ست کردن شومیز
می تواند شما را آشفته و بی سلیقه نشان دهد. اگر می خواهید از روش صحیح ست شومیز با سایر لباس های خود مطلع شوید؛ این مطلب را تا انتها مطالعه نمایید. در ادامه با ذکر نکاتی، چگونگی پوشیدن و هماهنگ کردن بلوز و شومیز در استایل روزمره را به شما می آموزیم؛ با همراه باشید.
 
 

چگونگی ست کردن شومیز با شلوار

برای اینکه بتوانید ظاهری مناسب داشته باشید، آگاهی از اینکه چگونه انواع شومیز و شلوار را با یکدیگر ست کنید، مهم است. برای این کار همیشه شومیزی را انتخاب نمایید که با اندام و استایل شخصی شما هماهنگ باشد. یکی از شومیزهایی که به خوبی با انواع لباس ها ست می شود، شومیز کلاسیک سفید است. اما انواع دیگری از شومیز هم وجود دارد که به خوبی با شلوار هماهنگ می شوند. 
 

5 سبک مختلف از ست کردن شومیز با شلوار

یکی از شلوارهایی که می¬توانید آن را با هر نوع شومیزی ست کنید، شلوار بوت¬کات پارچه¬ای است. این نوع شلوارها را می توانید با شومیزهای آستین حلقه‌ای حریر یا شومیزهای آستین بلند هماهنگ کنید و ظاهری خاص و جذاب داشته باشید. توجه داشته باشید که این نوع شلوار را با شومیزهای بلند ست نکنید.
 
یکی دیگر از انواع شلوار پارچه‌ای که می توانید با شومیزهای آستین بلند از جنس حریر یا ساتن به خوبی ست کنید، شلوارهای بگ پارچه ای هستند. ست شومیز با شلوار بگ پارچه ای به شما استایلی رسمی و کلاسیک می بخشد.  
 
 
 
ست بعدی، ست شومیز با شلوارهای راسته است. این نوع شلوارها با شومیز راحت تر ست می شوند و می توان برای موقعیت های رسمی، انواع مجالس و ... از این ست استفاده کرد. ست شومیز یقه کراواتی حریر و ساتن با یک شلوار راسته، استایلی جذاب و شیک به شما می بخشد. شلوارهای مام فیت پارچه ای نیز به شلوارهای راسته شباهت دارند؛ بنابراین می توانید آن ها را نیز به همین شیوه با شومیز ست کنید. 
 
 
 
برای داشتن یک ست شومیز با شلوار جین که نگاه¬ها را به خود جلب می کند، از شومیزهایی که آزادتر یا اورسایز هستند، استفاده کنید. شلوار جین مام استایل را می توانید با شومیزهای جلو باز هماهنگ کنید و استایلی جوان پسند داشته باشید. برای زیر این ست، از یک بادی ساده استفاده کنید و دکمه ها را باز بگذارید.
 
یکی دیگر از شلوارهایی که می تونن آن را با شومیزهای اسپرت و نیمه رسمی به زیبایی ست کرد و استایلی روزمره برای خرید یا یک دورهمی دوستانه ساخت، شلوارهای کتان هستند. به یاد داشته باشید که این نوع ست برای مجالس رسمی توصیه نمی شود.

نکاتی برای انتخاب شلوار مناسب برای ست کردن با شومیز شما 

  • پیش از ست کردن شومیز با شلوار، به رنگ شومیز و شلوار خود دقت کنید و سعی کنید رنگ شومیز انتخابی شما با شلوار متناسب باشد. برای این کار می توانید از رنگ های مکمل یا متضاد در کنار هم استفاده کنید.
  • چنان چه می خواهید استایلی رسمی داشته باشید؛ حتما باید جنس و رنگ شومیز شما کلاسیک و رسمی تر باشد و با یک شلوار راسته یا بگ پارچه ای آن را ست کنید.
  • سعی کنید شومیز و شلواری را با هم ست کنید که طرح و مدل آن ها با یکدیگر هماهنگ باشد. 
  • در انتخاب شومیز و شلوار، به اندازه های بدن خود توجه کنید.
  • چنانچه شومیز شما دارای طرحی شلوغ است، بهتر است آن را با یک شلوار ساده هماهنگ کنید و بالعکس.

