انتخاب ست مناسب برای مصاحبه کاری

امروزه با ایجاد شبکه‌های اجتماعی و دسترسی مردم به مد روز، توجه مردم به استایل یا سبک پوشش نسبت به گذشته بیشتر شده است و انتخاب مختلف پوشش در مناسبتها پیش از گذشته توجه مردم را به خود جلب کرده است. بسیاری از افراد علی رغم داشتن لباس‌های زیاد در کمد خود، هنگامی که به یک مراسم خاص دعوت می‌شوند، احساس می‌کنند لباس مناسبی برای پوشیدن ندارند.

یکی از مورادی که به شما در انتخاب یک پوشش مناسب کمک می‌کند، آشنایی با راهنمای انتخاب لباس در مجالس است. چنان چه با استایل مناسب برای مراسم‌های مختلف آشنایی داشته باشید، دیگر در انتخاب لباس دچار سردرگمی نخواهید شد. در این مقاله می‌توانید با راهنمای انتخاب لباس در مهمانی‌ ها آشنا شده و بدون کوچک‌ترین نگرانی، بهترین لباس را برای هر مناسبتی انتخاب کنید و شیک‌تر به نظر برسید؛ برای کسب اطلاعات بیشتر در این مورد با ما تا انتهای مقاله همراه باشید.
 
 

معیارهای اصلی انتخاب استایل مناسب برای مناسبت‌های مختلف

پیش از آن که در مورد انتخاب مختلف پوشش در مناسبت‌ها بخوانید، بهتر است در مورد معیارهای انتخاب استایل مناسب، اطلاعات کافی کسب کنید. برای اینکه بتوانید همیشه شیک‌پوش به نظر برسید، در قدم اول باید معیارهای زیر را در نظر بگیرید:
 

توجه به فرهنگ و سنت‌های محلی

از آنجایی که کشور ما دارای قدمت بالا و فرهنگی غنی است، می‌توان قومیت‌ها و فرهنگ‌های مختلفی را در آن مشاهده کرد. هر قومیت لباس و سبک مخصوص به خود را در پوشش حفظ کرده است؛ که همین یکی از جذاب‌ترین ویژگی‌های آن قومیت محسوب می‌شود. هنگامی که قصد رفتن به مراسمی را دارید که مختص به یک قومیت است، باید فرهنگ و سنت محلی آن‌ها را مد نظر قرار دهید. به این ترتیب می‌توانید پوششی را انتخاب کنید که متضاد با باورها و رسوم مردم آن خطه نیست.

در نظر گرفتن جو و محیط مناسبت

از آنجایی که از روی نوع پوشش شما، می‌توان احساس شما نسبت به محیط اطراف را حدس زد؛ در نظر گرفتن جو و محیط مراسمی که به آن دعوت شده اید، یکی از مهمترین معیارها برای انتخاب مختلف پوشش در مناسبتها محسوب می‌شود. بنابراین لباسی را انتخاب کنید که متناسب با محیط و جو آن مهمانی یا مراسم است. در واقع هر موقعیت به خوبی به شما نشان می‌دهد که چه لباسی برازنده آن محیط است.
به عنوان مثال در مهمانی‌های رسمی، نباید لباسی که مناسب موقعیت یک دورهمی دوستانه است، به تن کنید. میزان رسمی یا غیر رسمی بودن مهمانی در انتخاب نوع لباس، رنگ، جنس و… تاثیرگذار است.

توجه به رنگ‌بندی و طراحی لباس

رنگ‌بندی و طراحی لباس نیز یکی دیگر از اصولی است که باید در انتخاب مختلف پوشش در مناسبت‌ها به آن توجه کنید. به عنوان مثال چنان چه به مراسم‌هایی نظیر عروسی و نامزدی دعوت شده‌اید، می‌توانید از طرح‌های مناسب با جشن برای پوشیدن استفاده کنید، اما در یک موقعیت رسمی نمی‌توانید با لباس مراسم عروسی حاضر شوید.
 
علاوه بر این، رنگ لباس نیز می‌تواند معیار مهمی برای انتخاب استایل مناسب هر مراسم باشد. همچنین می‌توانید رنگ لباس را با توجه به رنگ پوست خود انتخاب کنید و انتخاب فوق‌العاده‌ای داشته باشید. به عنوان مثال انتخاب رنگ‌های، قرمز، طلایی، لاجوردی و مشکی می‌تواند استایل شما را در جشن‌ها یا مهمانی‌ها چشم‌نواز‌تر نشان دهد.
 
