لیست کامل و دقیق برای خرید لباس شب عید

با نزدیک شدن به سال نو و تب و تاب مهمانی‌ها و دید و بازدیدهای عید نوروز، اکثر افراد به فکر تهیه لباس‌های نو می‌افتند. با نگاهی به فروشگاه‌ها درمی‌یابید که این روزها همه افراد در جنب و جوش خرید لباس شب عید هستند. اما تنوع لباس‌های موجود در فروشگاه‌ها به حدی است که ممکن است انتخاب یک لباس مناسب و کاربردی برای مهمانی‌های عید نوروز، برای شما دشوار باشد. خرید احساسی و شتاب‌زده می‌تواند باعث شود، لباس‌هایی را خریداری کنید که بلااستفاده روی دستتان بماند و از خرید خود پشیمان شوید. به همین دلیل بهتر است با آگاهی کامل به سراغ انتخاب و خرید لباس‌های جدید برای آغاز بهار رفته و اطلاعات لازم را در این‌باره کسب نمایید. اگر شما هم می‌خواهید امسال خریدهایی کاربردی داشته باشید و پول خود را برای لباس‌های غیر ضروری هدر ندهید، پیشنهاد ما این است که پیش از اقدام برای خرید، این مطلب را که شامل لیست کامل و دقیق برای خرید لباس شب عید است، مطالعه بفرمایید.

 

لباس هایی که خانم ها نیاز دارند

 

 

 لباس هایی که خانم ها در عید نیاز دارند

پیش از اینکه برای گشت و گذار و انتخاب لباس‌ها به فروشگاه‌ها سر بزنید و با انتخاب شتاب زده خرید نامناسبی داشته باشید، ابتدا باید لیستی از لباس‌هایی که در عید به آن‌ها نیاز دارید، تهیه کنید. برای این کار بهترین کار این است که کمد لباس‌هایتان را بررسی کنید تا بتواند بهتر در این مورد تصمیم بگیرید. با بررسی لباس‌هایی که درون کمد خود دارید، متوجه خواهید شد که بیشتر به چه لباس‌هایی نیاز دارید. سپس با تهیه یک لیست از موارد مورد نیاز، برای خرید اقدام نمایید.

لباس‌های زنانه

برای سال نو و دید و بازدیدهای عید، به یک سری لباس زنانه نیاز خواهید داشت که بتوانید آن‌ها را در مهمانی‌های رسمی و غیر رسمی بپوشید و شیک و آراسته به‌ نظر برسید. علاوه بر این، باید لباس‌هایی برای استفاده روزمره و سایر مکان‌هایی که می‌خواهید بروید، در نظر بگیرید. همچنین اگر در حال تدارک سفر بهاری هستید، نیاز به لباس‌های مناسب سفر هم دارید. بنابراین لیست لباس های زنانه مورد نیاز شما، شامل چندین لباس مختلف خواهد بود. در ادامه به معرفی انواع لباس‌هایی که باید در لیست کامل و دقیق برای خرید لباس شب عید قرار دهید می‌پردازیم.

 مانتو

مانتو زنانه یکی از محبوب‌ترین و کاربردی‌ترین لباس‌ها برای عید نوروز محسوب می‌شود. به دلیل اینکه این لباس بر روی سایر لباس‌ها پوشیده می‌شود و برای هر مکانی مورد استفاده است، بسیار کاربردی است و اهمیت بالایی در لیست خرید عید دارد. بنابراین باید در هنگام انتخاب مانتو دقت کنید و مانتویی با جنس باکیفیت و راحت انتخاب کنید. البته با توجه به مورد استفاده مانتو، انواع مختلفی از مانتو را می توانید انتخاب کنید. برای مهمانی‌ها مانتوهای رسمی و دارای طراحی خاص و چشم‌نواز انتخاب مناسبی خواهد بود. از آنجایی که در فصل بهار هوا معتدل است، در انتخاب جنس مانتو دقت کنید. دقت داشته باشید که مدل مانتو با استایل و فرم بدنی شما هماهنگی داشته باشد.

 

مانتو زنانه

 

 

 وست

وست یکی از لباس‌های کاربردی برای بهار است که مانند طرح جلیقه بر روی یک لباس دیگر پوشیده می‌شود. این لباس بدون آستین است و جلوی آن ممکن است بدون دکمه یا زیپ باشد و یا با دکمه و زیپ بسته شود. معمولا در زیر وست زنانه بهاری برای مهمانی‌های عید نوروز می‌توان یک شومیز شیک و رسمی و یا پیراهن پوشید.

