راهنمای کامل و دقیق برای خرید لباس شب عید

با نزدیک شدن به روزهای پایانی سال و تغییر فصل، اکثر افراد به فکر خرید لباس‌های جدید برای آغاز سال نو و مراسم و مهمانی‌های مربوط به عید نوروز می‌افتند. با توجه به شلوغی‌های روزهای آخر سال، افراد ممکن است هیجانی تصمیم بگیرند و بدون اطلاعات کافی خرید کنند. خرید بدون دقت و عجله‌ای باعث می‌شود که هیجانی عمل کنید و در نهایت تعداد زیادی لباس بلا استفاده روی دست شما باقی بماند. در این مقاله به نکات مهمی در مورد راهنمای خرید لباس می‌پردازیم. برای اینکه بدانید چگونه می‌توانید با داشتن انتخاب‌های مناسب در عید نوروز شیک و خوش استایل باشید، این مقاله را تا انتها مطالعه کنید.

 چگونه لیست خرید کاملی برای عید داشته باشیم ؟

طبق راهنمای خرید لباس عید پیش از اینکه برای خرید اقدام کنید، باید نکات مختلفی را مد نظر قرار دهید. یکی از این نکات تهیه یک لیست کامل از تمام لباس‌هایی است که برای عید نیاز دارید. در این لیست باید موارد مورد نیاز خود را یادداشت کنید. همچنین باید میزان هزینه‌ای که برای خرید، در نظر گرفته‌اید، مشخص نمایید. از طرفی با توجه به رنگ‌ها و مدل‌هایی که مد سال هستند، بررسی کنید که چه رنگ‌ها و مدل‌هایی با سلیقه و سبک شما سازگارتر است. همچنین برخی رنگ‌ها و مدل‌ها برای فصل‌ بهار مناسب‌تر هستند که باید این مورد را نیز در نظر بگیرید. لیست خرید عید به شما کمک می‌کند تا به صورت هدفمند، خرید کنید و لباس‌های مورد نظر خود را متناسب با بودجه در نظر گرفته، تهیه نمایید.

 

لیست خرید کامل برای عید

 

 

 لیستی از لباس های مورد نیاز خود را بنویسید

پیش از این که برای خرید لباس شروع به مراجعه به فروشگاه‌ها کنید، ابتدا لیستی از لباس‌هایی که به آن‌ها نیاز دارید، تهیه کنید. برای این کار بهتر است به کمد لباس‌هایتان نگاهی بیاندازید و چک کنید که در حال حاضر به چه لباس‌هایی نیاز دارید. سپس تک تک لباس‌های مورد نیاز خود را بر اساس اولویت درون لیست قرار دهید.

 

لیستی از لباس های مورد نیاز خود

 

 

استایل خودتون را انتخاب کنید

برای تهیه لیست خرید لباس، باید ابتدا به استایل و سبک خود توجه کنید. لباس‌هایی را در نظر بگیرید که با سبک و سیاق شما سازگارتر هستند. هر فردی سبک لباس پوشیدن مخصوص به خود را دارد. با در نظر گرفتن مد و علایق خود، سبک لباسی که می‌خواهید برای عید نوروز بپوشید، مشخص کنید. بهتر است برای خرید لباس‌های جدید خیلی به دنبال تقلید از دیگران و یا مد نروید و به سبک خود وفادار بمانید. بر اساس لباس‌های مورد علاقه و نوع فرم بدن خود، استایلی را انتخاب کنید که با شخصیت و ظاهر شما هماهنگ باشد.

 

استایل خودتون را انتخاب کنید

 

 

سایز مناسب خود را پیدا کنید

یکی از مهمترین نکات در راهنمای خرید لباس عید این است که سایز خود را به طور دقیق بدانید و در زمان خرید، لباس متناسب با سایز خود را انتخاب کنید. گشاد یا تنگ بودن لباس باعث می‌شود که از جذابیت ظاهری شما کاسته شود. چنان‌چه اضافه وزن دارید، این تصور که لباس گشاد برای شما مناسب است و باعث پنهان کردن چربی‌های بدن می‌شود، تصور غلطی است. مناسب‌ترین لباس آن لباسی است که کاملا با اندازه های شما هماهنگ باشد.