 
 
 
حال که با معیارهای انتخاب لباس آشنا شدید؛ در ادامه مطلب به راهنمای انتخاب لباس در مجالس می‌پردازیم:

استایل مناسب برای روز عروسی: ترکیبی از زیبایی و راحتی

یکی از مراسمی که هر فردی در طول زندگی بارها به آن دعوت می‌شود و دغدغه انتخاب لباس مناسب برای آن مراسم را دارد، مراسم عروسی می‌باشد. هر فردی می‌خواهد در مراسم عروسی، بهترین لباس را به تن داشته باشد و چشم‌ها را به خود خیره کند. به طور کلی لباس عروسی باید ترکیبی از زیبایی و راحتی را برای شما به ارمغان بیاورد. برای یک انتخاب مناسب باید نکات زیر را در نظر بگیرید.

انتخاب لباس عروسی مناسب

در هنگام انتخاب لباس مراسم عروسی، چنان چه خانم هستید، بهتر است هرگز لباس سفید همراه با تور نپوشید، زیرا این رنگ و سبک لباس مختص به عروس است. بهتر است لباس‌هایی تکرنگ و با طرح‌های ساده انتخاب کنید. برای قد بلندتر دیده شدن لباس‌هایی را انتخاب کنید که دارای خطوط و راه راه‌های عمودی هستند. شکل و فرم بدن خود را در نظر بگیرید و با توجه به آن لباس بپوشید. به عنوان مثال چنان چه دارای اندام سیبی شکل و شکمی برآمده هستید، پوشیدن لباس چسبانی که توجه را به قسمت میانی بدن شما معطوف کند، انتخاب مناسبی نیست.
 
برای آقایان پوشیدن کت و شلوار رسمی و برای خانم‌ها پیراهن بلند و ماکسی، پیراهن کوتاه تا بالای زانو و پیراهن تا روی زانو انتخاب مناسبی محسوب می‌شود. توجه داشته باشید، لباس شما نباید در حدی تنگ یا کوتاه باشد که در نشستن و برخاستن راحت نباشید و اذیت شوید. همچنین می‌توانید لباس‌هایی با جنس ساتن، حریر، پولکی، لمه و… استفاده کنید؛ زیرا در مراسم عروسی داشتن یک استایل درخشنده می‌تواند چشم‌نواز باشد.

استفاده از آرایش و اکسسوری‌های مناسب

از آنجایی که اکثر مراسم‌های عروسی در شب برگزار می‌شوند، در استفاده از اکسسوری با محدودیت مواجه نیستید و می‌توانید چندین اکسسوری زرق و برق دار انتخاب کنید. آن چه در هنگام انتخاب اکسسوری مهم است، توجه به نوع لباس می‌باشد. به عنوان مثال چنان چه یقه لباس شما دارای سنگ‌های تزئینی، پولک و… بهتر است دیگر از گردنبند استفاده نکنید؛ اما اگر بالاتنه لباس ساده و یا باز است، می‌توانید از گردنبند استفاده کنید. توجه داشته باشید که در استفاده از اکسسوری زیاده‌روی نکنید و استایل خود را شلوغ نشان ندهید.
 
برای انتخاب آرایش مناسب در عروسی نیز، به رنگ پوست و لباس خود توجه کنید. می‌توانید از سایه‌های شاین‌دار و اکلیلی و رنگ‌های قرمز و تند برای مراسم عروسی استفاده کنید.