 

وست زنانه

 

 

 ترنچ کت

یکی از آیتم‌های بیسیک و بسیار کاربردی برای فصل‌های معتدل مانند بهار که احتمال بارش باران هم وجود دارد، ترنچ کت است. این آیتم به شما استایلی کلاسیک می‌بخشد و می‌توان به راحتی آن را با انواع آیتم‌های دیگر مانند شلوار پارچه‌ای یا جین ست کرد. همچنین به دلیل اینکه ترنچ کت هرگز از مد نمی‌افتد، می‌توانید سال‌ها از آن استفاده کنید.

 

ترنج کت

 

 

 

 شومیز مانتویی

به آن دسته از شومیزها که قد بلندتری دارند و می‌توان آن‌ها را به همراه یک شلوار برای بیرون از منزل هم پوشید، شومیز مانتویی گفته می‌شود. این شومیزها تا زانو یا کمی بالاتر از زانو هستند و می‌توان آن‌ها را با شلوارهای پارچه‌ای برای عید نورورز ست کرد و استایلی شیک و زیبا داشت. دقت داشته باشید که جنس پارچه شلوار و شومیز باهم هماهنگ باشند، تا ظاهری زیباتر و مرتب‌تر داشته باشید.

 

 شومیز مانتویی

 

 

ست های زنانه

ست‌های زنانه به لباس‌هایی گفته می شود که در رنگ و طرح باهم هماهنگ هستند. این لباس‌ها می‌توانند شامل ست مانتو و شلوار زنانه، ست کت و شلوار زنانه و یا ست شومیز و شلوار زنانه باشند. در سال‌های اخیر لباس‌های ست زنانه بیشتر از پیش ترند شده‌اند و در فشن‌ شوها نیز در بین انواع مدل‌های لباس زنانه، حضور دارند. یکی از مزیت‌های خوب ست‌های زنانه این است که شما را از دغدغه ست کردن لباس‌هایتان راحت می‌کنند و از طرفی ظاهری آراسته و شیک به شما می‌بخشند. همچنین می‌توانید ست‌های لباس خود را با زیورآلات لوکس یا ساده هماهنگ کنید.

 مانتو شلوار ست

یکی از انواع لباس‌های ست زنانه که با نزدیک شدن به فصل بهار و تابستان در فروشگاه‌های مختلف عرضه می‌شوند و در سال‌های اخیر هم با استقابل خوبی مواجه شده اند، مانتو شلوار است. این لباس‌ها میان زنان و دختران جوان بسیار محبوب و پرطرفدار هستند. یکی از دغدغه‌های خانم‌ها بعد از خرید مانتو عید، دغدغه انتخاب شلوار مناسب برای آن است. ست مانتو شلوار این دغدغه را رفع می‌کند و به راحتی می‌توان استایل خود را هماهنگ کرد.

 

 مانتو شلوار ست

 

 

 کت و شلوار ست 

امروزه کت شلوار ست زنانه به یکی از لباس‌های محبوب در بین خانم‌ها به ویژه برای مجالس رسمی تبدیل شده است. امسال نیز شاهد طراحی و عرضه انواع کت و شلوارهای زنانه در فروشگاه‌ها هستیم که به دلیل تنوع بالا می‌توان ست مورد پسند و سلیقه خود را از میان انواع طرح‌ها انتخاب کرده و ظاهری شیک و آراسته برای مهمانی‌های عید داشته باشید. همچنین می‌توانید با انتخاب انواع کت شلوارهای روزمره و اسپرت‌تر، برای استایل روزمره بهاری خود نیز کت شلوار مناسب را انتخاب نمایید.  

 

 کت و شلوار ست

 

 

 انتخاب شلوار مناسب هر استایل

یکی از آیتم‌های اصلی و مهم در استایل هر فردی، شلوار است که عدم دقت در انتخاب آن، می‌تواند ظاهر نامناسبی برای شما ایجاد کرده و به کلی استایل شما را ناهماهنگ و غیر آراسته نشان دهد. همچنین انتخاب یک شلوار متناسب با فرم اندام، به شما کمک خواهد کرد تا ایرادات ظاهری خود را رفع کرده و بر روی نقاط قوت ظاهر خود تاکید کنید و به این صورت، خوش اندام‌تر دیده شوید. از نکاتی که باید برای انتخاب شلوار در تکمیل لیست کامل و دقیق برای خرید لباس شب عید مد نظر قرار دهید، می‌توان به موارد زیز اشاره کرد.