چگونگی ست کردن شومیز با دامن

یکی از ست های جذاب برای پوشیدن در موقعیت های مختلف، ست شومیز با دامن است. شومیز و دامن از لباس های جدایی ناپذیر در استایل خانم ها برای مجالس، مهمانی ها و حتی استایل های روزمره و کژوال محسوب می شوند.
 
همان طور که می دانید؛ شومیزها در انواع مختلف مانند شومیزهای نخی، حریر و... تولید می شوند. همچنین برای ست شومیز با دامن، انواع دامن نظیر دامن های نخی، پشمی، ویسکوز، جین و... وجود دارند و می توانید بسته به موقعیت، آب و هوا و... آن ها را باهم ست کنید.
 

پنج سبک مختلف از ست کردن شومیز با دامن

ست شومیز با دامن ویسکوز یکی از ست های زیباست که می توان برای مجالس رسمی از آن استفاده کرد. برای این ست، دامن را با شومیز راسته و رسمی هماهنگ کنید.
 
ست دامن نخی با شومیزهای نخی و آزاد را می توان برای آب و هوای گرم تابستانی و استایل خیابانی مورد استفاده قرار داد؛ البته در این ست بهتر است شومیز درون دامن قرار بگیرد.
 
دامن های جین یکی از ترندهای امسال هستند و می توان با ست کردن آن ها با یک شومیز کلاسیک سفید، استایلی زیبا و به روز داشت. ست شومیز با دامن جین برای استایل های غیر رسمی و کژوال بسیار مناسب است.
 
 
 
ست شومیز با دامن کوتاه نیز از ست های جذاب محسوب می شود. می توانید از این ست برای موقعیت هایی نظیر مهمانی های تولد و مجالس نیمه رسمی استفاده کنید.
 
دامن های میدی را می توان با شومیز پایین گره دار به خوبی هماهنگ کرد و یک استایل خیابانی زیبا داشت.
 

نکاتی برای انتخاب دامن مناسب برای ست کردن با شومیز شما

در انتخاب پارچه دامن و نوع آن باید به موقعیتی که قرار است در آن حضور پیدا کنید، توجه نمایید. این امر در مورد انتخاب ست شومیز با دامن نیز صدق می کند. همچنین باید دامنی را برای ست شومیز با دامن انتخاب کنید که بافت پارچه آن با شومیز متناسب باشد. به عنوان مثال بهتر است دامن های راسته و مجلسی را با شومیزهای حریر ست کنید.
 
این نوع لباس پوشیدن برای مهمانی ها و مراسم های رسمی گزینه خوبی است.
 
چنان چه طرفدار استایل های غیر رسمی هستید؛ می توانید از ترکیب دامن های جین و شومیز استفاده کنید. دامن های پلیسه نیز با شومیز یک استایل مینیمال به شما می دهند. برای داشتن یک استایل مینیمال، باید از رنگ های خنثی و نود استفاده کنید. به خاطر داشته باشید اگر شومیز شما دارای طرح شلوغی است، بهتر است از یک دامن تکرنگ و ساده برای ست کردن با آن استفاده کنید.
 

چگونگی ست کردن شومیز با وست

از جمله لباس های ترند چند سال اخیر، وست می باشد. در قدیم جلیقه ها برای فصل های سرد تولید می شد و بیشتر از جنس پشمی بود؛ اما امروزه وست ها در طرح ها و جنس های متفاوتی تولید می شوند و در هر فصلی قابل استفاده هستند. برای ست وست با شومیز نکات زیر را در نظر بگیرید.
 

پنج سبک مختلف از ست کردن شومیز با وست 

1. یکی از وست هایی که می توان با شومیزهای پشمی و گرم ست کرد؛ وست پفکی است. این نوع وست شبیه به کاپشن های پافر است، اما آستین ندارد. می توانید وست پفکی را با یک شومیز جین یا پشمی به رنگ های سفید، کرم و نسکافه ای برای فصل های سرد بپوشید و استایلی گرم داشته باشید.
 