استایل مناسب برای روز خواستگاری: سادگی و ظرافت

وسواس در انتخاب لباس روز خواستگاری، نسبت به مراسم‌های دیگر، کمی متفاوت است. تمام دخترها دوست دارند در این مراسم، در نگاه اول پوشش آن‌ها ستایش برانگیز و جذاب جلوه کند. داشتن یک استایل ساده و ظریف می‌تواند این کار را برای شما انجام دهد. راهنمای انتخاب لباس در مجالس خواستگاری، به شرح زیر است:

انتخاب لباس مناسب برای خواستگاری

برای داشتن یک استایل مناسب در روز خواستگاری، باید عوامل جانبی زیادی را در نظر بگیرید. به عنوان مثال چنان چه از قبل با یکدیگر آشنایی دارید، یا خانواده‌ها از گذشته باهم آشنا هستند؛ می‌توانید پوشش راحت‌تری در روز خواستگاری داشته باشید. اما چنان چه خواستگاری شما به صورت کاملا سنتی انجام گرفته است، باید یک سری از فاکتورها، نظیر رسمی‌تر بودن و رعایت هنجارها را در نظر بگیرید.
 
به یاد داشته باشید که سبک پوشش شما نباید با آن چه که واقعا هستید، اختلاف زیادی داشته باشد؛ زیرا روز خواستگاری به نوعی معرف سلیقه و شخصیت شما به خانواده طرف مقابل محسوب می‌شود. سعی کنید زیبایی بصری لباس را جدی بگیرید و در عین حال لباسی شلوغ با طرح‌های درهم برهم انتخاب نکنید. هر چه لباس شما تک رنگ یا ساده‌تر باشد، برای روز خواستگاری مناسب‌تر است. از رنگ‌های درخشان یا تند کمتر استفاده کنید و لباس‌های زرق‌وبرق‌دار نیز به تن نکنید. رنگ‌های روشن و ملایم باعث ایجاد احساس آرامش و صمیمیت در مراسم خواستگاری می‌شوند و انتخاب مناسبی محسوب می‌شوند.
 
استایل خواستگاری

استفاده از آرایش نرم و طبیعی

سعی کنید با استفاده از اکسسوری‌های ظریف ظاهر خود را زیباتر و ملایم‌تر نشان دهید. برای آرایش نیز می‌توانید یک آرایش طبیعی داشته باشید و از رنگ‌های تند در آرایش خود استفاده نکنید. یک کرم پودر متناسب با رنگ پوست شما به همراه یک رژ دخترانه‌ی ملایم، می‌تواند شما را ملیح و باطراوت نشان دهد.
 

استایل مناسب برای جشن تولد: شاد و رنگارنگ

 
طبق راهنمای انتخاب لباس در مجالس، جشن تولد نیز یک مراسم شاد است که استایل و لباس ویژه و هماهنگ با خود را دارد. از آنجایی که این مراسم نسبت به عروسی خودمانی‌تر است، نیاز به پوشیدن لباس‌های گران قیمت یا رسمی نیست، بلکه می‌توانید لباس‌های شاد و رنگارنگ معمولی‌تری انتخاب کنید. برای انتخاب استایل مناسب تولد نکات زیر را در نظر بگیرید.

انتخاب لباس مناسب برای جشن تولد

از آنجایی که تولد یک مراسم شاد است، بهتر است از پوشیدن لباس‌های رنگارنگ و شاد استقبال کنید و خود را محدود به رنگ‌های تیره و یکنواخت نکنید. می‌توانید از سبک لباس‌های عروسکی و پف دار برای لباس خود بهره بگیرید. می‌توانید شومیز خود را با دامن‌های چین دار و فانتزی یا کلوش خود ست کنید و برای رنگ لباس خود، از رنگ تم تولد ایده بگیرید.
سعی کنید لباس‌هایی را انتخاب کنید که در آن‌ها احساس راحتی بیشتری نسبت به لباس‌های رسمی دارید. همچنین می‌توانید لباس‌های ساده‌تر مانند شلوار جین را با یک شومیز توردار، پولکی یا زرق و برق دار ست کنید و ظاهری زیبا داشته باشید. لباس‌هایی با سبک کوتاه و پرنسسی می‌تواند برای تولد انتخاب مناسبی باشد؛ سعی کنید قد لباس را تا روی زانوی خود در نظر بگیرید تا بدنتان خیلی خودنمایی نکند. برای فصل‌های سرد نیز می‌توانید جوراب شلواری‌های طرح دار زیر دامن خود بپوشید و یا یک کت چرم به استایل خود اضافه کنید.