 جنس شلوار

 شاید تصور کنید در هنگام انتخاب یک شلوار فقط باید به طراحی و مدل آن دقت کنید، اما تا زمانی که جنس شلوار از پارچه باکیفیت و مناسب نباشد، مدل شلوار هم به‌خوبی مشاهده نخواهد شد. بنابراین بسیار مهم است که در هنگام انتخاب و خرید شلوار به جنس و کیفیت پارچه آن دقت نمایید. به عنوان مثال پارچه شلوار نباید، به راحتی گرد و خاک و درز را به خود جذب کرده و یا خیلی چروک پذیر باشد. همچنین باید در مقابل نخ کش شدن و آسیب‌ها مقاوم باشد تا به سرعت خراب نشود. برای خرید شلوار مناسب مهمانی‌ها و مراسم سال نو، پیشنهاد ما به شما این است که به سراغ انتخاب شلوارهایی با جنس جین، فاستونی و کرپ بروید. اگر می‌خواهید شلواری برای یک سفر بهاری انتخاب کنید، می‌توانید شلوارهای اسپرت با جنس نخ و پنبه انتخاب کنید.

 

 جنس شلوار

 

 مدل شلوار

در هنگام انتخاب مدل شلوار باید به فرم اندام خود و استایل انتخابی برای عید توجه کنید. این مهم است که شلوار فرم بدن شما را زیباتر نشان داده و از طرفی با سایر لباس‌هایی که برای عید در نظر گرفته‌اید، متناسب باشد. بنابراین ابتدا باید نیاز و هدف خرید خود را بشناسید تا انتخاب مناسبی داشته باشید. به عنوان مثال در یک مهمانی رسمی بهتر است به سراغ شلوارهای پارچه‌ای و کلاسیکی بروید که با کت، شومیز یا مانتوی شما متناسب هستند. دقت داشته باشید که علاوه بر مدل، رنگ شلوار اهمیت بالایی دارد. به نوع فاق شلوار توجه کنید که آیا کوتاه یا بلند است. این امر می‌تواند در میزان راحتی شما هنگام پوشیدن شلوار تاثیر بگذارد. برای بهار امسال شلوارهای فاق بلند انتخاب به‌روزتری هستند و می‌توانید آن‌ها را با یک شومیز یا کت به زیبایی ست کنید.

 

 مدل شلوار

 

 

 اکسسوری زنانه

اکسسوری‌ها بخش مهمی از استایل را تکشیل می‌دهند و به نوعی می‌توانند تکمیل کننده ظاهر شما باشند. بنابراین باید در انتخاب این لوازم جانبی دقت کنید. اکسسوری‌ها می‌توانند شامل ساعت، عینک، جواهرات و یا کیف و روسری‌های کوچک یا باندانا باشند که در انواع گوناگون در بازار وجود دارند و می‌توانید با توجه به استایل خود، نوع مناسب آن را انتخاب کنید. پیشنهاد ما به شما این است که در صورتی که لباس‌های ساده‌ای به تن دارید، از اکسسوری‌های بزرگ‌تر و دارای طرح و نقش‌های متنوع استفاده کنید و اگر لباس‌‌های شما دارای جزئیات زیاد و شلوغ به نظر می‌رسند، اکسسوری بسیار کمتری استفاده کنید.

 

 اکسسوری زنانه

 

 

 ساعت

ساعت یکی از اکسسوری‌های مهم در استایل شما محسوب می‌شود. از آنجایی که امسال طرح‌های کلاسیک و ساعت‌های قدیمی‌تر مد شده‌اند، می‌توانید برای انتخاب ساعت مناسب عید، به سراغ ساعت‌های قدیمی خود رفته و ساعت‌هایی با بند فلزی گلد و یا سیلور با صفحه‌ی مستطیلی شکل را انتخاب کنید. بهتر است در کنار ساعت از یک دستبند ساده و شیک استفاده کرده و زیبایی ساعت را دوچندان کنید.