2. یکی دیگر از وست های مورد استفاده در فصول معتدل و سرد مانند بهار، پاییز و زمستان که به تازگی نیز بسیار مورد توجه قرار گرفته است؛ وست جین است. وست جین را می توانید با شومیز تک رنگ سفید یا راه راه سفید و آبی و یک شلوار جین به زیبایی ست کنید و یک استایل خیابانی چشم نواز داشته باشید. بهتر است رنگ شلوار جین به وست جین نزدیک باشد.
 
3. وست پشمی نیز شبیه به وست پفکی است با این تفاوت که از جنس پارچه ی پشمی برای تهیه آن استفاده شده است. این نوع وست را می توانید با یک شومیز پشمی ساده ست کنید و به همراه آن شلوار جین یا لگ مشکی به تن کنید.
 
4. وست های نخی برای تابستان یک گزینه ایده آل هستند و می توانید آن ها را به همراه یک شومیز نخی خنک که رنگ آن با رنگ وست شما هماهنگ است؛ ست کنید و در فصل تابستان از خنکی لباس لذت ببرید. می توانید این ست را با دامن نخی یا شلوار نخی خنک و آزاد هماهنگ کنید.
 
5. از دیگر وست های پرطرفدار امسال، وست های ژاکارد یا سوزندوزی‌شده هستند که به شما استایلی مناسب برای مراسم و مهمانی ها می  بخشند. این نوع وست‌ها را می توانید با شومیزهای سفید و مجلسی به زیبایی هماهنگ کنید.

نکاتی برای انتخاب وست مناسب برای ست کردن با شومیز شما

یکی از ایده هایی که برای ست وست با شومیز می توانید انجام دهید؛ این است که وست را به همراه شلوار ست آن خریداری نمایید. در این صورت برای هماهنگ کردن آن با شومیز خود دغدغه کمتری خواهید داشت و راحت تر می توانید شومیز مناسب را انتخاب کنید. هنگام ست کردن شومیز با وست، به اندام و استایل شخصی خود دقت کنید، تا انتخابی بهتر و مناسب تر داشته باشید.
 
چنان چه وست شما دارای طرح و نقش و نگار است؛ از شومیز ساده و تک رنگ برای ست کردن با آن استفاده کنید. همچنین می توانید شلوار را همرنگ با وست خود و شومیز را از یک رنگ متصاد با وست و شلوار، انتخاب کنید. به این ترتیب استایل شما بیشتر به چشم خواهد آمد و شاداب تر نشان داده می شوید.
نتیجه گیری
یکی از لباس های کاربردی و اصلی که می توان با آن ست های زیبا و متنوعی را خلق کرد، انواع شومیز است. یک شومیز تک رنگ سفید یا مشکی در طرح کلاسیک، آیتمی است که باید هر فردی حداقل یکی از آن در کمد خود داشته باشد. برای اینکه بتوانید به خوبی از این لباس کاربردی و زیبا در استایل خود برای موقعیت های مختلف استفاده کنید؛ باید با اصول ست شومیز با سایر لباس ها نظیر شلوار، دامن و وست آشنا باشید. 
 
نکته مهمی که در قدم اول برای ست کردن شومیز با شلوار یا دامن، باید به آن توجه کنید؛ موقعیتی است که می خواهید در آن حضور پیدا کنید. به عنوان مثال نمی توانید برای یک موقعیت رسمی از شومیز و شلوار جین استفاده کنید. در قدم بعدی باید به هماهنگی جنس، طرح و رنگ شومیز با شلوار یا دامن توجه کنید. برخی شلوارها نظیر شلوار پارچه ای برای استایل های رسمی نسبت به شلوار جین مناسب ترند که در این صورت باید با یک شومیز تک رنگ کلاسیک از جنس حریر یا ساتن ست شوند.
 
برای ست شومیز با وست نیز باید به جنس، طرح و رنگ این دو آیتم توجه کنید. بهتر است رنگ وست را متناسب با رنگ شلوار انتخاب کنید و سپس یک شومیز از رنگ های مکمل یا متضاد برای تکمیل استایل خود استفاده کنید. به یاد داشته باشید در استایل کلی خود، نهایتا از دو یا سه رنگ متفاوت استفاده کنید و در این کار زیاده روی نکنید تا زیباتر دیده شوید.
 
دیدگاه کاربران
شما هم می توانید درمورد این مطلب نظر بدهید