استفاده از اکسسوری‌های جذاب و شاد

یکی از نکات مهم در راهنمای انتخاب لباس در مهمانی‌ها، دقت در انتخاب اکسسوری متناسب با لباس و مراسم مورد نظر می‌باشد. در مراسم تولد می‌توانید از اکسسوری‌های جذاب و شاد استفاده کنید. البته در انجام این کار زیاده‌روی نکنید تا استایل شما خیلی شلوغ و حواس‌پرت‌کن نشان داده نشود. می‌توانید از دستبندهای رنگی متناسب با استایل خود استفاده کنید، یا از گردنبندی با رنگ طلایی درخشان برای بولد کردن استایل خود استفاده کنید.

استایل مناسب برای مهمانی خانوادگی: رسمی و شیک

یکی از مراسم‌های راحت و خودمانی، مهمانی خانوادگی است. در این مراسم‌ها تکلیف تا حدی روشن‌تر است و کسی از شما توقع استایل‌های پر زرق و برق یا بسیار رسمی را ندارد. همین که در مهمانی مقداری رسمی و شیک جلوه کنید، کافی است. برای انتخاب مختلف پوشش در مناسبت‌ها نظیر مهمانی خانوادگی، به نکات زیر توجه کنید:

انتخاب لباس مناسب برای مهمانی خانوادگی

برای انتخاب لباس مناسب مهمانی خانوادگی، سعی کنید انتخابی داشته باشید که ظاهر شما را راحت، ساده و شیک نشان دهد. با توجه به اینکه مهمانی خانوادگی شما فقط مخصوص خانم‌ها می‌باشد و یا یک مهمانی مختلط است، می‌توانید میزان راحتی و حدود پوشش خود را تعیین کنید. همچنین باید فرهنگ خانواده را در نظر بگیرید؛ چنان چه خانواده شما دارای خصوصیات مذهبی هستند، انتخاب‌های شما محدودتر خواهد بود و باید لباس‌های پوشیده‌تری انتخاب کنید.
 
به طور کلی شومیز یکی از آیتم‌های خوب برای مهمانی‌های خانوادگی است. این لباس علاوه بر سادگی برای مراسم‌های نیمه رسمی، شیک محسوب می‌شود و می‌توانید آن را با دامن یا انواع شلوارها نظیر جین یا پارچه‌ای هماهنگ کنید.
 
چنان چه جوان‌تر هستید و مهمانی خانوادگی شما فضای راحت‌تری دارد، یک تیشرت بیسیک می‌تواند ایده‌ی خوبی باشد و می‌توانید آن را با شلوار جین یا لگ آن را ست کنید. توجه داشته باشید که شومیز‌های لانگ یا بلند برای ست کردن با لگ مناسب‌تر هستند.
اگر برای اولین بار در یک مراسم خانوادگی شرکت می‌کنید و یا فضای مراسم شما رسمی‌تر است، می‌توانید از یک کت کوتاه نیز بر روی شومیز خود استفاده کنید. توجه داشته باشید که پوشیدن لباس‌های باز یا پر زرق و برق برای مهمانی‌های خانوادگی مناسب نیست.

استفاده از آرایش و اکسسوری‌های شیک

خرید کمربند برای شلوار جین زنانه

به دلیل اینکه مهمانی‌های خانوادگی، فضای راحت‌تری نسبت به مهمانی‌های دیگر دارد، نیاز به استفاده زیاد از انواع اکسسوری نیست. می‌توانید حد تعادل را در زیورآلات رعایت کنید و از داشتن یک استایل راحت لذت ببرید. همچنین برای آرایش، سعی کنید یک ارایش طبیعی و ملایم داشته باشید.

استایل مناسب برای دورهمی دوستانه: آزاد و راحت

بر طبق متد راهنمای انتخاب لباس در مجالس می‌توانید یک استایل آزاد و راحت برای دورهمی‌های دوستانه انتخاب کنید و در جمع دوستانه خود بسیار راحت باشید و خودتان را با پوشیدن لباس‌های مخصوص مهمانی‌های رسمی‌تر، اذیت نکنید.