 

 

 

 به یک استایل کامل فکر کنید

یک نکته طلایی که در راهنمای خرید لباس عید باید در نظر بگیرید، این است که لباس مورد نظر خود را قرار است با چه لباس‌هایی ست کنید. بدون فکر لباس خریدن باعث می‌شود لباسی را انتخاب کنید که ممکن است با سایر لباس های عید شما هماهنگ نباشد و به این ترتیب کمدی پر از لباس‌های بلا استفاده داشته باشید. بنابراین قبل از خرید باید به کل استایل عید خود فکر کنید و همه لباس‌های خود را با همین رنگ و سبک هماهنگ کرده و خریداری کنید. به عنوان مثال اگر می‌خواهید برای عید یک کت طوسی بگیرید، بقیه لباس‌ها و وسایل جانبی شما هم باید با آن هماهنگ باشد.

 

 به یک استایل کامل فکر کنید

 

 

انتخاب های چند جانبه داشته باشید

برای اینکه مجبور به پرداخت هزینه اضافی و بی دلیل برای خرید لباس نشوید، پس از تهیه لیست خرید لباس عید، به دنبال گزینه‌های اصلی و پراهمیت برای خرید بروید. دقت داشته باشید که ممکن است در حراج‌های فصلی فقط به دلیل ارزان بودن چیزهایی بخرید که ضروری نیستند و هزینه لباس های مهم و کاربردی را صرف خرید این لباس‌ها کنید. این کار باعث می‌شود تا در نهایت نتوانید استایلی زیبا برای سال نو داشته باشید. بنابراین با توجه به بودجه خود لباس‌های کاربردی، مهم و قابل استفاده در سبک‌های مختلف را خریداری کنید.

 

انتخاب های چند جانبه داشته باشید

 

 

انتخاب لباس مناسب با در نظر گرفتن مکان  مورد نظر

نوع سبک پوشش شما به دیگران نشان خواهد داد که چه خصوصیاتی دارید و احساس شما نسبت به محیط اطراف چیست. بنابراین یکی از نکات مهم دیگری که باید در راهنمای خرید لباس عید در نظر بگیرید، این است که لباس‌هایتان را بر اساس مکانی که قرار است آن‌جا باشید، انتخاب کنید. انتخاب لباس بر اساس هر مکان یک هنر است. این امر به دیگران نشان می‌دهد که شما در شرایط و مکان‌های متفاوت خود را چگونه نشان می‌دهید.

 

انتخاب لباس مناسب با در نظر گرفتن مکان  مورد نظر

 

 

 استایل مناسب عید دیدنی

برای اینکه یک استایل جذاب در مهمانی‌های عید نوروز داشته باشید، می‌توانید یک کت بلیزر زنانه را انتخاب نمایید. استفاده از کت برای یک استایل کلاسیک و خاص مناسب است. همچنین می‌توانید مانتوهای ژاکارد در طرح و رنگ‌های بهاری را در آیتم های خریدتان در نظر بگیرید. در مورد بلوز یا شومیز هم، بهتر است به سراغ شومیزهای رسمی‌تر بروید و تیشرت‌های اسپرت را انتخاب نکنید. اگر شومیزهای مجلسی را نمی‌پسندید، می‌توانید شومیز‌های ساده را انتخاب نمایید. هنگام انتخاب شلوار، شلوارهای کلاسیک و رسمی از جنس پارچه‌ای، کتان و پنبه‌ای را در نظر بگیرید. دقت داشته باشید که کفش های خود را هم مطابق با مدل کت یا مانتو انتخاب کنید. اگر کت یا مانتوی شما رسمی است، کفش پاشنه بلند جذابیت استایل شما را دوچندان خواهد کرد. یک کیف دستی کوچک می‌تواند استایل مهمانی شما را تکمیل کند.

