برای چه خانم‌های سایز S مناسب است؟

خانم‌های ریز اندام و لاغر که سایز آن‌ها اسمال است، بهتر است به سراغ شلوارهای جین جذب نروند، زیرا این شلوارها باعث می شود تا لاغرتر به نظر برسند. همچنین بهتر است شلوارهایی با قد  و90 فاق متوسط یا بلند بپوشند. یکی از عواملی که می‌تواند تناسب بیشتری به اندام خانم‌های ریزنقش ببخشد، شلوارهای فاق بلند هستند. به ویژه اگر قد بلندی ندارید، این نوع شلوارها قد شما را کشیده‌تر نشان می‌دهند. بنابراین می‌توانید از انواع شلوارهای فاق بلند و مام استایل و مام فیت یا بگ و بوت کات استفاده کنید. به یاد داشته باشید شلوارجین فاق بلند برای خانم‌های ریز اندامی که قصد دارند پاهای خود را کشیده‌تر نشان دهند، انتخابی عالی است. اگر کمر باریکی دارید و قد متوسط، بهترین شلوار برای شما شلوارهای بگی و بوت کارت هستند. دقت داشته باشید که برای این نوع اندام‌ها شلوار جین جذب انتخاب مناسبی نخواهد بود.

شلوار  مناسب  برای  خانم‌های سایز S

 

چه شلوار برای چه خانم‌های سایز M مناسب است؟

خانم‌هایی با سایز متوسط با توجه به فرم اندام خود می‌توانند از انواع شلوار زنانه در استایل خود استفاده کنند. به عنوان مثال اگر شکم و کمر باریکی دارند و پاهای آن‌ها کشیده است، می‌توانند شلوار جین فاق کوتاه بپوشند و اگر قد متوسط یا کوتاهی دارند می‌توانند با انتخاب یک شلوار فاق بلند پاهای خود را کشیده‌تر نشان دهند. همچنین انتخاب شلوارهای فاق متوسط هم برای این دسته از خانم‌ها مناسب به نظر می‌رسد. همچنین خانم‌های سایز متوسط می‌توانند از شلوارهای بوت کات یا کمی دم‌پا گشاد هم استفاده کنند.

 

شلوار مناسب برای خانم‌های سایز M

 

 

چه شلوار برای چه خانم‌های سایز L مناسب است؟

خانم‌های سایز لارج ممکن است دارای اندام سیبی شکل باشند و در قسمت کمر و شکم مقداری چربی داشته باشند. این نوع خانم‌ها بهتر است از آن مدل شلوار زنانه استفاده کنند که منجر به کشیده نشان دادن پاها شده و چربی‌های شکمی را بپوشاند. به همین دلیل یکی از بهترین گزینه‌ها برای این نوع خانم‌ها شلوارهای فاق بلند و بوت کات هستند. همچنین انواع شلوار راسته فاق بلند هم انتخابی مناسب محسوب می شود.

چه شلوار برای چه خانم‌های سایز Xl مناسب است؟

 خانم‌های سایز ایکس لارج معمولا درشت اندام هستند و ممکن است دور کمر و شکم خود چربی داشته باشند و همین حجم کمر و شکم را بیشتر نشان می‌دهد. این دسته از خانم‌ها در هنگام خرید شلوار زنانه نباید به سراغ شلوارهای فاق کوتاه یا جذب بروند. پوشیدن این نوع شلوارها باعث می‌شود شکم بیشتر به نظر برسد. بنابراین بهترین شلوارها برای این دسته از افراد شلوارهای فاق بلند هستند که شکم و کمر را می‌پوشانند  و باعث می‌شوند فرم اندام این خانم‌ها اصلاح شود. انتخاب شلوارهای فاق بلند راسته یا بگی می‌تواند انتخاب مناسبی باشد و پاها و فرم اندام را کشیده‌تر نشان دهد. همچنین استفاده از شلوارهای تک رنگ و با طرح ساده برای این نوع خانم‌ها مناسب‌تر خواهد بود.

شلوارمناسب  برای خانم‌های سایز Xl

 

جمع بندی

در این مقاله راجع به چگونگی اندازه‌گیری و انتخاب سایز مناسب شلوار زنانه در خرید اینترنتی صحبت کردیم. حال شما هم می‌توانید با اطلاعات مفیدی که از طریق مطالعه این مقاله به دست آوردید، یک شلوار مناسب با سایز و فرم اندام خود انتخاب کرده و آن را خریداری کنید. البته باید در نظر بگیرید که امروزه انواع شلوار زنانه در رنگ‌ها و مدل‌های مختلف در بازار وجود دارند و این امر ممکن است شما را دچار شک و تردید کند. این در حالی است که با مراجعه به یک فروشگاه اینترنتی معتبر مانند ایواز پلاس، می توانید چندین شلوار را در کنار هم با طرح‌ها و سایزهای مختلف مشاهده کرده و با توجه به سلیقه و سایز خود، بهترین و شیک ترین شلوارها را خریداری کنید. همچنین در ایواز پلاس جدول ساز بندی در کنار هر محصول قرار داده شده و در انتخاب سایز دچار مشکل نخواهید شد.

 

 

دیدگاه کاربران
شما هم می توانید درمورد این مطلب نظر بدهید