انتخاب لباس مناسب برای دورهمی دوستانه

برای انتخاب لباس مناسب دورهمی‌های دوستانه، مکان دورهمی را در نظر بگیرید. طبیعی است برای یک دورهمی که در خانه برگزار می‌شود، می‌توانید پوشش راحت‌تری داشته باشید. می‌توانید با انتخاب یک شلوار پارچه‌ای با مدل بوت کات یا اسپنیش همراه با تاپ، تیشرت یا شومیز، استایل مناسبی بسازید. همچنین برای کامل کردن استایل خود می‌توانید از یک صندل راحت کمک بگیرید. اما اگر دورهمی در یک کافه برگزار شود، انتخاب یک شلوار جین با کت کوتاه می‌تواند استایل کژوال و راحتی به شما ببخشد. مانتوهای عروسکی نیز انتخاب خوبی هستند.
 
به طور کلی برای دورهمی‌های دوستانه نیاز به لباس‌های آنچنانی و پر زرق‌و‌برق نیست. لباس‌هایی متناسب با اندام شما و از جنس نخی و پنبه بهترین انتخاب به شمار می‌روند.
لباس اسپورت برای قرار دوستانه

استفاده از آرایش ساده و اکسسوری‌های آزاد

در دروهمی‌ها می‌توانید در حد معمول از اکسسوری‌های کوچک و ساده نظیر ساعت، دستبند، انگشتر و… استفاده کنید. اما در این کار زیاده‌روی نکنید، زیرا هدف از دورهمی نشان دادن زیورآلات نیست. استفاده از شال‌های رنگی و کیف‌های کوچک نیز انتخاب مناسبی به شمار می‌رود؛ همچنین آرایش خود را ساده و ملایم نگه دارید.
 

استایل مناسب برای مراسم مذهبی و عزاداری: ساده و متواضع

 
انتخاب مختلف پوشش در مناسب‌ها به شما کمک می‌کند تا با آن مناسبت هماهنگ باشید. یکی از این مراسم ها، مراسم‌های مذهبی و عزاداری هستند که از آداب مخصوص به خود برخوردارند. بهترین سبک برای مراسم‌های مذهبی، سبک لباس ساده و متواضع است. در ادامه، با راهنمای انتخاب لباس در مجالس مذهبی و عزاداری آشنا می‌شویم.

انتخاب لباس مناسب برای مراسم مذهبی

برای شرکت در مراسم مذهبی، لباس‌های تیره و پوشیده انتخاب کنید. همچنین از زرق‌و‌برق زیاد فاصله بگیرید و لباس‌هایی با رنگ‌های یکنواخت و ساده‌تر انتخاب کنید. سعی کنید با پای برهنه در مراسم حاضر نشوید و جورابی به رنگ تیره به پا داشته باشید. لباس مناسب برای مجالس عزاداری و مذهبی، لباسی رسمی یا نیمه‌رسمی و بدون جلب توجه است. از پوشیدن لباس‌های روشن، شلوار جین و لباس‌های پر زرق‌و‌برق خودداری کنید و به طور کلی رسمی‌تر و شیک و ساده لباس بپوشید.

استفاده از آرایش کم رنگ و اکسسوری‌های ساده

سعی کنید از اکسسوری‌هایی که بسیار درخشان هستند یا خیلی جلب توجه می‌کنند، استفاده نکنید. می‌توانید از ساعتی با بند تیره و یا دستبندی ظریف و ساده استفاده کنید. کیف‌های مشکی کوچک انتخاب خوبی برای مراسم‌های مذهبی به شمار می‌روند. تا حد ممکن آرایش نکنید و یا آراش بسیار طبیعی و ملایمی داشته باشید.
 

استایل مناسب برای مراسم تشییع جنازه: ساده و با وقار

مطابق با راهنمای انتخاب لباس در مهمانی‌ها، برای شرکت در مراسم تشییع جنازه باید ساده و باوقار به نظر برسید. بنابراین رعایت اصولی که چنین استایلی برای شما بسازد، الزامی است.

انتخاب لباس مناسب برای مراسم تشییع

در هنگام شرکت در مراسم تشییع به یاد داشته باشید که شما برای احترام به متوفی و خانواده او در این مراسم شرکت می‌کنید، بنابراین از پوشیدن لباس روشن و یا لباس‌های پر زرق‌و‌برق که نگاه‌ها را به خود جلب می‌کند، خودداری کنید. همچنین باید رسمی و ساده لباس بپوشید و از پوشیدن لباس‌های اسپرت و کژوال مانند شلوار جین، شلوارهای زاپ دار شلوارهای چسبان و… خودداری کنید. می‌توانید زیر کت خود از لباسی به جز رنگ مشکی استفاده کنید، اما به سراغ رنگ‌های روشن و جیغ نروید. سعی کنید تا حد ممکن رنگ‌های خنثی و تیره به تن داشته باشید.