 کیف و کفش زنانه

کیف و کفش زنانه نقش بسیار مهمی را در استایل شما ایجاد می‌کنند. از کفش های ترند بهار ۲۰۲۴ می‌توان به کفش‌های تخت یا کفش باله اشاره کرد. همچنین کفش‌های عروسکی ورنی در رنگ‌های زرشکی و قرمز امسال بسیار محبوب هستند. می‌توانید از این کفش‌ها در مهمانی‌ها و مراسم‌های نوروزی استفاده کنید و ظاهری آراسته و ظریف داشته باشید. اگر استایل رسمی دارید، بهتر است کفش‌های پاشنه بلند را برای تکمیل استایل خود انتخاب کنید. لوفر‌ها هم جرو کفش‌های پرطرفدار بهاره محسوب می‌شوند که برای استایل‌های کژوال و روزمره بسیار مناسب هستند. از دیگر کفش‌هایی که می‌توانید برای بهار بپوشید و استایلی راحت برای پیاده روی یا سفر داشته باشید، اسنیکرها هستند. امسال اسنیکرهای ظریف‌تر مد شده‌اند و رنگ‌های سفید مشکی یا کرم و نود آن بیشتر مورد توجه قرار گرفته‌اند.

در مورد کیف زنانه‌ هم می‌توانید به سراغ کیف‌های دسته‌دار و بزرگ با رنگ‌های خنثی بروید و یا برای مهمانی‌ها و مراسم‌های مجلل کیف‌های زنجیردار، مرواریدی و یا پولک‌دار را انتخاب کنید. انتخاب کیف‌های بزرگ استایل شما را مطابق مد روز خواهد کرد. کیف‌های جیب‌دار انتخاب جذابی خواهند بود. در انتخاب کیف به سایر اجزای ظاهر خود هم توجه کنید تا بتوانید انتخاب بهتری داشته باشید.

 

 کیف و کفش زنانه

 

 

 شال و روسری

یکی از اجزای اصلی استایل به ویژه برای خانوم‌های ایرانی، شال و روسری است. امسال زمان آن رسیده که برای عید نوروز به سراغ روسری‌های پر رنگ و لعاب بروید. یکی از ترندهای بهاری، روسری‌هایی با طرح‌ها و نقوش بزرگ هستند. بنابراین بهتر است از انتخاب گزینه‌های مینیمال صرف نظر کرده و به سراغ انواع طرح و نقش گل و نقوش هندسی یا طرح‌های برندی بزرگ بروید. دقت داشته باشید که روسری‌های کوتاه و باندانا هم انتخاب بسیار مناسبی برای بهار هستند که می‌توانید آن‌ها را با رنگ‌های بهاری و زنده انتخاب کنید. پیشنهاد ما به شما این است که برای استایل اسپرت از شال استفاده کنید و اگر استایل شما مجلسی است، به سراغ روسری‌های زنانه در طرح‌ها و سایزهای مختلف بروید.

 

 شال و روسری

 

 

کلاه

در انتخاب کلاه زنانه باید به استایل و همچنین فرم صورت خود دقت کنید. به عنوان مثال اگر صورت شما گرد است بهتر است از کلاه‌هایی که دارای ارتفاع هستند و صورت شما را کشیده‌تر نشان می‌دهند، استفاده کنید. همچنین اگر کلاه را برای مراسم‌های رسمی انتخاب کرده‌اید، باید از انواع رسمی و کلاسیک کلاه استفاده کنید و اگر برای سفر یا استایل روزمره کلاه انتخاب می‌کنید، می‌تواند کلاه‌های اسپرت را انتخاب نمایید. برای فصل بهار انتخاب کلاه با رنگ روشن ظاهر شما را مناسب فصل می‌سازد.

جمع بندی

یکی از جذاب‌ترین کارها در روزهای پایانی سال، خرید لباس عید برای شرکت در مراسم‌های نوروزی و دید و بازدید عید است. این کار برای بسیاری از ما همیشه شور و اشتیاق خاصی به همراه دارد. از آنجایی که در پایان سال همه فروشگاه‌ها به عرضه لباس‌های عید می‌پردازند، به دلیل تنوع محصولات موجود در بازار ممکن است گیج شوید. همچنین اگر خرید لباس عید را از روی آگاهی انجام ندهید، ممکن است احساسی و شتاب زده عمل کرده و بعدا پشیمان شوید. به همین دلیل در این مقاله به  لیست کامل و دقیق برای خرید لباس شب عید پرداختیم و انواع لباس‌هایی که در عید نوروز به آن‌ها نیاز خواهید داشت، معرفی کردیم. به یاد داشته باشید که قبل از اقدام برای خرید، ابتدا نگاهی به کمد لباس‌هایتان بیندازید و سپس به سراغ لیست لباس‌هایی بروید که واقعاً به آن نیاز دارید.

 

دیدگاه کاربران
شما هم می توانید درمورد این مطلب نظر بدهید