 

 استایل مناسب عید دیدنی

 

 

استایل مناسب مسافرت

با آغاز تعطیلات سال نو بسیاری از افراد راهی سفرهای نوروزی می‌شوند. در هنگام سفر باید لباس هایی راحت و سبک به تن کنید. بنابراین متناسب با دمای هوا، به سراغ انتخاب گزینه‌هایی مانند بلوز و شلوارهای راحت بروید. با توجه به اینکه در فصل بهار ممکن است در بعضی روزها دمای هوا پایین‌تر باشد، بهتر است یک ژاکت سبک یا هودی به همراه خود داشته باشید. همچنین لباس‌هایی که جیب و زیپ‌ بر روی خود دارند، هم انتخاب‌های مناسبی برای سفر هستند. برای راحتی بیشتر در هنگام سفر از کفش اسپرت و بدون پاشنه استفاده کنید. به همراه داشتن عینک افتابی و کلاه هم از ملزومات سفر محسوب می‌شود. لباس‌های دم دستی خود را در یک کیف کوچک قرار دهید تا اگر در طول سفر به لباسی نیاز پیدا کردید، مجبور به باز کردن چمدان خود نشوید.

 

استایل مناسب مسافرت

 

 

استایل مناسب هر مکان

مطابق راهنمای خرید لباس عید، برای اینکه بتوانید در عید نوروز استایلی مناسب برای هر مکانی داشته باشید، نباید لباس‌های چندان رسمی را انتخاب کنید. بنابراین به سراغ انتخاب لباس‌های راحت اما شیک بروید. به عنوان مثال می‌توانید یک شومیز ساده را با شلوار جین هماهنگ کنید و یک استایل راحت اما شیک بسازید که برای هر مکانی مناسب است. همچنین می‌توانید از شلوارهای کتان یا پارچه‌ای با قد مناسب نیز در این استایل بهره بگیرید. هنگام انتخاب کفش، کفش‌هایی مانند انواع لوفر انتخاب مناسبی برای این استایل هستند. این کفش‌ها ضمن شیک بودن بسیار راحت هستند و استایل شما را از حالت رسمی در می‌آورند.

 

استایل مناسب هر مکان

 

جمع بندی

با نزدیک شدن به عید نوروز، تب و تاب خرید لباس‌های عید نیز بالا می‌گیرد و به یکی از دغدغه‌های مهم افراد به ویژه خانم‌ها تبدیل می‌شود. در این مقاله به نکاتی که باید در هنگام خرید لباس‌های عید در نظر بگیرید، پرداخته شد. به یاد داشته باشید که پیش از خرید، کمد لباس خود را با دقت بررسی کنید تا با خرید آیتم‌های تکراری که ممکن است در کمد لباستان از قبل وجود داشته باشد، متحمل پرداخت هزینه اضافی نشوید. همچنین در کنار توجه به سلیقه و نیاز خود، نکات ذکر شده در راهنمای خرید لباس عید را در نظر بگیرید.

در پایان این نکته را فراموش نکنید که خرید خود را تنها از فروشگاه‌های معتبر اینترنتی یا حضوری که از کیفیت اجناس آن‌ها مطمئن هستید، انجام دهید. فروشگاه‌ ایواز با گرد آوردن مجموعه‌ای از انواع لباس‌های رسمی، نیمه رسمی و اسپرت در کنار هم، انتخاب و خرید را برای شما آسان کرده‌است.

سوالات متداول

اکسسوری‌های مناسب برای عید دیدنی کدامند؟

برای تکمیل استایل عید دیدنی، می توانید از انواع اکسسوری‌ها مانند گیره مو یا تل سر استفاده کنید. همچنین یک ساعت ظریف یا دستبند و گوشواره ظریف و شیک که با طرح و رنگ‌ لباس‌های شما هماهنگ باشد، انتخاب مناسبی است. استفاده از کمربند بر روی شلوارهای فاق بلند نیز زیبایی استایل شما را دوچندان خواهد کرد.

آیا کت و دامن برای استایل بهاری مناسب است؟

بله کت و دامن برای مهمانی‌های عید مناسب و شیک است. می‌توانید کت و دامن خود را با جوراب شلواری و کفش‌های پاشنه بلند هماهنگ کرده و استایلی رسمی و زیبا داشته باشید.

آیا می‌توان از شلوارهای زاپ‌دار و پاره برای عید دیدنی استفاده کرد؟

بهتر است از انتخاب شلوارهای جین و اسپرت زاپ‌دار و پاره تا حد ممکن خودداری کنید و به سراغ شلوارهای مناسب مهمانی که شیک و ساده‌تر هستند، بروید.

 

دیدگاه کاربران
شما هم می توانید درمورد این مطلب نظر بدهید