استفاده از آرایش کم‌رنگ و بدون اکسسوری

برای احترام به خانواده متوفی، آرایش نکنید؛ اما چنان چه می‌خواهید از کرم پودر استفاده کنید، در حد متعادل و ملایم اشکالی ندارد؛ اما هرگز به سراغ خط چشم یا رژلبی با رنگ‌های قرمز یا تند نروید. چنان چه مراسم خاکسپاری در فصل‌های گرم برگزار می‌شود، می‌توانید از عینک آفتابی ساده‌ای استفاده کنید و یک کیف کوچک مشکی به همراه داشته باشید. استفاده از ساعت با بند مشکی یا یک دستبند ظریف نیز استایل شما را زیبا می‌کند، اما حواستان باشد که به سراغ استفاده زیاد از زیورآلات نروید زیرا شما برای خودنمایی به مراسم خاکسپاری نرفته‌اید.

استایل مناسب برای شب یلدا: گرم و راحت

شب یلدا یکی از مراسم‌های خوش رنگ و لعاب در فرهنگ ما ایرانیان است. بنابراین استایل شما باید گرما و راحتی را القا کند. طبق راهنمای انتخاب مختلف پوشش در مناسبتها باید به شیوه زیر عمل کنید:

انتخاب لباس مناسب برای شب یلدا

هنگامی که صحبت از شب یلدا می‌شود، بسیاری از افراد به فکر استفاده از تم انار یا هندوانه می‌افتند. اما نیاید در استفاده از این عناصر در استایل خود زیاده‌روی کنید. می‌توانید شومیزی به رنگ قرمز انتخاب کنید و یا یک بافتنی با ترکیب رنگی قرمز و مشکی به تن کنید. همچنین پوشیدن رنگ‌های گرم در فصل‌های سرد، می‌تواند استایلی زیبا برای شما به ارمغان بیاورد. استفاده از رنگ سبز نیز می¬تواند استایل شما را باطراوت نشان دهد.

استفاده از آرایش ساده و اکسسوری‌های گرم

چنان چه تمایل دارید حتما از المان‌های شب یلدا نظیر هندوانه و انار و… استفاده کنید، پیشنهاد ما به شما، استفاده از یک گردنبند انار ظریف و کوچک و یا گوشواره‌ای با این طرح است. همچنین استفاده از اکسسوری‌های مو مانند باندانا، کش‌های سر، سنجاق و گیره و… به استایل شما روح تازه‌ای می‌بخشد. در آرایش خود نیز می‌توانید از رژ قرمز استفاده کنید.
 

استایل مناسب برای سال نو: جدید و شیک

همه‌ی افراد دوست دارند، استایلی بی‌نقص و مطابق با ترندهای روز برای سال جدید داشته باشند و البته استایل شما برای سال نو باید شیک و مطابق با سبک روز باشد؛ برای این کار به شیوه زیر عمل کنید.

انتخاب لباس مناسب برای سال نو

طبق راهنمای انتخاب لباس در مجالس، از آنجایی که در فصل بهار هوا رو به گرمی می‌رود و روزها بلند‌تر می‌شوند؛ باید به سراغ رنگ‌های روشن و لباس‌های خنک‌تر بروید. توجه داشته باشید که هر سبک یا لباسی که مد آن سال است، لزوما زیبا نیست و خود را به پیروی از مد محدود نکنید. پوشیدن لباس‌هایی شاد و روشن، شما را با طراوت بهار همراه می‌کنند. می‌توانید از رنگ‌های پاستلی و لباس‌هایی با طرح گل یا شکوفه در استایل خود استفاده کنید و ظاهری شاداب و بهاری داشته باشید.

استفاده از آرایش جدید و اکسسوری‌های شیک

پس از سپری شدن روزهای سرد و بارانی پاییز و زمستان، در بهار با روزهای آفتابی، به همراه داشتن یک عینک افتابی که با فرم صورت شما متناسب است، می‌تواند ایده‌ی خوبی باشد. همچنین استفاده از اکسسوری‌هایی مانند گردنبند، دستبند، گوشواره یا انگشتر با رنگ‌های ملایم، جلوه لباس‌های بهاری شما را بیشتر می‌کند. برای آرایش نیز می‌توانید به سراغ سبک‌های جدید بروید و از رنگ‌های روشن در آرایش خود استفاده کنید.

استایل مناسب برای مصاحبه‌ی کاری: حرفه‌ای و با اعتماد به نفس

نخستین برخورد در مصاحبه‌ی کاری از اهمیت بسیاری در آینده‌ی شغلی شما برخوردار است. بنابراین باید یک استایل حرفه‌ای و سرشار از اعتمادبه‌نفس داشته باشید.

انتخاب لباس مناسب برای مصاحبه‌ی کاری

برای مصاحبه کاری، بهتر است از لباس‌های رسمی و با رنگ خنثی بهره بگیرید. شیک، آراسته و تمیز باشید و از پوشیدن لباس‌های کثیف یا تنگ خودداری کنید. انتخاب لباسی با رنگ آبی، مشکی، طوسی و قهوه‌ای انتخاب مناسبی محسوب می‌شود. سعی کنید از پوشیدن هر لباسی که جلب توجه می‌کند و یا مناسب محیط رسمی و اداری نیست دوری کنید. لباس‌هایی با طرح‌های ساده و پارچه‌های محکم انتخاب کنید.

استفاده از آرایش ساده و اکسسوری‌های حرفه‌ای

 

سعی کنید پیش از مصاحبه کاری مو و ناخن خود را تمیز و مرتب کنید. همچنین کفش‌هایی واکس زده و رسمی با رنگ‌های تیره و تک‌رنگ انتخاب کنید. از زیورآلات ظریف و کوچک استفاده کنید و آرایشی ساده و بسیار ملایم داشته باشید. اگر ناخن‌های خود را لاک می‌زنید، به سراغ رنگ‌های جیغ نروید و از رنگ‌های نود یا ملایم استفاده کنید.
 
توجه به جزئیات: کفش، ساعت، کیف و…
 
برای داشتن یک استایل مناسب، توجه به جزئیات بسیار اهمیت دارد. کفشی سبک و راحت بهترین انتخاب برای یک مصاحبه کاری است. از پوشیدن صندل، کفش‌های بسیار رسمی و کالج بپرهیزید. ظاهر کفش‌ها باید تمیز و شیک بوده و از فُرم مناسبی برخوردار باشند. یک کیف چرم که با رنگ بند ساعت شما ست شده است می‌تواند جلوه‌ای زیبا به استایل شما بدهد و مدارک خود را در آن قرار دهید.

استایل مناسب برای جلسه‌ی کاری: رسمی و شیک

 
در جلسات کاری، توجه به سبک لباس آن شرکت یا سازمان بسیار مهم است و باید لباسی راحت و مطابق با استانداردهای محیط انتخاب کنید.

انتخاب لباس مناسب برای جلسه‌ی کاری

چنان چه از فرم اداری مخصوصی برخوردار نیستید، بهتر است برای جلسات کاری لباسی ساده و شیک به تن کنید که با استانداردهای فضای کاری شما مطابقت داشته باشد. سعی کنید لباس‌هایی مرتب و تمیز بپوشید و از رنگ‌های تند یا طرح‌های شلوغ در استایل خود استفاده نکنید. پوشیدن یک کت رسمی یا نیمه‌رسمی ایده بسیار خوبی است و می‌توانید ان را با یک شلوار پارچه‌ای خوش دوخت ست کنید.

استفاده از آرایش نرم و اکسسوری‌های شیک

آرایش خود را ملایم و طبیعی نگه دارید و به یاد داشته باشید، جلسات کاری محلی برای خودنمایی یا جلب توجه نیست. سعی کنید از اکسسوری‌های شیک و مناسب با محیط کاری مانند ساعت یا دستبند استفاده کنید و در استفاده از انگشتر نیز زیاده روی نکنید.
توجه به جزئیات: کراوات، کفش، ساعت و…
 
در استایل‌های اداری نباید از صندل یا کالج بدون جوراب دراستایل خود استفاده کنید. یک کیف کوچک به رنگ قهوه‌ای یا عسلی می‌تواند به استایل شما جلوه زبایی بخشد؛ می‌توانید رنگ کیف را با کفش خود ست کنید.

استایل مناسب برای ولنتاین: رمانتیک و جذاب

بیشتر افراد در روز ولنتاین، دوست دارند استایل خود را متناسب با این روز، انتخاب کنند. برای داشتن یک استایل رمانتیک و جذاب در روز ولنتاین نکات زیر را در نظر بگیرد.

انتخاب لباس مناسب برای ولنتاین

چنان چه برای ولنتاین در رستوران یا کافه قرار عاشقانه دارید، می‌توانید یک استایل کلاسیک انتخاب کنید. برای این کار از لباس‌های مشکی و کفش پاشنه بلند استفاده کنید. می‌توانید زیر کت یا پالتو خود، یک لباس قرمز به تن کنید و یا از لباسی با ترکیب مشکی و قرمز استفاده کنید. رنگ قرمز نمادی از عشق است. بهتر است یک آیتم کوچک قرمز مانند کفش، کیف، اکسسوری و… به استایل خود اضافه کنید. علاوه بر قرمز می‌توانید از رنگ‌های صورتی، نقره‌ای و بنفش در استایل خود بهره بگیرید. همچنین پوشیدن لباس‌هایی با طرح قلب می‌تواند ایده‌ی خوبی برای استایل مناسب ولنتاین شما باشد. 

استفاده از آرایش رمانتیک و اکسسوری‌های جذاب

از آنجایی که روز ولنتاین در زمستان است، پوشیدن دستکش‌های چرم زنانه استایل شما را بسیار زیبا می‌کند و به شما ظرافتی خیره کننده می‌بخشد. می‌توانید از روسری‌های کوچک یا مینی اسکارف به رنگ قرمز، مشکی و سفید برای بستن موها یا استفاده بر روی کیف یا مچ دست خود، بهره بگیرید. چنان چه استایل شما مشکی است، می‌توانید با انتخاب کیف و کفش قرمز، ظاهری فریبنده و رمانتیک برای شب ولنتاین داشته باشید. 
 
بهتر است از زیور آلات تک رنگ متناسب با استایل خود استفاده کنید. استفاده از زیور آلات طلایی یا یک گردنبند مروارید، ایده بسیارخوبی است. همچنین می‌توانید از از اکسسوری‌های قرمز یا قلبی شکل بهره بگیرید و ظاهری رمانتیک برای خود بسازید، اما در این کار زیاده روی نکنید. برای یک آرایش متناسب با ولنتاین، یک رژ قرمز و استفاده از سایه‌های شاینی می‌تواند بسیار فریبنده باشد.
 
جمع‌بندی
انتخاب مختلف پوشش در مناسبت‌ها یکی از دغدغه‌های مهم افراد به شمار می‌رود. آشنایی با راهنمای انتخاب لباس در مجالس و مراسم‌های مختلف به شما کمک می‌کند تا بتوانید در هر مراسم و یا مهمانی، بدون اضطراب بهترین انتخاب را داشته باشید و متناسب با آن مراسم لباس بپوشید. با به کار بستن نکاتی که در این مقاله ذکر شد، می‌توانید در هنگام خرید نیز مطمئن‌تر عمل کنید و انتخاب‌های بهتری داشته باشید.
 
سوالات متداول

چگونه بهترین ست لباس را برای یک مناسبت انتخاب کنیم؟

برای انتخاب بهترین ست لباس، باید معیارهایی نظیر توجه به فرهنگ و آداب و رسوم، در نظر گرفتن محیط و موقعیت آن مراسم و توجه به طرح و رنگ لباس را در نظر بگیرید و متناسب با هر مراسم یا مهمانی، لباس انتخاب کنید. همچنین اکسسوری و آرایش خود را متناسب با محیط و موقعیت در نظر بگیرید و از پوشیدن هر لباسی بدون توجه به فضا و جو مراسم بپرهیزید. در نهایت، بهترین ست لباس برای هر فردی با توجه به سلیقه، ترجیحات، رنگ پوست و ویژگی¬های بدنی او می¬تواند با سایرین متفاوت باشد.
 
دیدگاه کاربران
شما هم می توانید درمورد این مطلب نظر بدهید